شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-مدرسه تابستانی (Summer school) از جمله دوره های آموزشی فصلی و کوتاه مدت می باشد که در یک بازه زمانی برگزار می شود و مباحث و موضوعات فکری و آموزشی متناسب با نیازهای م خاطبان را ارائه می نماید. با توجه به ایام تابستان که اوقات فراغت بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان می باشد مدرسه تابستانی فرصتی است تا سازمانها و دستگاههای اداری، شرکت ها و موسسات درب های خود را بر روی آحاد مردم باز کنند و دست به ارتباط تازه ای با مخاطبان بزنند.
مدرسه تابستانی باید جذاب، متنوع و کاربردی باشد و مطالب بروز را به مخاطبان منتقل کند. یکی از مزیت های مهم برگزاری مدرسه تابستانی حضور افراد با دیدگاهها و سلیقه های مختف در این نشست به صورت افتخاری و داوطلبانه است.
پیش بینی می شود مخاطبان عموما دانشجویان، جوانان، زنان، اعضای سمن ها و علاقه مندان به مباحث سازمان باشند. یکی از مزیت برگزاری تابستانی در این است که سازمان و کارکنان آن به مسئولیت اجتماعی خود فراتر از اهداف رایج و تعریف شده عمل می کنند.
بطور کلی فواید برگزاری مدرسه تابستانی را برای سازمان می توان به شرح ذیل دانست:
معرفی ماموریت ها وظرفیت های سازمانی
عمل به مسئولیت اجتماعی و مدنی سازمان
جایگاه سازی و برندسازی برای سازمان
شناسایی استعداد ها و بهره گیری از نظرات و ایده های شرکت کنندگان
اجرای مدیریت دانش در سازمان
دریافت نقطه نظرات ، انتقادها و دیدگاههای عموم مردم
پی بردن به ایرادها و نقاط منفی و کمبود ها
فرهنگ سازی و جلب مشارکت آحاد مردم
برای برگزاری مدرسه تابستانی سازمان ( اداره / نهاد / دستگاه ) مبادرت به فراخوان عمومی و ثبت نام از علاقه مندان با توجه به شرایط اعلام شده می نماید. تفاوت و جذابیت مدرسه تابستانی در این است که علاقه مندان نه از میان کارکنان دولت و یا ارباب رجوع و مخاطبان همیشگی سازمان، بلکه همه اقشار مردم انتخاب می شوند و پس از ثبت نام و دریافت مدارک طی یک بازه زمانی مشخص مثلا بین 3 تا 5 روز مدرسه تابستانی برگزار می شود.
پیشنهاد می شود برگزاری دوره به صورت رایگان و یا هزینه پایین بوده و در پایان به شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر گردد. مدرسه تابستانی دارای یک افتتاحیه و یک اختتامیه خواهد بود. مدرسان مدرسه تابستانی نیز عموما از مدیران و کارشناسان داخل سازمان ها و یا اساتید مرتبط دانشگاهی انتخاب می شوند. در مدرسه تابستان معمولا یک تور بازدید از بخش های مختلف سازمان نیز ترتیب داده می شود.
سازمانهایی که دارای چشم انداز و یا افق کاری وسیع تری می باشند می توانند شرکت کندگان خود را از سراسر کشورانتخاب نمایند، آنچه شگفت انگیز می نماید و یا فراتر از آن به معجزه شبیه خواهد بود اینکه در مدرسه های تابستانی هم سازمان و هم مخاطب به تجربه و درک تازه ای می رسند و قادر خواهند بود تا با انگیزه و روشن بینی بیشتری به ادامه فعالیت بپردازند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|