درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:52   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30723صفحه نخست » چهارشنبه، 11 مرداد 1396 - 11:27
چرا مردم نسبت به بازاریابی حس خوبی ندارند
ترفندهای نادرست بازاریابی، نه تنها مشتریان را نسبت به یک برند بی اعتماد می کند، بلکه باعث سردرگمی و اشتباه مدیران می شود.سال های سال است که اغلب مردم بازاریابی را به چشم شغلی ناخوشایند می بینند. حرفه ای که با کمپین های «تلقین مثبت» و پر کردن اینباکس ایمیل های مردم عجین شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ترفندهای نادرست بازاریابی، نه تنها مشتریان را نسبت به یک برند بی اعتماد می کند، بلکه باعث سردرگمی و اشتباه مدیران می شود.سال های سال است که اغلب مردم بازاریابی را به چشم شغلی ناخوشایند می بینند. حرفه ای که با کمپین های «تلقین مثبت» و پر کردن اینباکس ایمیل های مردم عجین شده است.

به گزارش زومیت،بازاریابی علم عجیبی نیست. بااین حال چیزی در مورد آن وجود دارد که باعث می شود حتی انسان های باهوش را سردرگم کند. اگر از نزدیک نگاه کنیم، می بینیم که بازاریابی، انسان های تحصیل کرده و با اعتمادبه نفس را هم مرعوب می کند. باوجوداینکه استراتژی های بازاریابی هرسال میلیون ها دلار برای شرکت ها هزینه دارند، ولی حتی متصدیان شرکت می ترسند که اقرار کنند از ماهیت بازاریابی و روش کار آن، چیزی نمی دانند.

سه دلیل اصلی وجود دارد که بازاریابی را برای مردم و حتی مدیران رده بالا، کمی عجیب، ناخوشایند و وحشت آور می کند:

شما از بازاریابی چیزی نمی دانید

اغلب مدیرانی که تیم های بازاریابی را استخدام می کنند، خودشان در زمینه ی دیگری متخصص هستند. مثلاً شما متخصص یک شرکت کترینگ قدیمی هستید یا یک شرکت سخت افزاری. درهرصورت تخصص شما در حوزه ی دیگری است. به این ترتیب هرگاه به روند بازاریابی نگاه کنید، احساس حیرت می کنید و برای اینکه ظاهر را نگه دارید، وانمود می کنید که مسائل بازاریابی را کاملاً فهمیده اید.

شما نمی خواهید اعتراف کنید چیزی را نمی دانید که احساس می کنید «باید بدانید». با خودتان می گویید «من باهوش و تحصیل کرده هستم و باید وقتی اعضای تیم بازاریابی با هم حرف می زنند، حرف های آن ها را متوجه شوم. ولی واقعیت این است که من حتی یک کلمه از صحبت های آن ها را نمی فهمم.»

هیچ دلیلی و بایدی وجود ندارد که روندهای بازاریابی را متوجه شوید. شما در زمینه ی دیگری متخصص هستید.

نکته: با پذیرفتن اینکه شما کارشناس رشته ی خود هستید، می توانید یادگیری مبانی و اصول اولیه ی بازاریابی را به سادگی شروع کنید.

بیشتر بازاریابان نمی دانند بازاریابی چگونه عمل می کند

اکثر بازاریابان نمی دانند بازاریابی به عنوان یک سیستم کل چطور کار می کند. آن ها فقط بخش هایی از این سیستم را مدیریت می کنند؛ مثل بخش سئو، برند سازی یا روابط عمومی.

این شغل بازاریاب است که شما را متقاعد کند بخشی از آن سیستم طلایی است که جریان دائمی مشتریان را به سمت محصولات شما تضمین می کند. آن ها شما را با کلمات تخصصی و گاهی عجیب، آشفته می کنند تا باور کنید که آن ها افراد مناسب برای سیستم شما هستند.

بازاریاب ها (البته به احتمال  زیاد) تعاملی از پیش طراحی شده را با شما شروع می کنند که طی آن، شما احساس می کنید تاکتیک های فروش بیش ازحد پیچیده و تخصصی اهستند و هر چه در این کار موفق تر باشند، شما پول بیشتری به آن ها پرداخت می کنید تا راه حلی برای فروش شما بیابند. اگر شما پس از پایان جلسه ی خود با بازاریاب ها، حس می کنید بیش از اینکه متقاعد شده باشید، گیج و سردرگم شده اید، به دلیل همین پروسه ی طراحی شده است.

موفق ترین مالکان کسب وکار، آن هایی هستند که از اعتراف به ندانستن برخی چیزها هراسی ندارند. وظیفه ی شما این است که متوجه شوید آیا استراتژی و رویکرد بازاریابی تیم شما، برای فروش بهینه ی محصولاتتان مناسب است یا نه.

نکته: تا جایی که ممکن است تمام سؤالاتی را که به ذهنتان می رسد از آن ها بپرسید و تا زمانی که روند کار را کاملاً درک کنید به پرسیدن ادامه دهید.

بازاریابی عجیب و هرز به نظر می رسد

اکثر مردم بر این باورند که بازاریابی حرفه ی «حرف زدن و مبالغه کردن» است. بله، بازاریاب ها کاری می کنند که شما در مورد فروش خود بیش ازحد هیجان زده شوید. آن ها با شور و پرحرارت از کارشان حرف می زنند، خود را متعجب نشان می دهند و واژه های تخصصی زیادی به کار می برند تا شما حس کنید بدون آن ها کاملاً غرق می شوید.

حقیقت این است که بازاریابی علم و هنر مبالغه کردن نیست و برعکس، این کار باعث می شود شما مشتریان خوب خود را از دست بدهید.

بازاریابی هنر ترجمه است؛ ترجمه ی خدماتی که شما می خواهید ارائه دهید، برای افرادی که به محصولات شما نیاز دارند.

چشم انداز شما دچار مشکلی است که می توانید آن را حل کنید. پروسه ی بازاریابی شما باید به شیوه ای خدماتتان را منعکس کند که مشتریان پایه ی خود را پیدا و آن ها را حفظ کنید. اگر کار خود را درست انجام بدهید، مشتریان نه تنها از بازاریابی شما رنجیده نمی شوند، بلکه از اطلاع رسانی و شفافیت شما سپاسگزار خواهند بود.

نکته: با مردم به زبان خودشان صحبت کنید. شما مجبور نیستید به هیجان های کاذب تظاهر کنید یا در مورد محصولاتتان مبالغه کنید؛ باید صادق باشید.

در پایان، بازاریابی مثل تمام علوم دیگر، به یادگیری و زمان نیاز دارد. اگر تعلل کنید، برایتان سخت تر می شود که اعتراف کنید از اصول اولیه ی این فرایند (مثل تفاوت بازاریابی و برند سازی و تبلیغات)، چیزی نمی دانید. با این حال هیچ وقت برای یادگیری بازاریابی دیر نیست.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4108

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد