درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1397 - 10:19   

محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند

  محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است

  استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است


ادامه ادامه مطلب سه

فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف

  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف
  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ مخاطبان طی چند سال آینده قادر به تشخیص خبر از تبلیغات نخواهند بود
  همایش روز روابط عمومی
  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران
  بحث نقض حریم خصوصی و ردیابی افراد غیر عضو در شبکه فیسبوک
  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست
  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
  از مشتری بالقوه تا مشتری نهایی در 30 ثانیه
  با پنجاه شرکت برتر سال 2018 آمریکای شمالی در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا شوید
  مهارت «نه» گفتن در محیط کار!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30440صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 21 تیر 1396 - 11:20
ارتباط گران اصیل
ارتباط گران و پیام هایی که متناسب با حس گیرنده از خود و از جهان هستند، به عنوان اصیل در نظر گرفته می شوند. ارتباط گران اصیل همچنین الهام بخشِ تحسین و احترام بیشتری می باشند، چرا که آن ها بهتر قادر به ارائه ایده ها در زمینه شرایط واقعی زندگی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصالت، یک قضاوت فردی از رابطه شخصی درک شده، صرف نظر از حقیقت واقعی می باشد. این موضوع اجازه می دهد تا دانش تازه (جدید) به دست آمده با مدل های ذهنی ما از زندگی روزمره ادغام شوند (پتراگلیا، 2009). ارتباط گران و پیام هایی که متناسب با حس گیرنده از خود و از جهان هستند، به عنوان اصیل (موثق) در نظر گرفته می شوند. ارتباط گران اصیل (موثق) همچنین الهام بخشِ تحسین و احترام بیشتری می باشند، چرا که آن ها بهتر قادر به ارائه ایده ها در زمینه شرایط واقعی زندگی هستند (گرابوسکی و راسموسن، 2014).


در عین حال که پارامترهای جهت مند گیرنده شامل ویژگی های ذاتی تر و با ثبات تر مثل شخصیت می باشد، اما آن ها همچنین شامل طیف گسترده ای از خصوصیات گذرا، مانند خلق و خو و تجربه، نیز می باشند. رادمن، مک لین و بانزل (2013)، دریافتند که پشتیبانی افراد برای سیاستمداران در ارتباط با سیاست های تغییرات اقلیمی، پس از تجربه بلایای طبیعی تغییر می کند. شرکت کنندگان دارای نگرش منفی نسبت به سیاستمداران زیست محیطی، نظر خود را پس از تجربه مستقیم طوفان Hurricanes Irene and Sandy، تغییر دادند (رادمن، مک لین و بانزل، 2013). این مسئله تاکیدیست بر اهمیت اصالت.


ارتباط موثر می تواند سبب انتقال رابطه شخصی شود، بدون آن که تجربه شخصی واقعی رخ دهد، که پس از آن می تواند سبب تغییر نگرش افراد بسیار مقاوم در برابر تغییر، شود. به عنوان مثال، هارت و نیسبت (2012)، دریافتند که هیچ ارتباطی (همبستگی) بین دانش تغییرات اقلیمی و حمایت از سیاست های کاهش تغییرات اقلیمی وجود ندارد. افراد ممکن است دانش مربوطه را داشته باشند و در معرض یک موضوع خاص قرار گیرند، اما بدون تجربه مستقیم یا ارتباط اصیل (موثق)، آن ها همچنان به حفظ اعتقادات خود و مقاومت در برابر پیام های مخالف، ادامه خواهند داد. پیام ها می توانند اصیل (موثق) شوند، زمانی که آن ها از طریق ارتباط گران اصیل آمده باشند.


یک راه برای این که ارتباط گر به عنوان اصیل (موثق) قلمداد شود، آن است که قابل شناسایی (دارای هویت) باشد. هویت ارتباط گر، درک این مسئله است که می توان به ارتباط گر از طریق ویژگی های به اشتراک گذاشته شده، عضویت در گروه های اجتماعی، و عدالت و انصاف، هویت داد (راس، فیلدینگ و لوئیس، 2014). از طریق هویت، گیرندگان می توانند استنباطی از ارزش ها و منافع مشترک بر اساس سایر شباهت ها و نزدیکی اجتماعی، داشته باشند.


راه دیگر به این منظور، استفاده از گفتگوی تشویقی و حمایتی می باشد. گیرنده با تعامل با ارتباط گر و پیام آن ها، بیشتر می تواند چگونگی تناسب و رابطه اطلاعات را با زندگی خود درک نماید. با ترویج اصالت از طریق گفتگو، اطلاعات جدید با طرح واره های از قبل موجود، یکپارچه می شوند. این روابط جدید، زمینه ایجاد تغییرات در نگرش و رفتار گیرنده خواهد بود.


گفتگو می تواند برای یادآوری و تقویت (به عنوان مثال، ستایش) گیرندگان در جهت افزایش تعهد و انگیزه آن ها و همچنین کمک به گیرندگان در جهت عمل به پیام، مورد استفاده قرار گیرد (دورد، لتو، اویناس-کاکونن، 2012). این رویکرد در ترویج پیشگیری از بیماری HIV در آسیای جنوب شرقی بسیار موثر بود، که در آن ارتباط گران از گیرندگان (دریافت کنندگان) پیام می خواستند که به بحث در مورد پیام ها در داخل گروه و بین گروه ها بپردازند، و در نتیجه این عمل هم ارتباط گران و هم پیام ها اصیل تر می شد (پتراگلیا، 2009).


گفتگو همچنین در حفظ و یا ترمیم اعتماد در زمان بروز شرایط بحرانی، بسیار مهم و حیاتیست، مانند زمان برگشت (مرجوع شدن) یک محصول. هنگامی که مسئله شهرت و اعتبار در میان است، تاکید بر یک رابطه دو طرفه شخصی می تواند سبب دور شدن از یک خروجی بالقوه منفی شود (یانگ، کانگ و جانسون، 2010). از شرکت های مورد مطالعه توسط کی و نکمت (2014)، آن هایی که از این نوع رابطه استفاده می کردند، با توجه به ارزیابی پاسخِ گیرنده، موفق تر بودند.

 

این رابطه دو طرفه به واسطه تعهد ارتباطگر به گیرنده، شکل گرفته است. با تعامل در تداوم گفتگو، ارتباط گر نشان می دهد که گیرنده تمایل به حفظ یک رابطه دارد، تا بتواند از گیرنده نیز عمل متقابل را ببیند (رافین، مدینا و ری، 2013). تعهد از هر دو طرف، ارتباط گر و گیرنده، سبب ترویج و تقویت اقناع متقابل طولانی مدت و معنا دار خواهد شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  خصوصیات یک انسان واقعی و اصیل


  مهارت «نه» گفتن در محیط کار!


  با پنجاه شرکت برتر سال 2018 آمریکای شمالی در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا شوید


  محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند


  از مشتری بالقوه تا مشتری نهایی در 30 ثانیه


  فیس‌بوک در روسیه فیلتر می‌شود


  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران


  استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی