درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 19 فروردین 1399 - 08:54   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد

  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا

  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  روابط عمومی چه نقشی در بهبود ارتباطات سازمانی دارد؟
  تصویری؛ ابتکار پستچی بریتانیایی برای شاد کردن مردم در روزهاى قرنطینه کرونایى
  "رادیو اروپای آزاد" به مجارستان باز می‌گردد
  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا
  مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل اعلام کرد: اهداء ده دستگاه ونتیلاتور توسط مؤسسه اعتباری ملل
  استعفای مقامی که مردم را تشویق به ماندن در خانه کرد ولی خودش به سفر رفت
  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد
  قدردانی دانشگاه علوم پزشکی قم از بانک رفاه
  هشدارهای امنیتی درباره نرم‌افزار ارتباطی زوم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30619صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 4 مرداد 1396 - 10:23
موتور جست‌وجوی گوگل متحول می‌شود
گوگل اخیرا سبک جدیدی از نیوزفید (News Feed) را روی اپلیکیشن پرچمدار خود استفاده کرده که گفته می‌شود به‌زودی روی صفحه وب موتور جست‌وجوی گوگل نیز اعمال خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گوگل اخیرا سبک جدیدی از نیوزفید (News Feed) را روی اپلیکیشن پرچمدار خود استفاده کرده که گفته می‌شود به‌زودی روی صفحه وب موتور جست‌وجوی گوگل نیز اعمال خواهد شد. این به‌روزرسانی برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که صفحه اصلی جست‌وجوی گوگل از سال 1996 تا‌به‌حال هیچ تغییری نداشته و این به‌روزرسانی یکی از اساسی‌ترین تغییرات در صفحه اصلی موتورجست‌وجوی گوگل محسوب می‌شود. در ضمن این تغییر باعث افزایش توان گوگل برای رقابت با نیوزفید فیس‌بوک هم می‌شود. نیوزفید فیس‌بوک اطلاعات مختلفی از جمله نتایج مسابقات فوتبال، ویدئوهای پربازدید و اخبار مرتبط را نشان می‌دهد.

 

اما مهم‌تر ازهمه، این مساله باعث می‌شود گوگل نیز خود را با سلایق امروزی مردم در دنیای دیجیتال همراه کند و طبق خواسته‌های جدید کاربران عمل کند. امروزه سرویس‌های دیجیتالی برای تشخیص علاقه‌مندی‌های کاربران، هر روز وابستگی بیشتری به هوش مصنوعی پیدا می‌کنند و گوگل نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای مثال شرکت‌های آمازون، اپل و فیس‌بوک با استفاده از هوش مصنوعی قبل از اینکه حتی کاربر محصول یا مطلبی را جست‌وجو کند، از سلایق او باخبر هستند. اما این مساله برای گوگل کمی متفاوت است چون تا زمانی که کاربران چیزی را تایپ نکرده باشند، این موتور جست‌وجو مطلب یا محصولی را به آنها نمایش نمی‌دهد و در صفحه اصلی جست‌وجوی گوگل عملا هیچ خبر، ویدئو یا تبلیغاتی دیده نمی‌شود.

در 3 ماه اول سال 2017، 9/ 99 درصد از درآمد گوگل از موتور جست‌وجو، ویدئو و تبلیغات به‌دست آمده بود. این یکی از دلایل شکل‌گیری کمپانی آلفابت در سال 2015 بود چراکه زمان آن فرارسیده بود که گوگل با تولید و ارائه خدمات دیگر نیز کسب درآمد کند. درآمد امروز شرکت آلفابت به دوبخش «جست‌وجو» و «دیگر بخش‌ها» تقسیم می‌شود. این مساله نقش اساسی جست‌وجو در درآمد سالانه گوگل و آلفابت را نشان می‌دهد. اما هوش مصنوعی، هرروز نیاز کاربران به‌ جست‌وجوی مستقیم در اینترنت را کمتر می‌کند و سبک جدیدی از رفع نیازهای انسان‌ها را شکل می‌دهد. دانشمندان تخمین می‌زنند که تا 10 سال آینده، هوش مصنوعی برای انجام بسیاری از وظایف توانایی‌های به‌مراتب بیشتری نسبت به انسان‌ها خواهد داشت و با توجه به این رویه تصور اینکه سرویس جست‌وجوی گوگل تا چند سال آینده از دور رقابت خارج شود، اصلا کار سختی نیست.

حال انتظار می‌رود گوگل نیز با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات و اخبار جدید را باتوجه به موقعیت مکانی، زمانی و تاریخچه علایق کاربر (بدون نیاز به تایپ کردن مطلبی) به او نشان دهد. البته موتورجست‌وجو سرجای خود باقی خواهد ماند اما با افزایش قدرت روزافزون هوش مصنوعی، نقش آن روز به‌روز کمتر خواهد شد. گوگل خوب می‌داند که درآمد از طریق جست‌وجو و تبلیغات به‌خصوص به‌شکل امروزی، تا ابد ممکن نخواهد بود به‌همین دلیل کمپانی مادر یعنی شرکت آلفابت نیز ناچار به‌دنبال راه‌های جدید درآمدزایی رفته است و امید دارد روزی بتواند از دیگر راه‌ها نیز به‌اندازه‌ موتور جست‌وجوی گوگل درآمد کسب کند. البته هدف از بیان این مطالب این نیست که موتور جست‌وجوی گوگل به‌طور کامل از صحنه روزگار محو می‌شود، اما مطمئنا شیوه فعلی جست‌وجو کاملا تغییر خواهد کرد. با اینکه تغییرات جدید اپلیکیشن گوگل خیلی چشمگیر نیستند اما تشخیص اینکه جست‌وجوی گوگل در حال سپری کردن روزهای پایانی است، کار سختی نیست.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4102

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است


  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی


  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی


  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


  4 نکته برای تقویت تصویر برند تجاری


  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا


  نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر اعلام شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"