درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 5 مرداد 1396 - 01:00   

ارائه آنتی ویروس رایگان برای کاربران جهان توسط "شرکت کاسپرسکی"

  ارائه آنتی ویروس رایگان برای کاربران جهان توسط "شرکت کاسپرسکی"


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش بی‌سابقه خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان

  افزایش بی‌سابقه خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان


ادامه ادامه مطلب دو

سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»

  سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»


ادامه ادامه مطلب سه

راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت

  راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت اطلاع رسانی شفاف مدیران از عملکرد دولت
  عباسیان: روابط عمومی مسئول معرفی دستاوردها و اثربخشی مجموعه است
  کار روابط عمومی عکس گرفتن در جلسات نیست
  اپلیکیشن‌های کاربردی برای روابط عمومی
  علی کاشانی حیدری سرپرست روابط عمومی شهر فرودگاهی امام (ره) شد
  اخبار مربوط به سوانح باید از طریق روابط عمومی اعلام شود
  اطلاع رسانی شفاف از عملکرد دولت ضرورت دارد
  مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم استعفا داد
  تقدیر از میرزا بابا مطهری نژاد پیشکسوت عرصه ارتباطات
  شماره 43 فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30492صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 26 تیر 1396 - 11:02
وظیفه روابط عمومی دانشگاه آزاد، اطلاع رسانی است نه سیاست بازی!
روابط عمومی دانشگاه آزاد و آنچه وظیفه دارد!
ارتباط صمیمی بین رسانه‌ها و روابط عمومی یک ضرورت است که در صورت شکل‌گیری به رسالت اصلی خبری که انتشار سریع اخبار دقیق و صحیح است، کمک می‌کند و این ارتباط همواره از طریق نگاه یکسان و عدم تبعیض بین رسانه‌ها ایجاد می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، «ارتباط با رسانه‌ها» یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که یکی از تعاریف روابط عمومی، آن را کابرد خردمندانه «رسانه‌ها» برای نفوذ در «افکار عمومی» می‌داند. بنابراین توفیق روابط عمومی در تاثیرگذاری کامل بر افکار عمومی نیازمند بهره‌برداری بهینه از ارتباط سنتی، رسانه‌ای و مستقیم است و برای توفیق خود، محتاج و نیازمند ارتباط اصولی با رسانه‌هاست.

 

بر اساس آنچه که در دانش روابط عمومی مطرح است؛ تأمل در کارکردهای رسانه‌ها و روابط عمومی، نشان می‌دهد که این دو دارای فصل‌های مشترک‌ زیادی هستند و در راستای دستیابی به اهداف نیازمند تعامل دو جانبه و هم افزایی هستند. جدای از اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق به رسانه‌ها آنچه موجب ارتباط صمیمی و عاطفی بیشتر بین روابط عمومی و رسانه می‌شود، نگاه یکسان در حوزه در اختیار قرار دادن اطلاعات به رسانه‌های مختلف و تقسیم نکردن آن‌ها به دوست نزدیک و دور یا شهروند درجه یک و دو است که نه تنها موجب شکل‌گیری ارتباط موثر و نزدیکتر رسانه‌ها با روابط عمومی سازمان می‌شود، بلکه موجب می‌شود تا در زمان انتشار اخبار مهم دقت خبری نیز همتراز با سرعت در انتشار اخبار، رعایت و از دامن زدن به شایعات پیشگیری شود.

 

این‌ها نکاتی است که به نظر می‌رسد اخیرا در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که بار زیادی از آموزش عالی کشور در حوزه‌های مختلف را به دوش می‌کشد و نیازمند اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح اخبار برای قشر عظیم مخاطبان خود است، در نظر گرفته نشده است! این «آنومی» (ناهنجاری) در دو خبر انتصاب دکتر علی‌محمد نوریان به سمت سرپرست دانشگاه آزاد و خبر معرفی دکتر فرهاد رهبر به شورای عالی انقلاب فرهنگی که امروز به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد، پررنگ‌تر از گذشته خود را نشان داد.

 

در این دو خبر که پس از انتصاب دکتر ولایتی به سمت ریاست هیات امنای دانشگاه در فاصله زمانی دو ماهه اتفاق افتاد، خبرگزاری‌ وابسته دانشگاه آزاد اسلامی دیرتر از برخی خبرگزاری‌های کشور خبر را در خروجی خود قرار داد! تا به طور پیش‌بینی شده این اخبار در ابتدا در اختیار برخی رسانه‌های مورد علاقه دانشگاه آزاد قرار گیرد و توسط آن رسانه‌ها منتشر شود و پس از آن، از طریق رسانه‌های دانشگاه آزاد و روابط عمومی این دانشگاه در معرض دید قرار گیرد!

 

این تاخیر چند ساعته نه تنها کارکرد روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ در ساختار آموزش عالی کشور زیر سوال می‌برد، بلکه موجب تخریب اعتماد رسانه‌ها به این مجموعه به عنوان یک منبع خبری دقیق و سریع که می‌توان اخبار را به موقع از آن پیگیری کرد، می‌شود

 

ضمن اینکه در اخبار ارسالی از سوی خبرگزاری‌هایی که خبر انتصاب «فرهاد رهبر» را بسیار سریع‌تر از روابط عمومی دانشگاه منتشر کردند، تصویری از حکم انتصاب نیز قرار دارد که عکس گرفته شده به صورت کاملا غیرحرفه‌ای و خارج از قالب رسانه‌ای بوده و در نهایت همین عکس بر روی سایت روابط عمومی دانشگاه آزاد نیز قرار گرفت که همین دسترسی برخی رسانه‌ها قبل از روابط عمومی به این حکم جای تامل دارد و می‌تواند نشان از وجود آشفتگی و حضور برخی لابی‌های پنهانی در لایه‌های مختلف دانشگاه آزاد از ریاست هیات امنا تا روابط عمومی خود دانشگاه باشد!

 

در این راستا می‌توان به یکی از اصول اولیه روابط عمومی که داشتن مخاطبان یکسان است، اشاره کرد؛ به این ترتیب که رسانه‌ها و روابط عمومی دارای مخاطبان یکسان که همانا مردم هستند، بوده و اگرچه ممکن است که روابط عمومی با هدف تاثیرگذاری خاص، مخاطبان خود را به طبقات مختلف تقسیم کرده و دایره و شعاع پیام آن محدودتر از رسانه‌ها باشد، اما در حوزه ارتباط با رسانه‌ها می‌توان این مقوله را به نحوی تنظیم کرد که با قرار دادن خبر در اختیار تمام رسانه‌ها این امکان برای همه افراد جامعه که مخاطب یک خبرگزاری خاص هم نیستند، به منظور دستیابی به‌موقع و دقیق به خبر فراهم شود.

 

در پایان، ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که درک مشـترک انتظـارات و محدودیت‌های رسانه‌ها و روابط عمومی و پذیرش این مهم که رکن اصلی اطلاع‌رسانی و پذیرش آن از سوی مخاطبان در گرو «اعتمادسازی» است، می‌تواند در جهت تعمیق مناسبات سـالم، سـازنده و بـه دور از مسـائل حاشـیه‌ای، همکـاری دامنه‌داری را فراهم کند که ایجاد این بستر و تحقق آن از وظـایف و رسـالت‌هـای خطیر روابط عمومی است.

 

*آنومی؛ به معنای فقدان هنجار یا بی‌هنجاری اطلاق می‌شود؛ این لغت به معنی عدم وابستگی شخص و جامعه است که به چندپاره شدن جامعه می‌انجامد

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ کانال تلویزیونی جنوب (تله سورTeleSUR) و گسترش جنگ امواج در قاره آمریکا


  مزیت های انتشارات چاپی و آنلاین در روابط عمومی ها


  امکانات نسخه جدید تلگرام


  شماره 43 فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  پنج نکته برای برگزاری یک رویداد موفق


  ایجاد و توسعه روابط عمومی یکپارچه با هدف حفظ اعتماد عمومی


  راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت


  چگونه کارشکنی ها و بهانه ها می تواند سبب از دست رفتن قدرت کاخ سفید شود


  مخالفت غول های اینترنتی جهان با فسخ بی طرفی اینترنت


  افزایش بی‌سابقه خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بیانیه هیئت داوران دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی