درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 21:17   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت
  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30647صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 8 مرداد 1396 - 08:13
روابط عمومـی و خلاقیت
مهندس صادق سـکری مدیرکل روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران - امروز دیگر شعار "هر شهروند ـ یک رسانه" شعاری ساده، پیش پا افتاده و غیرکاربردی نیست، بنابراین روابط عمومی ها برای موفق بودن باید چند سر وگردن بالاتر از رسانه های مردمی عمل کنند تا بتوانند سازمان خود را از گزند افشاگری ها، جوسازی ها، شانتاژهای خبری و در نهایت تخریب مصون بدارند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه رشد سریع و گسترده ابزارهای ارتباطی و تکنولوژی های مربوط به آن، تعاریف حوزه های مختلف را با تغییر فاحشی روبرو کرده به طوری که بین تعاریف موجود برای این حوزه ها در شکل سنتی و مدرن آن نمی توان شباهت زیادی را جستجو کرد. این موضوع در عرصه روابط عمومی ابزارمند و مسلح به اینترنت و مهم تر از آن شبکه های اجتماعی، به شکل ملموسی قابل مشاهده است.


وجود این ابزارها، تعریف روابط عمومی و معادلات آنرا آنگونه به هم ریخته که تقریبا به جز ساختار اصلی آن که اطلاع رسانی (آن هم در شکل محتوا) است، دیگر نمی توان بین روابط عمومی سنتی و مدرن شباهتی یافت.


تمامی این تغییرات ساختاری تنها در طول یک دهه شکل گرفته و با این وجود می توان مدعی شد که در عصر کنونی، آن دسته از روابط عمومی هایی که با شبکه های اجتماعی سر و کار نداشته و تسلط خود را بر فضاهای مجازی تحمیل نکرده باشند، نمی توانند امید حضور در عرصه روابط عمومی مدرن را داشته باشند.


بهتر است برگردیم و نگاهی به آنچه که گذشت بیندازیم، از روزهایی که روابط عمومی بی هراس از چشم های تیزبین رسانه های شخصی مردم همچون تلفن های همراه، قادر بود هر بحران خبری را در نطفه خفه کرده و با یک تکذیبیه یا جوابیه ساده، بازی را به زمین خود برگرداند، تا شرایط کنونی که ورق کاملا برگشته است.


امروز دیگر شعار "هر شهروند ـ یک رسانه" شعاری ساده، پیش پا افتاده و غیرکاربردی نیست، بنابراین روابط عمومی ها برای موفق بودن باید چند سر وگردن بالاتر از رسانه های مردمی عمل کنند تا بتوانند سازمان خود را از گزند افشاگری ها، جوسازی ها، شانتاژهای خبری و در نهایت تخریب مصون بدارند.


پیش از این در تعریف روابط عمومی آمده بود "سازمانی که کارمندان روابط عمومی آن پشت میزها بنشینند، بویی از این حرفه نبرده اند" اما اکنون روابط عمومی فقط یک حرفه نیست، بلکه هنری است که اتفاقا بیش از آنکه در فضای بیرونی اتفاق بیفتد در پشت میزها و رایانه ها نمود عینی پیدا می کند.


در گذشته هنگامی که در مورد منافع سازمان حرفی زده می شد، گاه یک کارگر با نوآوری در یک قطعه یا خلاقیت و ابتکار در فرآیند کار خود می توانست کاری کند تا حاصل این اقدام صرفه جویی بالای ارزی و ریالی برای آن واحد تولید داشته باشد اما امروز این روابط عمومی ها هستند که با مدیریت اخبار، پیش بینی حرکت کاربران فضای مجازی و بررسی روان شناسی و جامعه شناسی رفتار مخاطبان می توانند به آن سمت و سو داده و این بالاترین خلاقیت روابط عمومی است که بتواند فضای بی انتهای تبادل و انتقال اطلاعات را از دور ساماندهی کند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
بهزاد وکیلی ازغندی
| 1396/5/9 - 07:41 |     0     0     |
بسیار عالی فرمودین امروز روابط عمومیها ناچار به گذار از شکل سنتی به مدرن مجهز به سامانه های ارتباطی نوین و اینترنتی می باشند فضای مجازی ظرفیتی است که تا به امروز در سازمانهای ما پنهان مانده بود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد