درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 21:18   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30683صفحه نخست » روابط عمومی سیاسیچهارشنبه، 11 مرداد 1396 - 11:00
رشد روابط عمومی در نظام های سیاسی
در نظام سیاسی بسته با نبود روابط عمومی مواجه هستیم. لیکن در نظام سیاسی نیمه بسته شاهد رشد روابط عمومی به شکل واحد تبلیغات و تشریفات و در نظام سیاسی نیمه باز به شکل ر انعکاسی و اطلاع رسانی هستیم.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توسعه روابط عمومی در هر نظامی متاثر از نظام سیاسی حاکم و پیش شرط آن وجود فضای باز سیاسی و برچیدن انحصارات دولتی در عرصه اقتصاد است. لذا توسعه روابط عمومی را تنها در نظام سیاسی باز می توان پیش بینی کرد.


در نظام های نیمه بسته و نیمه باز کاربرد روابط عمومی در شکل حقیقی آن قابل تصور نیست. گرچه واحد های ظاهرا در ارتباط دولت- ملت به کار گرفته می شود، لیکن در عمل ماهیت عملکرد آنها با ماهیت واقعی روابط عمومی فاصله می گیرد.


کاربرد اصول عام و کلی روابط عمومی در یک نظام اقتصادی و سیاسی متمرکز، اقتدارگرا یا تمامیت خواه ( توتالیتر) امری بس دشوار است، زیرا در این گونه نظام ها، تبلیغات سیاسی یا پروپاگاندا به جای ارتباط دو سویه به کار می رود (دکتر پرویز علوی، شماره3، ص44) و به نسبتی که از اداره دمکراتیک جامعه دورتر می شویم، روابط عمومی مسخ می شود و جای خود را به مؤسسه آگهی، تبلیغ و تشریفات می سپارد. (مرحوم دکتر حمید نطقی - مدیریت روابط عمومی، ص 165) گرچه کشورها و نهادهای غیر دموکراتیک هم این ابزارها را به خدمت گرفته اند، اما در جایی که امکان بحث و انتقاد وجود ندارد، امکان تعالی به سوی گفت و شنود نیز که ما آن را با وظیفه روابط عمومی در مسؤلانه ترین و جامع ترین شکل آن مرتبط می دانیم، نمی تواند وجود داشته باشد. ( مارنتر کوهن - درسنامه روابط عمومی).


براساس آنچه گفته شد. می توان نتیجه گرفت که تنها در نظام های مردم سالار یا نظام سیاسی باز که آزادی ها و حرمت انسان به رسمیت شناخته می شود، امکان توسعه روابط عمومی وجود دارد. این واقعیت را می توان در بررسی تاریخچه روابط عمومی در جهان نیز به وضوح یافت. رشد روابط عمومی در جوامع غربی از جمله امریکا و انگلستان و استفاده از آن به شکل واحد تبیلغات در نظام های کمونیستی سابق به عنوان یکی از اشکال نظام بسته، نمونه هایی از مصادیق عینی واقعیت مذکور به شمار می روند.


بنابراین در نظام سیاسی بسته با نبود روابط عمومی مواجه هستیم. لیکن در نظام سیاسی نیمه بسته شاهد رشد روابط عمومی به شکل واحد تبلیغات و تشریفات و در نظام سیاسی نیمه باز به شکل ر انعکاسی و اطلاع رسانی هستیم. بنابراین روابط عمومی صرفا در یک نظام سیاسی باز می تواند در قالب ماهیت واقعی خود برای خدمت به مردم و انسان ها توسعه پیدا کند. و وقتی که توجیه نارسایی های نظام لازم باشد، رشد شکلی روابط عمومی در دستور کار نظام های بسته و نیمه بسته قرار می گیرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400