درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 14:06   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30619صفحه نخست » چهارشنبه، 4 مرداد 1396 - 10:23
موتور جست‌وجوی گوگل متحول می‌شود
گوگل اخیرا سبک جدیدی از نیوزفید (News Feed) را روی اپلیکیشن پرچمدار خود استفاده کرده که گفته می‌شود به‌زودی روی صفحه وب موتور جست‌وجوی گوگل نیز اعمال خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گوگل اخیرا سبک جدیدی از نیوزفید (News Feed) را روی اپلیکیشن پرچمدار خود استفاده کرده که گفته می‌شود به‌زودی روی صفحه وب موتور جست‌وجوی گوگل نیز اعمال خواهد شد. این به‌روزرسانی برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که صفحه اصلی جست‌وجوی گوگل از سال 1996 تا‌به‌حال هیچ تغییری نداشته و این به‌روزرسانی یکی از اساسی‌ترین تغییرات در صفحه اصلی موتورجست‌وجوی گوگل محسوب می‌شود. در ضمن این تغییر باعث افزایش توان گوگل برای رقابت با نیوزفید فیس‌بوک هم می‌شود. نیوزفید فیس‌بوک اطلاعات مختلفی از جمله نتایج مسابقات فوتبال، ویدئوهای پربازدید و اخبار مرتبط را نشان می‌دهد.

 

اما مهم‌تر ازهمه، این مساله باعث می‌شود گوگل نیز خود را با سلایق امروزی مردم در دنیای دیجیتال همراه کند و طبق خواسته‌های جدید کاربران عمل کند. امروزه سرویس‌های دیجیتالی برای تشخیص علاقه‌مندی‌های کاربران، هر روز وابستگی بیشتری به هوش مصنوعی پیدا می‌کنند و گوگل نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای مثال شرکت‌های آمازون، اپل و فیس‌بوک با استفاده از هوش مصنوعی قبل از اینکه حتی کاربر محصول یا مطلبی را جست‌وجو کند، از سلایق او باخبر هستند. اما این مساله برای گوگل کمی متفاوت است چون تا زمانی که کاربران چیزی را تایپ نکرده باشند، این موتور جست‌وجو مطلب یا محصولی را به آنها نمایش نمی‌دهد و در صفحه اصلی جست‌وجوی گوگل عملا هیچ خبر، ویدئو یا تبلیغاتی دیده نمی‌شود.

در 3 ماه اول سال 2017، 9/ 99 درصد از درآمد گوگل از موتور جست‌وجو، ویدئو و تبلیغات به‌دست آمده بود. این یکی از دلایل شکل‌گیری کمپانی آلفابت در سال 2015 بود چراکه زمان آن فرارسیده بود که گوگل با تولید و ارائه خدمات دیگر نیز کسب درآمد کند. درآمد امروز شرکت آلفابت به دوبخش «جست‌وجو» و «دیگر بخش‌ها» تقسیم می‌شود. این مساله نقش اساسی جست‌وجو در درآمد سالانه گوگل و آلفابت را نشان می‌دهد. اما هوش مصنوعی، هرروز نیاز کاربران به‌ جست‌وجوی مستقیم در اینترنت را کمتر می‌کند و سبک جدیدی از رفع نیازهای انسان‌ها را شکل می‌دهد. دانشمندان تخمین می‌زنند که تا 10 سال آینده، هوش مصنوعی برای انجام بسیاری از وظایف توانایی‌های به‌مراتب بیشتری نسبت به انسان‌ها خواهد داشت و با توجه به این رویه تصور اینکه سرویس جست‌وجوی گوگل تا چند سال آینده از دور رقابت خارج شود، اصلا کار سختی نیست.

حال انتظار می‌رود گوگل نیز با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات و اخبار جدید را باتوجه به موقعیت مکانی، زمانی و تاریخچه علایق کاربر (بدون نیاز به تایپ کردن مطلبی) به او نشان دهد. البته موتورجست‌وجو سرجای خود باقی خواهد ماند اما با افزایش قدرت روزافزون هوش مصنوعی، نقش آن روز به‌روز کمتر خواهد شد. گوگل خوب می‌داند که درآمد از طریق جست‌وجو و تبلیغات به‌خصوص به‌شکل امروزی، تا ابد ممکن نخواهد بود به‌همین دلیل کمپانی مادر یعنی شرکت آلفابت نیز ناچار به‌دنبال راه‌های جدید درآمدزایی رفته است و امید دارد روزی بتواند از دیگر راه‌ها نیز به‌اندازه‌ موتور جست‌وجوی گوگل درآمد کسب کند. البته هدف از بیان این مطالب این نیست که موتور جست‌وجوی گوگل به‌طور کامل از صحنه روزگار محو می‌شود، اما مطمئنا شیوه فعلی جست‌وجو کاملا تغییر خواهد کرد. با اینکه تغییرات جدید اپلیکیشن گوگل خیلی چشمگیر نیستند اما تشخیص اینکه جست‌وجوی گوگل در حال سپری کردن روزهای پایانی است، کار سختی نیست.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4102

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد