درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 17:48   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل

  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


ادامه ادامه مطلب دو

استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش

  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قدردانی دانشگاه علوم پزشکی قم از بانک رفاه
  هشدارهای امنیتی درباره نرم‌افزار ارتباطی زوم
  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا
  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش
  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند
  روابط عمومی در هنگامه کرونا/ 6 توصیه
  داده‌های برنامه نقشه‌های گوگل در خدمت نبرد با کووید ۱۹
  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل
  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس
  نخستین اجرای آنلاین تئاتر افتتاح شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30390صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 17 تیر 1396 - 09:19
پدیده‎ای مدرن به نام فضای اجتماعی‎کار
فضای سازمان‏ها در حال تغییر است. آنها چابک‎تر و متکی به شبکه‏های استعداد و نوآوری‏های منبع باز می‏شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، فضای سازمان‏ها در حال تغییر است. آنها چابکتر و متکی به شبکه‏های استعداد و نوآوری‏های منبع باز می‏شوند. چنین ویژگی‏هایی با فضای کار سنتی که با هدف پشتیبانی از جریانات بی وقفه پردازش‏های کاغذی، تمرکز بر بهره‌وری و نظارت‏های بصری تکامل می‏یافتند، در تضاد است. بنابراین، با تبدیل ارتباطات و دسترسی به دانش به ویژگی‏های بنیادین کسب‏وکار و جامعه، توصیف اهداف طراحی فضای کار پیچیده‏تر شده است. از این رو باید توجه به مقوله تعاملات اجتماعی جایگزین تمرکز بر بهره‏وری شود تا به این ترتیب راهکارهای تبدیل فضای کار سازمان‏ها به عاملی الهام بخش برای کشف بهترین توانمندی‏های افراد بازبینی شود.

 

در حال حاضر چهار مولفه رقابتی از الزامات رقابت در فضای کسب‌وکار امروز به‌شمار می‏روند که نشان می‌دهند، کارکنان اولویت‏های متنوع اما انتظارات تقریبا مشابه دارند:

انتخاب و انعطاف پذیری

شفافیت هرچه بیشتر

روحیه تیمی قوی و امکانات بیشتر برای حمایت از جامعه‏پذیری

دانش، راحتی و تندرستی.

براساس مولفه‌های رقابتی مذکور، محیط کسب‌وکار در آینده مستلزم حمایت از تصمیم‏گیری و انعطاف‏پذیری است، به این ترتیب که از تعاملات پیچیده برای تقویت سرعت یادگیری کارکنان استفاده می‏کند، احساسات و علایق کارکنان را تحریک می‏کند، عملکرد افراد را ارتقا می‏دهد و به اولویت‏های جدید کسب‌وکار واکنش سریع دارد. باید توجه داشت فناوری نقش بسزایی در این تغییرات دارد. در حال حاضر به واسطه پیشرفت‏های تکنولوژیک، انجام وظایف شغلی در هر مکانی امکان‌پذیر شده است. یافته‏های پژوهش‏های مختلف به‌طور مداوم استدلال می‏کنند که افزایش تعادل میان زندگی شخصی و شغلی افراد، منجر به بهره‏وری بیشتر آنان و در نتیجه افزایش تمرکز و کاهش استرس می‏شود. راهکارهای انعطاف‏پذیر مورد استفاده برای انجام وظایف شغلی فرآیند تبدیل فضای کاری ساختمان‌های اداری را به محیط‏های به اشتراک گذارده شده تسهیل می‏کنند.

این یکی از مهم‏ترین مولفه‏های مورد نیاز پدیده «کو ورکینگ» (فعالیت در فضای کاری مشترک - co-working) است. ویژگی‌های توصیف‏کننده فضای کو ورکینگ بر تشکیل گروه و توجه به فعالیت‏های جمعی به جای فعالیت انفرادی و فضای حمایت از نوآوری اشاره دارند. چنین محیط‏هایی از نظر مقیاس، تنوع ویژگی‌ها و حتی زمان اختصاص یافته برای تفریح افراد متفاوت هستند. ویژگی‌های مشترک دیگری از جمله اختصاص نقاطی خاص برای فعالیت‏های شغلی متمرکز، مشارکتی، فضایی برای انجام ملاقات‏های کوتاه، اتاق‏هایی برای جلسات رسمی و غیررسمی، کافه و البته فضایی برای تعاملات اجتماعی و گپ‌ها و گفت و شنودهای فنی از جمله اصلی‏ترین ویژگی‏های مشترک آنها است. مهم‌تر از همه اینکه چنین فضاهایی با برنامه‏ریزی و حمایت از رویدادهای خاص امکان ایجاد فضایی را برای به اشتراک‌گذاری علایق و دانش اعضا فراهم می‏کنند. جای تعجب نیست که شرکت‌های مختلف به دنبال بهره‌برداری از منافع فضاهای اجتماعی در مراکز شهر و نزدیک به محل زندگی مردم هستند، به این ترتیب مشکل تعداد رفت و آمد نیز حل خواهد شد.

فضاهای کو ورکینگ در حال تبدیل شدن به خدماتی منطقه‏ای یا محلی هستند تا به این ترتیب تعادل میان زندگی شغلی و شخصی میلیون‌ها تن بهبود یابد و تحولاتی نوآورانه در جوامع محلی و اقتصاد محلی امکان‌پذیر شود. افزون بر این، شرکت‌های مختلف می‏توانند به واسطه بهره مندی از اکوسیستم کو ورکینگ به استعدادهای ناب دسترسی داشته باشند و رشدی بدون مرز را همراه با افزایش انعطاف‏پذیری و کاهش همزمان هزینه‌ها تجربه کنند.فضاهای شغلی جدید در حال تبدیل فضای کار سنتی به مرکز گردهمایی همکاران است. دفاتر کار در گذر زمان همچون یک شهر عمل می‏کنند. به‌طور اساسی در اصول کاربرد و طراحی فضای فیزیکی سازمان‌ها و بازتعریف مرزهای بین سازمان‏ها، خرده‌فروشی‏ها و حتی بیمارستان‌ها تغییراتی به وجود آمده است.

وجود مناطقی آرام و بی سر و صدا، تجارب شخصی، فضای سبز، کافه و مقاصد اجتماعی ازجمله تجارب جدیدی هستند که کارکنان در فضاهای اداری مدرن با آنها روبه‌رو می‏شوند. ویژگی‏های کاربردی زندگی شهری نقش مهمی در طراحی فضاهای کاری مدرن دارند. نفوذپذیری، تنوع، تجارب لذت بخش گروهی، رضایت و تغییر مداوم از جمله سایر ویژگی‏های آنها هستند. فضای سازمان‌ها دیگر منعکس‏کننده سلسله مراتب سازمان نخواهد بود، در عوض از شبکه‌های پراکنده و نوآوری‏های منبع باز پشتیبانی خواهد شد. در طراحی فضای سازمان از زبانی برای ابراز هرچه شفاف‌تر ارزش‌ها و فرهنگ سازمان استفاده خواهد شد.

در کنار تحولات یاد شده ذات و ماهیت شهر نیز دچار تغییراتی خواهد شد، چرا که شهر به عنوان الگویی برای طراحی محیط‏های سازمانی مورد توجه است. فضای کار کمتر ایستا بوده و ترکیب متنوعی از مناطق، امکانات و رویدادها برای تسهیل گرایش‌های اجتماعی افراد و به اشتراک‌گذاری دانش به‌کار گرفته خواهد شد. انعطاف‌پذیری و راحتی هر چه بیشتر و ارائه امکاناتی مشابه به خدمات یک هتل درجه یک مهم‌ترین نقطه تمرکز در مقوله طراحی فضای فیزیکی سازمان‏ها خواهد بود.در این میان، از میان برداشتن مرزهای فیزیکی و زمانی فشار ناشی از وظایف شغلی را کاهش خواهد داد. تنها مولفه ثابت در چنین فضاهای شغلی تغییر و پویایی است. رویکرد مذکور مستلزم تفکر ناب در زمینه طراحی، تعمیر و نگهداری فضای فیزیکی ساختمان‌های اداری است. بدون شک فضاهای کاری آینده الهام بخش محیطی است که تقویت‏کننده ارتباطات اجتماعی و ابزاری برای حمایت و پشتیبانی از نیازهای شخصی و آرمان‏های ما خواهد بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4087

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است


  بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی


  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی


  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس


  4 نکته برای تقویت تصویر برند تجاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"