درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 4 اسفند 1398 - 09:04   

تشکیل اتاق «اطلاع رسانی کرونا» در وزارتخانه وزارت بهداشت

  تشکیل اتاق «اطلاع رسانی کرونا» در وزارتخانه وزارت بهداشت


ادامه ادامه مطلب یک

استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست

  استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست


ادامه ادامه مطلب دو

هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا

  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا


ادامه ادامه مطلب سه

نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا

  نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علیه هوش
  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399 بزودی منتشر می شود
  ویروس کرونا و لغو تور تبلیغاتی آخرین فیلم جیمز باند در چین
  توصیه های امنیتی را جدی بگیرید، خطر در کمین است
  عضو هیات مدیره بانک/ لازمه خدمت مناسب، داشتن نیروهای متعهد و متخصص است
  کنفرانس قطر؛‌ بررسی چالش‌های رسانه‌های اجتماعی برای آزادی بیان و روزنامه‌نگاران
  مدیریت رسانه در روابط عمومی؛ تلفیق تکنیک و تاکتیک
  نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا
  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا
  3 روش تجزیه و تحلیل داده ها می تواند کمپین های روابط عمومی شما را هدایت کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30453صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 23 تیر 1396 - 12:33
رسانه
انسان و جانور توسط برخی از اندام‌های خود می‌توانند تغییرات محیط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصمیم لازم را بگیرند. این اندام‌ها عبارتند از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست. به هر یک از این اندام‌ها رسانه (به انگلیسی: Media) می‌گویند و جمع این کلمه Media است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این مقاله درباره" رسانه در واژه‌شناسی است. برای رسانه در ارتباطات رادیویی، رسانه (ارتباطات رادیویی) را ببینید.


انسان و جانور توسط برخی از اندام‌های خود می‌توانند تغییرات محیط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصمیم لازم را بگیرند. این اندام‌ها عبارتند از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست. به هر یک از این اندام‌ها رسانه (به انگلیسی: Media) می‌گویند و جمع این کلمه Media است.


انسان و جانور توسط برخی از اندام‌های خود می‌توانند تغییرات محیط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصمیم لازم را بگیرند. این اندام‌ها عبارتند از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست. به هر یک از این اندام‌ها رسانه یا مدیوم می‌گویند و جمع این کلمه مدیا است.


ابزاری که موجب تغییر در هر یک از اندام‌های چشم، گوش، بینی، زبان و پوست انسان یا جانور گردد ابزار رسانه شناخته می‌شود که بطور خلاصه و اشتباه رسانه نامیده می‌شود. البته در عموم منظور از رسانه، وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، سینما، روزنامه و خبرگزاری و سایت خبری است که عموماً به عنوان رسانه از آنها یاد می شود و به رسانه های اینترنتی و تعاملی و تحت موبایل مانند فیس بوک و تلگرام، شبکه های اجتماعی گفته می شود.


برخی از ابزارهای رسانه را می‌توان بصورت زیر نام برد:
منبر، تریبون
عکس، کتاب، روزنامه
رادیو، تلویزیون، سینما
اینترنت
 

یادآوری می‌شود طبق تحقیقات انجام گرفته انسان یا جانور ۹۰ درصد تغییرات محیط اطراف خود را توسط دو اندام 'چشم' و 'گوش' به مغز منتقل می‌کنند.

چند رسانه‌ای
دریافت همزمان از چند اندام حسی را چند رسانه‌ای یا مولتی مدیا می‌گویند.
استفاده از ابزارهای رسانه


انگیزه‌های مردم برای گذراندن وقت با ابزارهای رسانه چیست؟
از بین نیازهای متعددی که پیشنهاد شده، بسیاری از پژوهش‌ها بر چهار دسته" اساسی از کنش‌ها تاًکید دارند که می‌توان از وظایف ابزارهای رسانه باشد:
سرگرمی و تفریح
آگاهی و دانستن از جهان هستی
ارتباط اجتماعی
 

هویت شخصی و تعریف خود (مقایسه" تجربه و دیدگاه خود با تجربه‌ها و دیدگاه‌های کسانی که در ابزارهای رسانه‌ها ظاهر می‌شوند).


برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که تلویزیون گسترده‌ترین و کم تخصصی‌ترین رسانه است، که می‌تواند این نیازهای چهارگانه را ارضا کند. رادیو نیز دارای همین کار کرد است. در مقابل، کتاب به عنوان امری که در اصل به نیازهای هویت شخصی پاسخ می‌دهد، روزنامه‌ها به عنوان وسیله" ارضای نیازهای اطلاعاتی، و سینما به عنوان وسیله‌ای برای ارضای نیاز سرگرمی عمل می‌کنند. رسانه همیشه یک ابزار نیست، گاه رسانه به قول مارشال مک لوهان فوق ابزار و خود یک پیام است.

فرهنگ پذیری
فرهنگ پذیری عبارت است از فرایند القا و تقویت ارزش‌ها، باورها، سنت‌ها و معیارهای رفتاری، و دیدن واقعیتی که توسط اعضای یک فرهنگ خاص پذیرفته شده‌است.

منبع: ویکی‌پدیا، دانشنامه" آزاد
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399 بزودی منتشر می شود


  بیماری کرونا در ۸۰ درصد موارد خفیف است


  چگونه روابط عمومی می تواند به شیوع کرونا پاسخ دهد؟


  تشکیل اتاق «اطلاع رسانی کرونا» در وزارتخانه وزارت بهداشت


  نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا


  برای حضور در مصاحبه شغلی چگونه لباس بپوشیم؟


  استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست


  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا


  4 گام استراتژیک برای توسعه فعالیت های بازاریابی تأثیرگذار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"