درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 03:53   

در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند

  در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند


ادامه ادامه مطلب یک

سانچی و...

  سانچی و...


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد

  گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی‌ها، بال پرواز برای مدیران هستند شورای هماهنگی
  مسدود کردن آگهی
  بخشودگی 100 درصد جرایم تأخیر تسهیلات در بانک آینده
  روزهای پر جایزه برای کاربران «بله»
  تعیین تکلیف 134 مورد از املاک مازاد تملیکی بانک ملی ایران
  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد
  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند
  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است
  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30703صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 09:09
روابط عمومی حمل و نقل
پروین خدادادی حدادان خبرنگار حوزه حمل و نقل - روابط عمومی جای تعارف و تمجید نیست، چون روابط عمومی آن هم در حوزه حمل و نقل که با جان و مال مردم رابطه مستقیم دارد، بسیار بیشتر از روابط عمومی های سایر بخش ها دیده می شود، پس همواره نیازمند داشتن تصویر روشنی از خود نزد دیگران است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها می دانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور، خود به رفع و رجوع مسائل بپردازند، که جامعه سوای آشنا شدن با مشکلات و موانع، به صورتی شفاف در جریان اوضاع و امور قرار گیرد.

 

 روابط عمومی ها همچنین به اندیشه‌ورزی انتقادی نیز پرداخته تا بتوانند به واسطه این مهارت به حل مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند. روابط عمومی با صبر و حوصله برای فکر کردن و نیز همین زمان برای شرکت در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر مردم گام برمی دارد.

 

مهمترین وظیفه روابط عمومی از دیدگاه برخی صاحب نظران ارائه چهره واقعی و شفاف از واقعیت ها بدون تحریف خدمت هاست که این خود موجب این درک شده، که باید در روابط عمومی به موضوعات، حرفه‌ای نگریسته شده و به دیده یک عنصر که لازمه هر موضوعی می باشد، به آن پرداخته شود.

 

 امروزه در روابط عمومی پاسخگویی نه به عنوان یک شعار که باید به عنوان رکن اصلی بقای یک سازمان و تا حتی یک نظام نگریسته شده و به موضوعی حیاتی تبدیل شود. امروزه بخش حمل ونقل به عنوان یکی از مهم ترین بخش های زیربنایی، نقش مهمی را درتحرک و پویایی جامعه جهت دستیابی به اهداف برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می کند، بنابراین روابط عمومی حمل و نقل باید مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش های حساب ‌شده‌ای را انجام دهد که منجر به برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌ها و سازمان هایی شود که با او در ارتباطند، زیرا صنعت حمل و نقل، حلقه واسطه در عرصه های مختلف اقتصادی است.

 

به عبارت دیگر شکل گیری ارزش افزوده تمامی فعالیت های اقتصادی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از فعالیت های بخش حمل و نقل متأثر می شود به گونه ای که حتی یک فعالیت اقتصادی را هم نمی توان یافت که در مسیر حرکت خود از خدمات عرضه شده در بخش حمل ونقل بهره مند نشده باشد، پس بی تردید کار روابط عمومی در این راستا می‌تواند ایجاد روابط تفاهم‌آمیز با عموم مردم و شفاف سازی و بازگو کردن واقعیت‌ها برای آحاد مردم، بدون تحریف خدمت ها باشد.

 

ساختن چهره‌ای مناسب و واقعی در میان مردم کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفه‌ای و آگاه از عهده آن بر می‌آید و در اینجا روابط عمومی ها باید به دنبال منفعت اجتماعی دو طرفه‌ باشند و تلاش کنند تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای خود در جهت شکل دهی صحیح، به ارتباط با مردم اقدام و از همین طریق ارتباط مردم و دولت را تسهیل نمایند.

 

پس به زبان ساده تر، روابط عمومی یک سازمان در حوزه حمل و نقل باید بداند چون همه او را می بینند و ویترین و نماد یک دستگاه می باشد، پس همه او را می شنوند. پس دانسته و بدانیم که روابط عمومی جای تعارف و تمجید نیست، چون روابط عمومی آن هم در حوزه حمل و نقل که با جان و مال مردم رابطه مستقیم دارد، بسیار بیشتر از روابط عمومی های سایر بخش ها دیده می شود، پس همواره نیازمند داشتن تصویر روشنی از خود نزد دیگران است و باید گونه‌ای از روابط عمومی را به خدمت ‌گیرد، که در آن تنها یک جمله ملاک حرف تا عمل باشد و آن هم اینکه، چون همه ما را می بینند پس ما هم، همه آنها را می بینیم و از دغدغه های آنان باخبریم.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)


  بحران جهانی خبر


  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟


  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه


  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند


  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی


  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


  سانچی و...


  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد