درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 21:35   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30422صفحه نخست » دوشنبه، 19 تیر 1396 - 09:47
شبکه‌سازی ستون موفقیت همه کسب‌و‌کارها
این روزها ارائه برندها و در معرض قرار دادن محصولات و خدمات بسیار آسان‌تر شده است. همه اینها به لطف تبلیغات و از همه مهم‌تر شبکه‌سازی آسان ممکن شده که ارائه همه چیز را در اینترنت امکان‌پذیر ساخته‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این روزها ارائه برندها و در معرض قرار دادن محصولات و خدمات بسیار آسان‌تر شده است. همه اینها به لطف تبلیغات و از همه مهم‌تر شبکه‌سازی آسان ممکن شده که ارائه همه چیز را در اینترنت امکان‌پذیر ساخته‌اند. به نظر می‌رسد این پیشرفت‌ها واقعا جدال در حوزه کسب‌و‌کار را سهل‌تر کرده است. اما این یک حقیقت است که کسب‌و‌کارهایی وجود دارند که هنوز از این مزایا به‌طور کامل بهره‌ نمی‌برند؛ حال یا به‌خاطر اینکه نسبت به روش‌های شروع آن ناآگاه هستند یا اینکه در کسب‌و‌کار آنقدر زرنگ و باهوش نیستند. با توجه به آنچه گفته شد می‌توان فهمید که چرا از هر 10 استارت‌آپ 9 تای آنها شکست می‌خورند. بدون استراتژی‌های بازاریابی مانند شبکه‌سازی موثر و ارائه برند، ایجاد کسب‌و‌کارهای بزرگ و زمینه مالی قدرتمند در عصر دیجیتال غیرممکن است. با توجه به اینکه ارائه برند و استراتژی بازاریابی موثر ،کلید رسیدن به موفقیت در کسب‌و‌کار هستند، در زیر دلایل اینکه چرا شبکه‌سازی یک شرط لازم است، چگونگی شروع آن و چگونگی عملی کردن آن در کسب‌و‌کار آورده شده است.

 

اهمیت شبکه‌سازی

هر فردی در حوزه‌ای خاص ماهر، مستعد و باهوش است. در حوزه‌های محاسبه، بازاریابی، سلامتی، مهندسی و غیره، افراد حرفه‌ای و کارشناسان مختلفی وجود دارند؛ گرچه به‌رغم این تنوع، هر فرد مستقیم یا غیرمستقیم به خدمات و محصولات دیگران نیاز دارد تا بتواند عملکرد کارآیی داشته باشد، به این معنی که صرف‌نظر از حوزه شغلی‌تان، شما نمی‌توانید کاملا وابسته به خود باشید. در واقع شرکت‌ها و افرادی که بر دانش کسب‌و‌کار، چرخه‌های درونی و شرکای نزدیک کسب‌و‌کار خود متکی هستند، زمانی که محصولات و خدمات معین خارج از دسترس آنهاست، در این حوزه با دشواری مواجهند. شبکه‌سازی به شما کمک خواهد کرد تا با افراد متفاوتی ملاقات کنید، ترفندها و توصیه‌های بسیاری را بشنوید و به گوش سایرین برسانید و همچنین منابع و دانش را با افرادی که در موقعیت بهتر هستند و تجربه بیشتری در این حوزه نسبت به شما دارند، به اشتراک بگذارید. این امر همچنین به ایجاد یک جامعه از افراد هم‌فکر کمک می‌کند؛ جامعه‌ای که در آن بازرگانان، کارآفرینان و حتی هنرمندان دانش خود را به اشتراک می‌گذارند و دیدگاه و تجربیات بیشتری به‌دست می‌آورند.

 

از شبکه‌سازی بهترین بهره را ببرید

پلت‌فرم‌های شبکه‌سازی اجتماعی مانند لینکدین و حتی توئیتر این فرآیند را به مراتب آسان‌تر کرده‌اند. برای شروع شبکه‌سازی در هر کدام از این پلت‌فرم‌ها، باید خودتان را به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای در این حوزه ثابت کنید، به این معنی که ایجاد تاییدات اجتماعی1 و دریافت پیشنهاد‌ها از سطوح بالاتر در حوزه شماست.در پلت‌فرم‌های شبکه‌سازی اجتماعی، دغل‌بازان بسیار زیادی وجود دارند که ادعای حرفه‌ای بودن دارند. بنابراین با اخذ نگرش بالا که برای یک شبکه‌سازی موثر یک پیش‌نیاز است، ضرورتی برای جداسازی خودتان به وجود می‌آید؛ چرا که این امر به جداسازی کسانی که از دانش و توانایی‌های واقعی برخوردارند از کسانی که در لباس افراد حرفه‌ای ظاهر می‌شوند، کمک می‌کند.

 

افزایش مهارت‌های شبکه‌سازی شما

البته ایجاد یک حساب شبکه‌ اجتماعی و در معرض تماشا گذاشتن تاییدات اجتماعی مختلف شما اولین گام در شبکه‌سازی است. برای دستیابی به بهترین نتایج، به تلاش بیشتری برای کشف و به‌کارگیری بهترین نگرش‌ها نیاز است.

در زیر چند مورد کلیدی را آورده‌ایم که زمان شبکه‌سازی باید در ذهن داشته باشید:

1- حرفه‌ای برخورد کنید.

ایجاد ارتباطات جدید از طریق پلت‌فرم‌های شبکه‌سازی اجتماعی آسان است؛ گرچه استمرار این ارتباطات بسیار دشوار است. با افراد به مثابه ایجاد یک رابطه کاری بلندمدت برخورد کنید و به این ترتیب فرصت این را خواهید داشت که دفعه بعدی به اندازه‌ای که می‌خواهید محصولات بسیاری به آنها بفروشید.

2- به شخصیت‌ها احترام بگذارید و برای هر پیامدی آماده باشید.

وقتی شما شروع به شبکه‌سازی می‌کنید، ممکن است سایرین مدت زمان خیلی طولانی این کار را کرده باشند و برخی ممکن است نیازی به افزودن یک مخاطب جدید به لیست فعلی خود نبینند. این مساله را درک کنید و زمان برخورد با مخاطبان جدید، انتظارات بیش از حد نداشته باشید.

3- پتانسیل و ارزش خودتان را بشناسید.

اگر پتانسیل و ارزش‌های خودتان را نشناسید، برای تطبیق با دشواری روبه‌رو‌ خواهید بود چرا که همه افراد را بالاتر از خود می‌بینید و برای خودتان به چیزی کمتر از آنچه شایسته آن هستید راضی خواهید شد.

4- برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنید.

روابط کسب‌و‌کار بلندمدت مزایای بیشتری به همراه دارند. زمانی که با مخاطبان جدید ملاقات می‌کنید، تنها بر معاملاتی تمرکز نکنید که فقط به شما منفعت برسانند. معاملاتی انجام دهید که به هر بخش منفعت خواهد رساند و ارتباطی که بیشتر به طول بینجامد.

5- شبکه‌سازی را به یک عادت تبدیل کنید.

برای دریافت بهترین نتیجه از شبکه‌سازی، باید آن را به یک کار روتین تبدیل کنید؛ چرا که هر چه بیشتر شبکه‌سازی کنید، از ترفندهای کارآتری پرده برمی‌دارید.شبکه‌سازی هرگز گزینه‌ای برای یک فعالیت اقتصادی که می‌خواهد در عصر جدید موفق باشد نبوده است؛ اما یک پیش‌نیاز است. از ترفندهای شبکه‌سازی ذکر شده استفاده کنید تا شاهد اوج گرفتن برندتان باشید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4089

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد