درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 شهریور 1396 - 07:40   

آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟

  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کاهش قابل توجه دوره بررسی درخواست تسهیلات کلان در بانک ملی ایران
  اطلاع رسانی دقیق و به موقع یکی از ویژگی های روابط عمومی پویاست
  اطلاع‌رسانی خدمات دولت از سوی روابط عمومی ها
  قدردانی از روابط عمومی های برتر استان همدان
  چگونه می توان جلسات کاری را پربازده و مفید برگزار کرد
  راهکارهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  مدل ۷i اینترنت مارکتینگ
  بخش «خبرهای فوری» در یوتیوب
  ناتوانی غول‌های تجاری در برابر حملات سایبری
  کاهش استفاده از فیلترشکن در دو سال گذشته
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30703صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 09:09
روابط عمومی حمل و نقل
پروین خدادادی حدادان خبرنگار حوزه حمل و نقل - روابط عمومی جای تعارف و تمجید نیست، چون روابط عمومی آن هم در حوزه حمل و نقل که با جان و مال مردم رابطه مستقیم دارد، بسیار بیشتر از روابط عمومی های سایر بخش ها دیده می شود، پس همواره نیازمند داشتن تصویر روشنی از خود نزد دیگران است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها می دانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور، خود به رفع و رجوع مسائل بپردازند، که جامعه سوای آشنا شدن با مشکلات و موانع، به صورتی شفاف در جریان اوضاع و امور قرار گیرد.

 

 روابط عمومی ها همچنین به اندیشه‌ورزی انتقادی نیز پرداخته تا بتوانند به واسطه این مهارت به حل مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند. روابط عمومی با صبر و حوصله برای فکر کردن و نیز همین زمان برای شرکت در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر مردم گام برمی دارد.

 

مهمترین وظیفه روابط عمومی از دیدگاه برخی صاحب نظران ارائه چهره واقعی و شفاف از واقعیت ها بدون تحریف خدمت هاست که این خود موجب این درک شده، که باید در روابط عمومی به موضوعات، حرفه‌ای نگریسته شده و به دیده یک عنصر که لازمه هر موضوعی می باشد، به آن پرداخته شود.

 

 امروزه در روابط عمومی پاسخگویی نه به عنوان یک شعار که باید به عنوان رکن اصلی بقای یک سازمان و تا حتی یک نظام نگریسته شده و به موضوعی حیاتی تبدیل شود. امروزه بخش حمل ونقل به عنوان یکی از مهم ترین بخش های زیربنایی، نقش مهمی را درتحرک و پویایی جامعه جهت دستیابی به اهداف برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می کند، بنابراین روابط عمومی حمل و نقل باید مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش های حساب ‌شده‌ای را انجام دهد که منجر به برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌ها و سازمان هایی شود که با او در ارتباطند، زیرا صنعت حمل و نقل، حلقه واسطه در عرصه های مختلف اقتصادی است.

 

به عبارت دیگر شکل گیری ارزش افزوده تمامی فعالیت های اقتصادی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از فعالیت های بخش حمل و نقل متأثر می شود به گونه ای که حتی یک فعالیت اقتصادی را هم نمی توان یافت که در مسیر حرکت خود از خدمات عرضه شده در بخش حمل ونقل بهره مند نشده باشد، پس بی تردید کار روابط عمومی در این راستا می‌تواند ایجاد روابط تفاهم‌آمیز با عموم مردم و شفاف سازی و بازگو کردن واقعیت‌ها برای آحاد مردم، بدون تحریف خدمت ها باشد.

 

ساختن چهره‌ای مناسب و واقعی در میان مردم کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفه‌ای و آگاه از عهده آن بر می‌آید و در اینجا روابط عمومی ها باید به دنبال منفعت اجتماعی دو طرفه‌ باشند و تلاش کنند تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای خود در جهت شکل دهی صحیح، به ارتباط با مردم اقدام و از همین طریق ارتباط مردم و دولت را تسهیل نمایند.

 

پس به زبان ساده تر، روابط عمومی یک سازمان در حوزه حمل و نقل باید بداند چون همه او را می بینند و ویترین و نماد یک دستگاه می باشد، پس همه او را می شنوند. پس دانسته و بدانیم که روابط عمومی جای تعارف و تمجید نیست، چون روابط عمومی آن هم در حوزه حمل و نقل که با جان و مال مردم رابطه مستقیم دارد، بسیار بیشتر از روابط عمومی های سایر بخش ها دیده می شود، پس همواره نیازمند داشتن تصویر روشنی از خود نزد دیگران است و باید گونه‌ای از روابط عمومی را به خدمت ‌گیرد، که در آن تنها یک جمله ملاک حرف تا عمل باشد و آن هم اینکه، چون همه ما را می بینند پس ما هم، همه آنها را می بینیم و از دغدغه های آنان باخبریم.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مبتکر Photo Essay در 97 سالگی درگذشت


  قوانین طلایی روابط عمومی در شرایط بحرانی


  پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی


  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران


  سخنگوی رسمی سازمان ملی استاندارد معرفی شد​


  قابلیت گوگل به حذف نوشته‌های روی تصاویر


  مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند


  چگونه می توان جلسات کاری را پربازده و مفید برگزار کرد


  ایجاد بزرگ‌ترین پایگاه داده دنیا در نروژ


  اطلاع رسانی دقیق و به موقع یکی از ویژگی های روابط عمومی پویاست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد