درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 شهریور 1396 - 17:45   

العربیه رتبه بهترین در طراحی تکنولوژی جدید تلویزیونی را کسب کرد

  العربیه رتبه بهترین در طراحی تکنولوژی جدید تلویزیونی را کسب کرد


ادامه ادامه مطلب یک

خصوصیات و ابتکارات تازه در گوشی‌های جدید اپل

  خصوصیات و ابتکارات تازه در گوشی‌های جدید اپل


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/ زادروز نیویورک تایمز

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز نیویورک تایمز


ادامه ادامه مطلب سه

 تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان

   تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رییس روابط عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان منصوب شد
  اختلال موقت در تماس های تلفنی اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران
  پیشرفت قابل ملاحظه بانک ملی ایران در اجرای قوانین مبارزه با پولشویی
  انتخاب اعضا هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد
  چرا اعلامیه‌های مطبوعاتی مهم هستند؟
  قابلیت جدید واتس اپ هم رو شد
  درآمدهای ناشی از سخنرانی‌
  ترمیم چهره دروغگوی سخنگوی پیشین کاخ سفید در مراسم امی
  تصمیم گیری دسته جمعی
  گزارش برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر فارس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30497صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 26 تیر 1396 - 15:52
اهمیت و نقش خلاقیت در بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی دیگر صرفا به معنای تلاش برای افزایش فروش یک محصول به کمک روش‌های سنتی نیست، بلکه بازاریابی علم و هنر جذب مشتری از طریق ارتقا محصول است که این خود کلیدی برای حل مشکل خلاقیت در بازاریابی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر شما منظور از خلاقیت در بازاریابی چیست؟ آیا بیشتر تمرکز بر روی تخیلات است یا نوآوری‌ها؟ آیا یک بازاریاب خلاق بیشتر به یک هنرمند شباهت دارد یا یک کارآفرین پیشرو؟ امروزه خلاقیت تنها به جلوه‌های بصری تبلیغات محدود نمی‌شود، بلکه بازاریابان باید بتوانند با تحلیل داده‌ها و استفاده از تجربه مشتریان به طراحی و تبلیغ خلاقانه محصولات خود بپردازند. اگر می‌خواهید بیشتر راجع به بازاریابی خلاقانه بدانید، متن زیر که از سایت معتبر HBR ترجمه شده است می‌تواند یک مشاوره بازاریابی کاربردی در عصر امروزی باشد.
 
۱) به کمک مشتریان به تولید محتواهای خلاقانه بپردازید، نه صرفا برای مشتریان
همه شرکت‌ها و‌ برندها دوست دارند مشتری محور عمل کنند. اما گاهی راه و روش صحیح آن را نمی‌دانند. امروزه مشتریان را صرفا نباید به چشم یک مشتری نگاه کرد. مشتریان می‌توانند تولید کنندگان و ارتقا دهندگان خلاق محتوا و ایده نیز باشند، درست مثل خود شما. خلاقیت در بازاریابی نیازمند کار کردن با مشتریان از همان ابتدا و استفاده از تجارب آنان است.


برای مثال، تیم بازاریابی Intuit مدت زمانی را با افراد دارای شغل آزاد که در خانه‌ها مشغول به کار هستند، می‌گذراند تا بیش‌تر با دنیای مشتریان درگیر باشد. به کمک این تحقیقات، این گروه توانسته‌اند اپلیکیشن‌های خود را بر اساس نیاز و سلیقه مشتری به ویژگی‌هایی چون اطلاعات مکان مشتری و Google Map مجهز کنند تا بتوانند راحت‌تر با مشتری در ارتباط باشند.


۲) بر روی تمام تجربه مشتریان سرمایه گذاری کنید
بدون استثنا هر بازاریاب عقیده دارد تجربه مشتریان مهم است. اما بیش‌تر بازاریابان تنها بر روی بخشی از تجربه مشتری که تحت کنترل مستقیم آن‌هاست، تمرکز دارند. اما بازاریابان خلاق، به طیف وسیع‌تری از تجربه مشتریان توجه می‌کنند. این تجارب شامل خرید محصول، پروسه خرید، خدمات پس از فروش و روابط با مشتریان است. این دیدگاه، به زمان بیش‌تری برای حل مشکلات نیاز دارد و خلاقیت در بازاریابی را نیز می‌طلبد.


۳) از تمامی افراد در نقش مدافعان محصول‌تان استفاده کنید
با گسترش روابط اجتماعی و در دنیای پیچیده امروز، دیگر بازاریابان نمی‌توانند از طریق پرداخت هزینه برای تبلیغات رسانه‌ای و روابط عمومی شرکت به اهداف خود در زمینه معرفی و تبلیغ محصولاتشان دست پیدا کنند. امروزه مردم کانال‌های جدید ارتباطی هستند و تنها راه برای تقویت اثرگذاری تبلیغات‌تان، بالابردن خلاقیت سایرین است. با اطرافیانتان چنان رفتار کنید که گویی آن‌ها نیز اعضای تیم بازاریابی شما هستند: کارمندان، شرکای تجاری و حتی مشتریانتان، همه و همه.


برای مثال، شرکت Plum organics به تمام کارمندان خود کردیت کارت‌هایی می‌دهد که کوپن‌هایی به آن‌ها ضمیمه شده است. در هنگام خرید این کارمندان می‌توانند با افرادی که مشغول خرید مایحتاج مربوط به نوزادان هستند وارد گفت و گو شده و پس از آگاهی از سلایق آن‌ها، محصول این شرکت را به آن‌ها معرفی کنند. سپس این مشتریان می‌توانند با دریافت کوپن‌‌ها به صورت رایگان محصولات شرکت را خریداری و آن‌ها را تست کنند.


این روش، در واقع با به کارگیری کارمندان یک مجموعه در نقش بازاریاب می‌تواند یکی از روش‌های بازاریابی خلاقانه به حساب آید.


۴) خلاقیت را به پارامتری قابل اندازه گیری مبدل کنید
قابل اندازه گیری بودن روش‌های بازاریابی به این معناست که ما بدانیم چه چیزهایی کارآمد و موثر واقع می‌شوند و چه چیزهایی نه. این ویژگی، این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا بتوانند با بهره گیری از فرصت‌های پیش رو، فعالیت‌های خود را مدیریت کنند. در گذشته، موفقیت یک بازاریاب بیش‌تر با بودجه و هزینه صرف شده و اهداف از پیش تعیین شده سنجیده می‌شد. با این حال، با گسترش روز افزون نقش خلاقیت در بازاریابی، توانایی یک بازاریاب در تحلیل داده‌ها و استفاده مناسب از استراتژی‌ها بر اساس شرایط‌، یک بازاریاب موفق را از دیگران متمایز می‌کند.


در این راستا، سیسکو (Cisco) سیستم آنلاینی طراحی کرده است که به کمک آن شما می‌توانید تمام فعالیت‌های بازاریابی خود را تحت نظر داشته باشید. گروه رهبری می‌توانند به صورت هفتگی عملکرد خود و سایر اعضا را ارزیابی کرده و از این طریق از درست بودن استراتژی انتخابی مطمئن شوند. این آنالیز می‌تواند از طریق بررسی میزان اثرگذاری محتواهای منتشر شده، اینفوگرافیک‌ها و کانال‌های ارتباطی انجام شود.


۵‌) مانند صاحب یک استارت آپ تفکر کنید
در گذشته، برای رسیدن به موفقیت کافی بود بازاریابان بتوانند در نقش مدیران موفق و موثر ظاهر شوند؛ مدیرانی که می‌توانند اهداف شرکت را از پیش تعیین کرده و با رعایت بودجه و زمان برای رسیدن به آن‌ها برنامه ریزی کنند. اما امروزه با توجه به اهمیت خلاقیت در بازاریابی، بازاریابان باید در نقش کارآفرینانی ظاهر شوند که همه تلاش آن‌ها حفظ تعادل بین محصول و نیاز بازار است.


روندی که امروزه بیش‌تر بازاریابان انتخاب کرده‌اند، استفاده از تکنیک‌های کارآفرینیست. در واقع، بازاریابی دیگر صرفا به معنای تلاش برای افزایش فروش یک محصول به کمک روش‌های سنتی نیست، بلکه بازاریابی علم و هنر جذب مشتری از طریق ارتقا محصول است که این خود کلیدی برای حل مشکل خلاقیت در بازاریابی است.


تغییراتی که در رفتار مشتریان، تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی اتفاق افتاده است، همه و همه معنای خلاقیت در بازاریابی را تغییر داده است. معیار سنجش موفقیت بازاریابی امروزه دیگر ورودی‌های این عرصه نظیر کیفیت یک محتوای منتشر شده یا یک کمپین اجتماعی نیست، بلکه خروجی فعالیت شما و از همه مهم‌تر اعتبار برند و اعتماد مشتریانتان است. اگر چه بازاریابان قدیم بیش‌تر مانند هنرمندان یا مدیران فکر میکردند، اما امروزه بازاریابان باید در نقش کارآفرینان و مخترعان ظاهر شوند تا بتوانند با بهره گیری از تجارب مشتریان و استفاده از داده‌های موجود برای تصمیم گیری ، یک بازاریابی خلاقانه برای محصولات انجام دهند.


منبع: HBR

www.ibazaryabi.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتظار معقول از روابط عمومی آموزش و پرورش


  اثربخشی ارتباطات در روابط عمومی


  تجارب مدیریتی/ کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر فارس


  تصمیم گیری دسته جمعی


  چرا اعلامیه‌های مطبوعاتی مهم هستند؟


  ترمیم چهره دروغگوی سخنگوی پیشین کاخ سفید در مراسم امی


  مدیر طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین: روابط عمومی یک علم است و باید با آن علمی برخورد شود


  درآمدهای ناشی از سخنرانی‌


  انتخاب اعضا هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد