درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 شهریور 1396 - 17:49   

العربیه رتبه بهترین در طراحی تکنولوژی جدید تلویزیونی را کسب کرد

  العربیه رتبه بهترین در طراحی تکنولوژی جدید تلویزیونی را کسب کرد


ادامه ادامه مطلب یک

خصوصیات و ابتکارات تازه در گوشی‌های جدید اپل

  خصوصیات و ابتکارات تازه در گوشی‌های جدید اپل


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/ زادروز نیویورک تایمز

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز نیویورک تایمز


ادامه ادامه مطلب سه

 تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان

   تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رییس روابط عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان منصوب شد
  اختلال موقت در تماس های تلفنی اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران
  پیشرفت قابل ملاحظه بانک ملی ایران در اجرای قوانین مبارزه با پولشویی
  انتخاب اعضا هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد
  چرا اعلامیه‌های مطبوعاتی مهم هستند؟
  قابلیت جدید واتس اپ هم رو شد
  درآمدهای ناشی از سخنرانی‌
  ترمیم چهره دروغگوی سخنگوی پیشین کاخ سفید در مراسم امی
  تصمیم گیری دسته جمعی
  گزارش برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر فارس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30481صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 26 تیر 1396 - 09:18
مهارت‌های مدیریتی
همدلی کارکنان، راهی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی
اکثر افراد در محیط کار احساس خستگی و تنهایی می‌کنند. در پژوهشی که در سال 2016 انجام شد، دریافتیم که افراد در مقایسه با 20 سال پیش تقریبا دو برابر بیشتر احساس خستگی دائمی خود را گزارش می‌دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اکثر افراد در محیط کار احساس خستگی و تنهایی می‌کنند. در پژوهشی که در سال 2016 انجام شد، دریافتیم که افراد در مقایسه با 20 سال پیش تقریبا دو برابر بیشتر احساس خستگی دائمی خود را گزارش می‌دهند. نزدیک به 50 درصد گفته‌اند که به‌دلیل کارشان اغلب اوقات یا همیشه احساس خستگی می‌کنند. این آمار شوکه‌کننده است و نکته قابل‌توجه این است که از دو دهه گذشته 32 درصد افزایش داشته است. علاوه‌بر این، ارتباط قابل‌توجهی بین احساس تنهایی و خستگی کاری وجود دارد: هر چه افراد بیشتر احساس خستگی کنند، بیشتر احساس تنهایی خواهند کرد. شاید تصور کنید این احساس تنهایی نتیجه انزوای اجتماعی است، اما این طور نیست؛ بلکه دلیل آن خستگی هیجانی (emotional exhaustion) ناشی از فرسودگی شغلی در محیط کار است. ما در پژوهش کتاب «رد پای شادی» دریافتیم که 50 درصد افراد (در حرفه‌های گوناگون از بخش‌های غیرانتفاعی تا حوزه پزشکی) دچار فرسودگی شغلی هستند. این مشکل مختص مدیران اجرایی پرمشغله نیست (گرچه نرخ‌های بالای تنهایی و فرسودگی شغلی بین این گروه بسیار شناخته شده است). کار ما نشان می‌دهد که این مشکل بین حرفه‌های گوناگون و بالا و پایین سلسله‌مراتب شرکت‌ها فراگیر است.

 

تنهایی چه نتیجه انزوای اجتماعی باشد، چه خستگی، پیامدهای جدی برای افراد به همراه دارد. جان کاکیوپو، نویسنده «تنهایی: ذات بشر و نیاز به ارتباطات اجتماعی» بر اثرات فاحش آن بر سلامت روانی و فیزیکی و طول عمر تاکید دارد. تحقیقی که از سوی سارا پرسمن از دانشگاه کالیفرنیا انجام شد کار او را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که گرچه مرض چاقی طول عمر را تا 20 درصد و دخانیات تا 50 درصد کاهش می‌دهد، اما تنهایی تا 70 درصد می‌تواند بر کاهش طول عمر موثر باشد. در حقیقت، یک مطالعه نشان می‌دهد که تنهایی احتمال سکته یا انسداد شرایین قلب را تا 30 درصد افزایش می‌دهد که یکی از علل اصلی مرگ‌و‌میر در کشورهای توسعه‌یافته است. به عبارت دیگر، ارتباطات اجتماعی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت و عمر ما را طولانی‌تر کند و نرخ اضطراب و استرس را در ما پایین‌تر بیاورد.

هر کسی که تنهایی را تجربه کرده باشد تصدیق می‌کند که تنهایی یک احساس بسیار دردناک است. انعکاس اجتماعی این ناراحتی به‌طور مستقیم بر بهره‌وری کاری تاثیر می‌گذارد؛ چرا که افراد احساس تعلق به‌کار نخواهند داشت. هر دوی مدرسه کسب‌و‌کار اسمیت در دانشگاه کوئین و سازمان گالوپ هزینه‌های بی‌نهایت انزوا در محیط کار را برای شرکت‌ها نشان داده‌اند: تقریبا 37 درصد غیبت بالاتر از محیط کار، 49 درصد حوادث بیشتر، 16 درصد سودآوری پایین‌تر و 65 درصد قیمت سهام پایین‌تر در طی زمان.در این میان، کارشناسان و شرکت‌ها در تلاش برای درک چگونگی مقابله با سطوح رو به رشد فرسودگی شغلی هستند. بسیاری از پیشنهادها بر تسکین استرس، افزایش آگاهی یا کاهش حجم کار متمرکز هستند که همه اینها با فرسودگی شغلی به عنوان یکی از شرایط فردی برخورد می‌کنند. اما ارتباط آن با تنهایی نشان می‌دهد که ارتباطات انسانی بیشتر در کار می‌تواند کلید حل مشکل فرسودگی شغلی باشد.

در حقیقت، تحقیقات نشان‌دهنده ارتباط بین حمایت اجتماعی در کار، نرخ‌های پایین‌تر فرسودگی شغلی و رضایت شغلی و بهره‌وری بالاتر است. مطالعه‌ای که در انگلستان انجام شد نشان می‌دهد که مهم‌ترین عامل برای شادی در محیط کار، ارتباطات اجتماعی مثبت با همکاران است. تعامل در محیط کار با روابط اجتماعی مثبت مرتبط است که احساس ارزشمند بودن و حمایت و احترام را به فرد القا می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که نتیجه ارتباطات اجتماعی، سلامت روانی بیشتر است که منجر به بهره‌وری و عملکرد بالاتر می‌شود. در حقیقت، ارتباطات اجتماعی منجر به «خودباوری» بالاتر می‌شود که به این معناست که کارمندان خوش‌بین‌تر و همدل‌تر هستند و در نتیجه سایرین به آنها اعتماد بیشتری خواهند داشت و با آنها همکاری خواهند کرد. بنابراین رهبران سازمانی و کارمندان چه می‌توانند بکنند؟ یک فرهنگ مشارکت و همدلی در محیط کار ترویج دهید. تحقیقی که از سوی کیم کمرون (نویسنده «رهبری سازمانی مثبت») از دانشگاه میشیگان انجام شد، نشان می‌دهد که محیط‌‌های کاری که با حمایت، احترام، صداقت و روابط بخشنده شناخته می‌شوند، به‌طور کلی منجر به عملکرد سازمانی بالاتر می‌شوند. شما باید روابط گرم، دوستانه و مبتنی بر درک مشترک را بین افراد تشویق کنید. مطالعات نشان می‌‌دهند که همدلی به‌طور خاص ممکن است یک عامل محافظ در برابر فرسودگی شغلی و خستگی کاری باشد. جی داتون، استاد دانشگاه میشیگان استدلال می‌کند که محبت می‌تواند سبب انعطاف‌پذیری بیشتر در محیط کار شود.

کارمندان را تشویق به ایجاد شبکه‌های توسعه‌ای کنید. این شبکه‌ها گروه‌های کوچکی از همکاران هستند که شما به‌طور روزمره برای مشاوره شغلی یا حمایت احساسی به آنها مراجعه می‌کنید. شرکت‌ها می‌توانند با اختصاص دادن شرکای داخلی و کمک به کارمندان در دسترسی و ارتباط با شرکای بالقوه، مربیان و همتایان، به پرورش آنها کمک کنند. رفع موانع ارتباطی در محیط کار قطعا نتایج موفقیت‌آمیزی خواهد داشت.موفقیت‌های جمعی را جشن بگیرید. شادی برخاسته از یک حس کوتاه‌مدت است اما جشن‌ گرفتن موفقیت‌های جمعی به ایجاد یک حس تعلق و دلبستگی در سازمان کمک می‌کند. یکی از بهترین مثال‌هایی که مشاهده کرده‌ایم در Awethu (یک مرکز رشد استارت‌آپ در جنوب آفریقا) بوده است. هر بار که یک کارمند جدید استخدام می‌شود، یک زنگ به صدا در‌می‌آید و همه افراد برای جشن گرفتن کارشان را تعطیل می‌کنند. این نوع تشریفات هم‌بستگی ایجاد می‌کند، حس تعلق را افزایش می‌دهد و می‌تواند به جلوگیری از فرسودگی شغلی کمک شایانی کند.وقتی صحبت از تنهایی و فرسودگی شغلی به میان می‌آید، میزان خطر و ریسک برای شرکت بالا می‌رود. مطالعات اخیر تخمین می‌زد که تنهایی برای کارفرمایان انگلیسی سالانه میلیاردها دلار هزینه دارد و فرسودگی کارمندان در سیستم خدمات درمانی آمریکا سالانه صدها میلیارد دلار هزینه ایجاد می‌کند. اکنون برای مدیران و رهبران سازمانی زمان آن فرارسیده است که برای مبارزه با این اپیدمی‌ها گام‌های موثر بردارند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4095

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتظار معقول از روابط عمومی آموزش و پرورش


  اثربخشی ارتباطات در روابط عمومی


  تجارب مدیریتی/ کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر فارس


  تصمیم گیری دسته جمعی


  چرا اعلامیه‌های مطبوعاتی مهم هستند؟


  ترمیم چهره دروغگوی سخنگوی پیشین کاخ سفید در مراسم امی


  مدیر طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین: روابط عمومی یک علم است و باید با آن علمی برخورد شود


  درآمدهای ناشی از سخنرانی‌


  انتخاب اعضا هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد