درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:08   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30458صفحه نخست » شنبه، 24 تیر 1396 - 10:13
کارآفرینی برای همه
رشد کشورهای در حال توسعه در گرو کارآفرینی زنان
ماه گذشته به هندوستان سفر کردم تا با برخی از کارآفرینان زن شگفت‌انگیزی ملاقات کنم که توسط خیریه من (cherieblairfoundation) حمایت شده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ماه گذشته به هندوستان سفر کردم تا با برخی از کارآفرینان زن شگفت‌انگیزی ملاقات کنم که توسط خیریه من (cherieblairfoundation) حمایت شده‌اند. بین آنها پریانکا از اهالی دهلی بود؛ او برای من توضیح داد که چرا تصمیم گرفته است که یک شغل باثبات را ترک و برای خودش کار کند. به عنوان یک روزنامه‌نگار پریانکا دریافت که نه تنها از همتایان مرد خود درآمد کمتری به‌دست می‌آورد؛ بلکه فاقد دانش مالی و حمایت برای بهینه کردن درآمدش است.

 

بعد از صحبت با دوستان، پریانکا دریافت که او تنها نیست. او در سال 2011، WOW Money Gym را شروع کرد؛ یک موسسه اجتماعی که منابع و کلاس‌های مدیریت مالی برای زنان ارائه می‌دهد.پریانکا یکی از زنانی است که توسط موسسه من حمایت شد؛ موسسه‌ای که آن را در سال 2008 برای تقویت زنان در اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور جهت ایجاد و رشد کسب‌و‌کارهای موفق تاسیس کردم. پریانکا پس از پیوستن به «برنامه مشاوره» آنلاین ما، با مشاوری از انگلستان جور شد. این زوج با یکدیگر یک استراتژی بلندپروازانه برای رشد ایجاد کردند؛ که در آن پریانکا به چهار داوطلب آموزش می‌دهد، جامعه عضویت خود را دوبرابر کرده و شبکه دنبال‌کنندگان خود را به بیش از 7 هزار زن می‌رساند.انرژی و انعطاف‌پذیری پریانکا بسیار الهام‌بخش بود. طبق گزارش جدید بانک جهانی، دقیقا این نوع روح کارآفرینی است که پتانسیل تغییر چشم‌انداز اقتصادی هند را دارد.

هند یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مشارکت نیروی کار زن را در جهان داراست؛ سازمان نیروی کار جهانی رتبه هند را 120 از میان 130 کشور اعلام کرده است و متاسفانه این نرخ رو به کاهش نیز هست.علاوه‌بر این، کمبود زنان در بازار نیروی کار، ضربه سنگینی به تولید ناخالص هندوستان وارد کرده، به طوری که اکنون نرخ رشد اقتصادی هند به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است.طبق گزارش بانک جهانی، وارد کردن تعداد زیادی از زنان به نیروی کار با «مشاغل امن، منعطف و پردرآمد» می‌تواند رشد را افزایش دهد و دستاوردهای بزرگی در جامعه به همراه داشته باشد؛ چرا که زنان درآمد خود را صرف سلامتی و بهبود خانواده و جامعه خود می‌کنند.آنچه حتی جذاب‌تر است این است که فرصت روشنی برای تسریع این راه‌‌حل وجود دارد. قادر ساختن زنان بیشتر مانند پریانکا برای ایجاد و رشد بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند موجب رشد سریع شود؛ چون طبق این گزارش، کارآفرینان زن در هند بیشتر تمایل به استخدام زنان دارند. به‌طور جالب‌توجهی این نتیجه نه تنها برای کسب‌و‌کارهای بسیار کوچک یا جایی که مالک آن تنها کارمند آن بنگاه نیز هست، بلکه برای شرکت‌هایی با اندازه متوسط قابل تعمیم است.

بسیاری از زنانی که موسسه من با آنها کار می‌کند، نه فقط با ایجاد مشاغل، بلکه با اشتراک دانش و ایجاد اعتماد در اطرافیانشان، زنجیره توانمندسازی قدرتمندی ایجاد می‌کنند. به‌عنوان مثال، 80 درصد از کسانی که از «برنامه مشاوره» ما استفاده می‌کنند، آنچه با دیگران می‌آموزند را می‌پذیرند و 50درصد به دیگران مشاوره می‌دهند.کلاس‌های پریانکا اثرات گسترده‌ای به همراه داشت. یکی از شرکت‌کننده‌های او توانسته است بدهی بالای خود را بازپرداخت و پس از استفاده از خدمات (WOW Money Gym) از سرمایه در دسترس خود برای راه‌اندازی یک مغازه نانوایی استفاده کند.البته برای افزایش کارآفرینان زن چالش‌های بسیاری وجود دارد؛ مخصوصا نگرش‌های اجتماعی عمیقی که تبدیل جاه‌طلبی‌های زنان به موفقیت را دشوار می‌سازند، مانعی برای تحقق این امر هستند.از میان زنان طبقه متوسط و تحصیل‌کرده‌‌ در دهلی تا زنان روستایی در منطقه ماهاراشترا که با آنها ملاقات داشته‌ام، یک موضوع تکراری در داستان‌هایشان وجود داشت: شک و تردیدی که از سوی اعضای خانواده با آن روبه‌رو بودند؛ کسانی که تصور می‌کردند کارآفرینی برای زنان امری بسیار «ریسک‌پذیر» است. به طوری که برخی از زنان سخت تلاش می‌کنند تا بنگاه‌های اقتصادی خود را از خانواده‌هایشان مخفی کنند؛ تا زمانی که بتوانند موفقیت خود را ثابت کنند. به عنوان مثال پریانکا به پدرش نگفت که او شغلش را به عنوان یک روزنامه‌نگار رها کرده است تا یک کسب‌و‌کار راه‌ بیندازد؛ و این موضوع تا زمانی ادامه داشت که او احساس کرد این ریسک برطرف شده است.

داناشری از منطقه روستایی ساتارا نیز با همین مقاومت اولیه از سوی خانواده‌اش روبه‌رو بوده است. داناشری یک مشکل دیگر هم داشت؛ او چند سال پیش دست چپش را در یک سانحه از دست داده بود. اما هرگز نگذاشت این امر مانعی برای موفقیت در کسب‌و‌کار خواربارفروشی و لبنیات او باشد. پس از مشارکت در پروژه آموزش کسب‌و‌کار با «موسسه Mann Deshi» فعالیت‌های خود را گسترده کرده است و اکنون می‌تواند شهریه مدرسه فرزندانش را بپردازد و تصمیم دارد تا دخترش را به دانشگاه بفرستد.انعطاف‌پذیری، قوه اختراع و عزم و اراده این زنان پیشگام بسیار الهام‌بخش است و گواهی بر این مدعاست که جایی که مشاغل حاضر و آماده کمیاب هستند، توانمندسازی زنان و آزاد کردن پتانسیل کارآفرینی‌شان می‌تواند نتایج مثبت بی‌حد و حصری ایجاد کند.طبق گزارش مک‌کنزی رفع شکاف جنسیتی در فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند تا سال 2025، حدود 28 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه کند که تقریبا تنها 3 میلیارددلار به GDP هند اضافه می‌شود. در حقیقت، دستیابی به برابری جنسیتی در هند اثرات اقتصادی بزرگ‌تری نسبت به هر منطقه دیگر در جهان خواهد داشت.این یک هدف جاه‌طلبانه است؛ اما هدفی است که نمی‌توانیم آسان از کنارش بگذریم. ما می‌توانیم به زنان بیشتری مانند پریانکا و داناشری در هندوستان و سایر نقاط جهان کمک کنیم تا پتانسیل کارآفرینی خود را بشناسند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4090

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد