درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 دی 1396 - 09:54   

آمریکا در صورت روبرو شدن با حمله سایبری از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد

  آمریکا در صورت روبرو شدن با حمله سایبری از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد


ادامه ادامه مطلب یک

دستگیری افسر سابق سیا به جرم مشارکت در پرونده مرگ خبرنگاران چینی

  دستگیری افسر سابق سیا به جرم مشارکت در پرونده مرگ خبرنگاران چینی


ادامه ادامه مطلب دو

لزوم توجه دقیق به مرز باریک بین تدریس و شستشوی مغزی

  لزوم توجه دقیق به مرز باریک بین تدریس و شستشوی مغزی


ادامه ادامه مطلب سه

دکتر حسین زاده مطرح کرد: آغاز تحولات بنیادین در بانک ملی ایران

  دکتر حسین زاده مطرح کرد: آغاز تحولات بنیادین در بانک ملی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مورد عجیب دانلد ترامپ
  مدیرکل بهزیستی گیلان: نقش روابط عمومی در سازمان بهزیستی برجسته خواهد شد
  10 قانون طلایی یکپارچه شدن
  مبارزه تبلیغاتی آلمان بر ضد استعمار انگلستان و فرانسه
  تاثیرات مدیریت ارتباط گسترده و یکپارچه
  ترامپ خبرنگار سی.ان.ان را از کاخ سفید بیرون کرد
  ویدیو/ مدیریت بهینه انتشار کتاب ...: چاپ در برابر تقاضا
  نگرانی «رابرت فیتسجرالد» از ادامه روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»
  واداشتن مردم به خرید بیشتر با تبلیغات تأثیرگذار بر فکر آنها
  لزوم توجه دقیق به مرز باریک بین تدریس و شستشوی مغزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30437صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 21 تیر 1396 - 09:34
      روابط عمومی، فرهنگ ساز حقوق شهروندی
دکتر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات - روابط عمومی ها اطلاع و آگاهی تولید می کنند، یعنی افراد جامعه را از شرایط خود و جامعه و جهان فعلی مطلع می سازند. بنابراین گام نخست شهروندی، اطلاع یابی و آگاهی داشتن است، در واقع روابط عمومی ها باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان را از تاریکی و جهل بیرون آورند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها اطلاع و آگاهی تولید می کنند، یعنی افراد جامعه را از شرایط خود و جامعه و جهان فعلی مطلع می سازند. بنابراین گام نخست شهروندی، اطلاع یابی و آگاهی داشتن است، در واقع روابط عمومی ها باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان را از تاریکی و جهل بیرون آورند.

 

 به نظر من روابط عمومی ها نوید بخش نور و روشنایی در جامعه هستند، چرا که انسانها در تاریکی نمی توانند حرکت کنند، بلکه در روشنایی فکر و حرکت صورت می گیرد در حالی که هدف و حقوق طبیعی و بنیادین خود را می شناسند. بنابراین روابط عمومی ها می توانند با روشنگری در اعماق جامعه و آگاهی سازی آن ها گام نخست در جهت فرهنگ سازمانی تحقق حقوق شهروندی را این  گونه فراهم کنند.

 

 فرهنگ شهروندی را تولیدکردن و سواد زندگی را آموختن گام بسیار بزرگی است که در حیطه ماموریت واحدهای روابط عمومی قرار دارد، در عین حال روابط عمومی ها موجب می  شوند افراد جامعه راه های مختلفی را در کنش های خود شناسایی کنند و بهترین راه را انتخاب کنند. در واقع این همان فرمایش خداوند در قرآن کریم است: "بشارت بده به بندگان من که راه های مختلف و اندیشه های گوناگونی را بشوند و از بین آن ها بهترین را انتخاب کنند."

 

بنابراین روابط عمومی ها که آگاهی و روشنایی و اطلاعات تولید می کنند، بلکه قدرت داوری همانطور که توصیه الهی است و اینکه شهروندان بتوانند بین اندیشه های مختلف و داده ها و داشته های مختلف بهترین را انتخاب کنند نوعی تحقق حقوق شهروندی است، در واقع روابط عمومی ها انسان هایی شناسا و با بلوغ اجتماعی تولید می کنند.

 

انسان ها باید بتوانند دروازه بانی کنند و شناسایی کنند و بهترین را انتخاب کنند. روابط عمومی ها می توانند در عین حال که آگاهی و اطلاعات تولید می کنند و داده ها و آگاهی و اطلاعات را در اختیار انسان ها قرار می دهند و راه های آن ها را روشن می کنند، انسان ها را چنان اندیشه مند و اندیشه ورز کنند که بتوانند بین راه های مختلف بهترین را برگزیند که این بخشی از حقوق شهروندان است که روابط عمومی امکان دستیابی به این حق را فراهم می کنند.

 

 روابط عمومی ها خالقان جامعه هستند، جامعه را به هزاره سوم برده و خانواده جهانی جای دهند. می توانند قدرت نقد و فرهنگ نقد را ایجاد کنند و به این شکل که افراد جامعه نظرات یکدیگر را بشنوند و سپس با معیارهای درست و ارزیابی و نقد کنند و سپس بپذیرد یا طرد کنند. بنابراین حقوق طبیعی انسان ها اینجاست که رعایت می شود و با ایجاد فرهنگ نقدپذیری در جوامع انسان ها ضمن آگاهی از آنها، اندیشه های درست را بپذیرند و اندیشه های نادرست را رها کنند.

 

در واقع به نوعی روابط عمومی می تواند آنچه که ما امروز به آن اندیشه های توانا و کارا می گوییم را ایجاد کرده و نوعی خانه تکانی اندیشه در جامعه ایجاد کنند و از اندیشه های خرافی وابسته و متحجر بیرون آورند و شهروندانی شایسته و لایق پدید آورند که آن ها نیز با بهره مندی از حقوق جامعه ای لایق و شایسته ایجاد کنند.

 

در بحث توسعه نمی توان گفت فقط با منابع زیرزمینی و نفت و گاز و ماشین تحقق می یابد. بلکه نیروی انسانی مقتدر و برجسته و آگاه است که می تواند سهم مهمی در توسعه داشته باشند، جامعه ژاپن منابع زیرزمینی و حتی مساحت کشورشان بسیار محدود اما انسان های بالغ و توانایی دارد که در توسعه پیشتاز است.

 

بنابراین روابط عمومی با توسعه اندیشه انسان ها و جابجایی جهان بینی انسان ها و ایجاد ارزش هایی نظیر ارزش کار و تولید یک جامعه را توانا می سازد، لذا روابط عمومی بهترین عامل توسعه اقتصادی و بالغ سازی و تواناسازی نیروی انسانی و آگاه نمودن آن هاست و مهمترین عمل در بسط و توسعه حقوق شهروندی است. ما باید منشور شهروندی را با نام روابط عمومی بنیان و تدوین کنیم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مبارزه تبلیغاتی آلمان بر ضد استعمار انگلستان و فرانسه


  مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز منصوب شد


  ویدیو/ مدیریت بهینه انتشار کتاب ...: چاپ در برابر تقاضا


  تاثیرات مدیریت ارتباط گسترده و یکپارچه


  واداشتن مردم به خرید بیشتر با تبلیغات تأثیرگذار بر فکر آنها


  ترامپ خبرنگار سی.ان.ان را از کاخ سفید بیرون کرد


  سمینار «آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی حرفه ای» برگزار می شود


  آمریکا در صورت روبرو شدن با حمله سایبری از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد


  سردار سلامی: یکی از بزرگترین کار‌های روابط عمومی‌ها پایش و تقویت قوه درونی جامعه است


  نگرانی «رابرت فیتسجرالد» از ادامه روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد