درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 5 مرداد 1396 - 01:06   

ارائه آنتی ویروس رایگان برای کاربران جهان توسط "شرکت کاسپرسکی"

  ارائه آنتی ویروس رایگان برای کاربران جهان توسط "شرکت کاسپرسکی"


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش بی‌سابقه خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان

  افزایش بی‌سابقه خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان


ادامه ادامه مطلب دو

سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»

  سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»


ادامه ادامه مطلب سه

راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت

  راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت اطلاع رسانی شفاف مدیران از عملکرد دولت
  عباسیان: روابط عمومی مسئول معرفی دستاوردها و اثربخشی مجموعه است
  کار روابط عمومی عکس گرفتن در جلسات نیست
  اپلیکیشن‌های کاربردی برای روابط عمومی
  علی کاشانی حیدری سرپرست روابط عمومی شهر فرودگاهی امام (ره) شد
  اخبار مربوط به سوانح باید از طریق روابط عمومی اعلام شود
  اطلاع رسانی شفاف از عملکرد دولت ضرورت دارد
  مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم استعفا داد
  تقدیر از میرزا بابا مطهری نژاد پیشکسوت عرصه ارتباطات
  شماره 43 فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30454صفحه نخست » گفتگوشنبه، 24 تیر 1396 - 08:14
دکتر امیدعلی مسعودی استاد دانشگاه:     روابط عمومی معرفی خوب برای حقوق شهروندی
شهروندان جامعه ما حقوقی دارند نظیر حق آموزش که طبیعاً در آموزش و پرورش و دانشگاه ها این حق بایستی محفوظ باشد و شهروندان از آن استفاده کنند یا اگر بگوییم حق بر استاندارد که حق استفاده به شهروندان از خدمات و کالاهای استاندارد است اشاره کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومیها چه در سازمان های دولتی یا در بخشی خصوصی و یا سایر نهادها وظایفی دارند که یکی از آنها ایجاد و پل ارتباطی با مخاطبان خود است که مخاطبان ممکن است در حوزه کاری آنها مشتریان شان باشند یا مخاطبانی در حوزه فرهنگ و خدمات باشند.

 

بخشی از کار روابط عمومی ها نیز در ارتباط با ارتباطات درون سازمانی است، شهروندان جامعه ما حقوقی دارند نظیر حق آموزش که طبیعاً در آموزش و پرورش و دانشگاه ها این حق بایستی محفوظ باشد و شهروندان از آن استفاده کنند یا اگر بگوییم حق بر استاندارد که حق استفاده به شهروندان از خدمات و کالاهای استاندارد است اشاره کنیم. این حق زمانی تحقق می یابد که روابط عمومی ها اول این حقوق را خوب معرفی کرده و راه های دستیابی به آن را نیز به شهروندان معرفی کنند. مثلاً اگر خدماتی دریافت کردم مطمئن باشم استاندارد است، مثلاً در آموزش نهادهای مسئول نظیر وزارت علوم نسبت به حقوق شهروندان در حوزه های مختلف است که روش های گوناگونی نیز دارد که این از طریق پیگیری و اطلاع رسانی قابل تحقق است.

 

اینکه در حال حاضر روابط عمومی ها تا چرخه تحقق حقوق شهروندی مخاطبان حرکت کردند و موثر بودند باید گفت یک سری وظایف معمول روابط عمومی هاست اما بیشتر باید به فکر احقاق حقوق شهروندان باشیم. در واقع اگر فلسفه وجودی و کارکردی روابط عمومی ها خوب فهمیده شود و به کسانی که در این عرصه کار می کنند یادآور شویم، خواهیم دید که خیلی کارهای بزرگتری وجود دارد که در مسیر ایجاد حقوق شهروندی در حوزه تخصصی روابط عمومی ها باید انجام گیرد.

 

مثلاً یکی از این ها دریافت بازخورد اقداماتی است که برای مخاطبان انجام داده و باید ارزیابی و مشاهده و درک کنیم. در حال حاضر خیلی از این نظرسنجی ها در فضای مجازی است این نکته که آیا نظرسنجی هایی که در این فضا اتفاق می فتد می تواند به آنچه که در حوزه میدانی رخ می دهد پوشش دهد در حالی که چنین رویکردی باعث شده بخشی از مخاطبان خارج از فضای مجازی به حساب نیامده و رها شوند، در حوزه ارتباطات نمی توان افکارعمومی را فقط در فضای مجازی ملاک قرار داد و بایستی بیشتر روابط عمومی ها نسبت به اطلاع رسانی و احقاق حقوق شهروندی درخصوص اطلاع یابی در همه حوزه ها از چه فضای مجازی و یا حقیقی تلاش بیشتری معطوف دارند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ کانال تلویزیونی جنوب (تله سورTeleSUR) و گسترش جنگ امواج در قاره آمریکا


  مزیت های انتشارات چاپی و آنلاین در روابط عمومی ها


  امکانات نسخه جدید تلگرام


  شماره 43 فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  پنج نکته برای برگزاری یک رویداد موفق


  ایجاد و توسعه روابط عمومی یکپارچه با هدف حفظ اعتماد عمومی


  راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت


  چگونه کارشکنی ها و بهانه ها می تواند سبب از دست رفتن قدرت کاخ سفید شود


  مخالفت غول های اینترنتی جهان با فسخ بی طرفی اینترنت


  افزایش بی‌سابقه خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بیانیه هیئت داوران دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی