درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 - 02:41   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

روز بین المللی ستایش خلاقیت و استعداد

  روز بین المللی ستایش خلاقیت و استعداد


ادامه ادامه مطلب دو

آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟

  آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

«ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی

  «ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود
  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه
  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران
  افشین سبزواری مدیر روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران شد
  افتتاح خط تولید لوله های فولادی اسپیرال با حضور مدیران بانک ملی ایران
  بانک ملی ایران به حدود 100 هزار نفر تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی
  روابط عمومی ها وظیفه دارند با نمایش واقعیت های موجود، عملکرد مدیران اقتصادی را با نگاه مثبت و واقع گرایانه بیان کنند
  چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ کرمان آبان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30647صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 8 مرداد 1396 - 08:13
روابط عمومـی و خلاقیت
مهندس صادق سـکری مدیرکل روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران - امروز دیگر شعار "هر شهروند ـ یک رسانه" شعاری ساده، پیش پا افتاده و غیرکاربردی نیست، بنابراین روابط عمومی ها برای موفق بودن باید چند سر وگردن بالاتر از رسانه های مردمی عمل کنند تا بتوانند سازمان خود را از گزند افشاگری ها، جوسازی ها، شانتاژهای خبری و در نهایت تخریب مصون بدارند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه رشد سریع و گسترده ابزارهای ارتباطی و تکنولوژی های مربوط به آن، تعاریف حوزه های مختلف را با تغییر فاحشی روبرو کرده به طوری که بین تعاریف موجود برای این حوزه ها در شکل سنتی و مدرن آن نمی توان شباهت زیادی را جستجو کرد. این موضوع در عرصه روابط عمومی ابزارمند و مسلح به اینترنت و مهم تر از آن شبکه های اجتماعی، به شکل ملموسی قابل مشاهده است.


وجود این ابزارها، تعریف روابط عمومی و معادلات آنرا آنگونه به هم ریخته که تقریبا به جز ساختار اصلی آن که اطلاع رسانی (آن هم در شکل محتوا) است، دیگر نمی توان بین روابط عمومی سنتی و مدرن شباهتی یافت.


تمامی این تغییرات ساختاری تنها در طول یک دهه شکل گرفته و با این وجود می توان مدعی شد که در عصر کنونی، آن دسته از روابط عمومی هایی که با شبکه های اجتماعی سر و کار نداشته و تسلط خود را بر فضاهای مجازی تحمیل نکرده باشند، نمی توانند امید حضور در عرصه روابط عمومی مدرن را داشته باشند.


بهتر است برگردیم و نگاهی به آنچه که گذشت بیندازیم، از روزهایی که روابط عمومی بی هراس از چشم های تیزبین رسانه های شخصی مردم همچون تلفن های همراه، قادر بود هر بحران خبری را در نطفه خفه کرده و با یک تکذیبیه یا جوابیه ساده، بازی را به زمین خود برگرداند، تا شرایط کنونی که ورق کاملا برگشته است.


امروز دیگر شعار "هر شهروند ـ یک رسانه" شعاری ساده، پیش پا افتاده و غیرکاربردی نیست، بنابراین روابط عمومی ها برای موفق بودن باید چند سر وگردن بالاتر از رسانه های مردمی عمل کنند تا بتوانند سازمان خود را از گزند افشاگری ها، جوسازی ها، شانتاژهای خبری و در نهایت تخریب مصون بدارند.


پیش از این در تعریف روابط عمومی آمده بود "سازمانی که کارمندان روابط عمومی آن پشت میزها بنشینند، بویی از این حرفه نبرده اند" اما اکنون روابط عمومی فقط یک حرفه نیست، بلکه هنری است که اتفاقا بیش از آنکه در فضای بیرونی اتفاق بیفتد در پشت میزها و رایانه ها نمود عینی پیدا می کند.


در گذشته هنگامی که در مورد منافع سازمان حرفی زده می شد، گاه یک کارگر با نوآوری در یک قطعه یا خلاقیت و ابتکار در فرآیند کار خود می توانست کاری کند تا حاصل این اقدام صرفه جویی بالای ارزی و ریالی برای آن واحد تولید داشته باشد اما امروز این روابط عمومی ها هستند که با مدیریت اخبار، پیش بینی حرکت کاربران فضای مجازی و بررسی روان شناسی و جامعه شناسی رفتار مخاطبان می توانند به آن سمت و سو داده و این بالاترین خلاقیت روابط عمومی است که بتواند فضای بی انتهای تبادل و انتقال اطلاعات را از دور ساماندهی کند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
بهزاد وکیلی ازغندی
| 1396/5/9 - 07:41 |     0     0     |
بسیار عالی فرمودین امروز روابط عمومیها ناچار به گذار از شکل سنتی به مدرن مجهز به سامانه های ارتباطی نوین و اینترنتی می باشند فضای مجازی ظرفیتی است که تا به امروز در سازمانهای ما پنهان مانده بود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما


  چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ کرمان آبان برگزار می شود


  سناریو- تفکر نو


  راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی


  روابط عمومی ها وظیفه دارند با نمایش واقعیت های موجود، عملکرد مدیران اقتصادی را با نگاه مثبت و واقع گرایانه بیان کنند


  افشین سبزواری مدیر روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران شد


  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود


  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران


  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران