درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:13   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30662صفحه نخست » یکشنبه، 8 مرداد 1396 - 00:16
استفاده بهینه از داده های بزرگ برای افزایش فروش
پیشرفت‌های جدید در علم داده‌ها فرصت‌های جدیدی را در اختیار تیم‌های فروش قرار می‌دهد تا از اطلاعات و داده‌ها برای بهبود فرآیندها و افزایش فروش خود بهره بگیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت‌های جدید در علم داده‌ها فرصت‌های جدیدی را در اختیار تیم‌های فروش قرار می‌دهد تا از اطلاعات و داده‌ها برای بهبود فرآیندها و افزایش فروش خود بهره بگیرند. با این حال، تبدیل داده‌های بزرگ به داده‌های قابل استفاده و سودمند چالش بسیار بزرگی برای کسب‌وکارهای امروزی محسوب می‌شود و باید به شکاف موجود در دسترسی به داده‌ها و سودمندی آن‌ها فکر کرد.


داده های بزرگ که در زبان انگلیسی به آن Big Data گفته می‌شود، مجموعه‌ای از داده‌ها است که یک سازمان برای بهبود فرآیندهای مختلف خود هم‌چون بازاریابی، فروش، طراحی استراتژی و مواردی مشابه به آن نیاز دارد. در واقع این داده‌ها هستند که به بینش لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا بتوانند تصمیم‌گیری کنند. بدون داده‌، تصمیم‌گیری‌ها اغلب تصادفی و غیرقابل اطمینان هستند.


سازمان‌ها به روش‌های مختلفی به جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان و یا هر منبع دیگری استفاده می‌کنند، CRMها، کوکی‌ها، نظرسنجی‌ها و بسیاری از روش‌های دیگر که در این مقاله مجال گفتن آن‌ها نیست.

آیا داده‌های جمع‌آوری شده تاکنون مفید واقع شده‌اند؟
با این‌که به نظر می‌رسد داده‌ها نقش بسیار مثبتی در افزایش فروش و بهبود فرآیندهای کسب‌وکارها داشته باشند، اما هنوز که هنوز است اثربخشی داده‌های بزرگ در کسب‌وکارها پر از چالش و مشکل است.


در تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته، ۴ بازاریاب از هر ۵ بازاریاب اشاره کرده‌اند که نگران حجم زیاد داده‌های‌شان هستند و نمی‌توانند از داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند به اندازه‌ی کافی بهره ببرند. در واقع، همه‌ی داده‌هایی که آن‌ها جمع‌آوری کرده‌اند؛ به دردبخور نیست و حجم داده‌ها به قدری زیاد است که اصلا قادر به تفکیک آن‌ها نیستند.


آیا راه‌حلی برای استفاده‌ی بهینه از داده‌های بزرگ برای افزایش اثربخشی فروش وجود دارد؟ اشتباه بزرگی که ما مرتکب می‌شویم اینست که قبل از شروع جمع‌آوری داده‌ها اغلب اهداف مشخصی از جمع‌آوری آن‌ها نداریم و این باعث می‌شود، هر داده‌ای را که خواستیم جمع‌آوری کنیم. بنابراین بیشترین مشکل به هنگام جمع‌آوری داده‌ها در بخش CRM به وجود می‌آید. بنابراین تعیین اهداف قبل از جمع‌‌آوری داده‌ها ضروری است، چراکه ۸۹٪ از بازاریابان از بار اطلاعات اضافی شاکی هستند.

مزایای داده های بزرگ در حوزه‌ی فروش
بسیاری از سازمان‌ها برای بهبود استفاده از داده‌ها، تحلیلگرانی را استخدام می‌کنند تا بتوانند نهایت استفاده را از داده‌ها داشته باشند. در ادامه برخی از اهدافی که آن‌ تحلیل‌گران معتقد بودند باید در نظر گرفته شوند را  می‌خوانید.


اهداف جمع‌آوری داده‌ها در رابطه با فروش اغلب به سه دلیل:

 ۱) شناسایی مشتریانی که دارای بیشترین ارزش بالقوه برای سازمان هستند.

 ۲) شناسایی فرصت‌های فروش.

 ۳) شناسایی بهترین رویکردهای فروش.


این‌ها تنها بخشی از اطلاعات مفیدی هستند که می‌توانید در رابطه با مشتریان به دست آورید. اما داده‌های خوب از ابعاد گوناگونی به شما کمک خواهند کرد که در ادامه برخی دیگر از آن‌ها را نیز می‌خوانید.
افزایش بهره‌وری فروش(دستیابی به بهترین نتیجه در کمترین زمان)
افزایش تعداد سرنخ‌های بازاریابی و مشتریان بالقوه
پیش‌بینی‌های دقیق‌تر
افزایش درآمد از طریق افزایش فروش
طراحی سازمانی کارآمدتر از طریق بهبود استراتژی‌های فروش


بنابراین همان‌طور که می‌بینید داده‌های بزرگ مزایای مشخص و معقولی دارند و مطمئنا تاثیر بسیاری در افزایش فروش کسب‌وکارها خواهند داشت. اما این روزها بازدهی لازم را ندارند، چرا که سازمان‌‌ها نمی‌‌توانند از آن‌ها به شیوه‌ی صحیح بهره‌مند شوند. جمع‌آوری داده‌ها بسیار مهم است، اما آن‌چه که مهمتر است، جمع‌آوری داده‌های صحیح و تحلیل آن‌ها می‌باشد.

راه‌هایی برای استفاده‌ی بهینه از داده های بزرگ
بسیاری از شرکت‌هایی حجم بزرگی از داده‌های بد دارند، زمان بسیار کمی را صرف فکر کردن در مورد آ‌ن‌چه که باید جمع‌آوری کنند و چگونه جمع‌آوری کنند می‌نمایند و به جای این‌که داده‌های مفیدی را صید کنند در میان اقیانوسی از داده‌های بی‌مصرف غوطه‌ور می‌شوند.
از همین رو انجام رو انجام فعالیت‌های زیر توصیه می‌شود:
۱)‌ تعیین اهداف جمع‌آوری داده‌ها (مثل افزایش فروش)
۲) تعیین داده‌هایی که واقعا ارزشمند هستند و می‌توانند در افزایش فروش موثر واقع شوند.
۳) انتخاب روش مناسب برای جمع‌آوری داده‌‌های تعیین شده.
۴)‌ تجزیه و تحلیل داده‌ها و تبدیل آن‌ها به الگوهای اطلاعاتی مفید و موثر.
داده‌های بد منجر به نتایج بدی خواهند شد، آیا از منبع و نوع داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید مطمئن هستید؟ داده‌های شما از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ آیا آن‌ها داده‌های صحیحی هستند؟ آیا در راستای افزایش فروش به شما کمک خواهند کرد؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، به عقب برگردید، استراتژی صحیحی برای جمع‌آوری بزرگ داده‌ها اتخاذ کنید و سپس به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنید.


منبع: Hubspot
www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد