درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30487صفحه نخست » دوشنبه، 26 تیر 1396 - 09:33
اهمیت تبلیغات در کسب و کار
همواره دو رویکرد در رابطه با تبلیغات وجود دارد؛ برخی خواهان تأثیر کوتاه مدت و سریع هستند و برخی دیگر می خواهند پیام شان تا مدت ها در ذهن مخاطب نقش ببندد. همین امر هم منجر شده است روش های مختلفی در این رابطه وجود داشته باشد. هدف تبلیغات این است که با کمترین هزینه بیشترین مخاطبان را جذب کنید. اگر این مهم به درستی انجام شود تبلیغات، موفقیت کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همواره دو رویکرد در رابطه با تبلیغات وجود دارد؛ برخی خواهان تأثیر کوتاه مدت و سریع هستند و برخی دیگر می خواهند پیام شان تا مدت ها در ذهن مخاطب نقش ببندد. همین امر هم منجر شده است روش های مختلفی در این رابطه وجود داشته باشد. هدف تبلیغات این است که با کمترین هزینه بیشترین مخاطبان را جذب کنید. اگر این مهم به درستی انجام شود تبلیغات، موفقیت کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سعی نکنید همه چیز را برای همه کس فراهم کنید. هیچ کالا یا خدماتی وجود ندارد که به درد همه کس بخورد. بسیاری از صاحبان کسب و کار به خصوص مدیران سازمان ها سعی می کنند به همه بازارها دست پیدا کنند. اما حقیقت این است که این روش کارساز نیست. و برای کسب کارهای کوچک می تواند فاجعه آمیز باشد. بنابراین به جای اینکه فقط سعی کنید تبلیغات پر تیراژ راه بیندازید ابتدا باید مخاطبان واقعی خود را پیدا کنید.

عنوان، مهم ترین بخش یک تبلیغ چاپی و همین طور تبلیغات آنلاین به  شمار می رود و برای موفقیت تبلیغ حیاتی است. ۹۵درصد افراد فقط عنوان ها را می خوانند و اگر عنوان به اندازه کافی جذاب باشد، مطلب را می خوانند. روزانه هزاران تبلیغات پیش روی ما انسان ها قرار می گیرد؛ تبلیغاتی مختلف از کالا و خدماتی که بسیاری از شرکت ها ارائه می دهند.

دنیای امروز، دنیای تبلیغات موفق است. به همین خاطر لازم است برای انجام تبلیغ، شکل درست آن را انجام دهید. این امر باعث خواهد شد بتوانید از هزینه ای که صرف تبلیغ خود کرده اید، نهایت استفاده را کرده و نتایج مورد نیاز را از آن به دست آورید.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

- نخستین قدم در موفقیت یک تبلیغ، افزایش احتمال دیده شدن آن از طرف گروه هدف است. استفاده از تبلیغی که برای یک رادیوی بین المللی تهیه شده در یک رادیوی محلی موسیقی، نمی تواند  ایده خوبی باشد. در مورد علایق بازار هدف خود  (مانند ورزش، موسیقی، آشپزی و…)، جایی که به این علایق می پردازند (فرودگاه، باشگاه، خانه، ماشین و…) و نیز اینکه چطور آن را دوست دارند  (روزنامه، رادیو و…) اطلاعات کسب کنید. تا زمانی که در مورد این مسائل اطلاعاتی نداشته باشید نمی توانید تبلیغی هوشمندانه بسازید. در حقیقت پول خود را دور ریخته اید، بدون آنکه بازار هدف تان تبلیغ شما را دیده باشند.

- تا زمانی که ماهیت چیزی را که می خواهید ندانید، آن را به دست نمی آورید. این اصل هم در زندگی شخصی و هم تهیه تبلیغ، مؤثر است. اگر می خواهید مردم نسبت به تبلیغ شما عکس العمل نشان دهند، حتماً باید هدف مشخصی داشته باشید. آیا هدف تان این است که به شما زنگ بزنند، به فروشگاه تان بیایند یا به وب سایت تان مراجعه کنند؟ هدف تان هر چه باشد، باید تمام عناصر تبلیغ را طوری درگیر آن هدف کنید که مشتریان متقاعد شوند آن هدف برآورده می شود.

فرض کنید هدف تان این است که مشتریان را جهت برقراری تماس رایگان ترغیب کنید. در این صورت مثلاً باید بگویید: «همین حالا با شماره تلفن تماس رایگان ما تماس بگیرید.» اهداف چندگانه می توانند باعث خدشه در ارائه تصویر شفاف از شرکت و سردرگمی مشتریان شوند و زمانی که مردم سردرگم شوند معمولا عملی انجام نمی دهند.

- اگر احتمالا از حداقل یک مزیت رقابتی برخوردار نیستید، بهتر است سریعا به فکر آن باشید. اگر مزیت رقابتی منحصر به فردی که بتوانید ارزشمندی آن را متذکر شوید ندارید و فقط به قیمت خود به عنوان یک مزیت رقابتی انحصاری تأکید می کنید، این کار باعث از دست دادن جایگاه تان خواهد شد، مگر اینکه واقعا یک قیمت انحصاری با ویژگی های بسیار برجسته داشته باشید. درواقع با توجه به فضای کاملاً رقابتی بازار حال حاضر که تقریباً در تمامی کسب و کارها وجود دارد، لازم است در راستای موفقیت در اندیشه ایجاد تفاوت نسبت به سایرین باشید.

- مشتریان شما، نگهبان و مراقب شما نیستند. آنها مسئول فروش، درآمد، نام تجاری و حسن شهرت شما هم نیستند. برای آنها فقط این مهم است که شما چگونه و با چه پیشنهادی به آنها فایده می رسانید. بنابراین جملات «ما …» را کنار بگذارید و به دنبال فروش فایده باشید. مردم در نهایت به دنبال دو چیز هستند؛ کسب لذت و دوری از درد. به مردم بگویید که محصول شما چه فایده هایی دارد که می تواند درد را از آنها بگیرد یا لذتی را به آنها هدیه کند. این مسئله را با لیست کردن خصوصیات و ویژگی های محصول اشتباه نگیرید.

برای مردم اینکه این خصوصیات محصول شما چه فایده ای را به طور خاص برای شخص آنها دارد خیلی مهم تر است از اینکه لیست ویژگی های محصول شما را بدانند. برای این کار ابتدا خصوصیات محصول را لیست کنید و سپس فایده هر یک را از دید مصرف کننده بنویسید (دفع درد یا کسب لذت). در ضمن مطالعات نشان داده اند که مردم به ترس از دست دادن چیزی (درد) بیشتر و بهتر پاسخ می دهند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد