شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در این جلسه سیدرمضان هاشمی، مدیر شرکت ملی پخش منطقه کرمانشاه ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، به ارائه گزارش و تشریح عملکرد شرکت پرداخت.
هاشمی گفت: پخش منطقه کرمانشاه در پایش کالا برگ های نفت سفید و ادوات کشاورزی موفق عمل کرده و توانسته در این خصوص میزان قابل توجهی صرفه جویی داشته باشد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه به نقش بسیار مهم روابط عمومی در زمینه انعکاس فعالیت های حساس، پیچیده، مستمر و گمنام کارکنان واحدهای عملیاتی و ستادی مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش در پالایشگاه ها، مراکز انتقال و مناطق 37 گانه پخش فراورده های نفتی اشاره کرد و از همه دست اندرکاران روابط عمومی خواست سطح فعالیت های رسانه ای و هنری خود را در این زمینه ارتقاء ببخشند.
در ادامه نشست محسن مومنی رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش هم با ابراز خشنودی از حضور روسای روابط عمومی های شرکت ملی پالایش و پخش در این نشست به حال و روز سخت و حساس روابط عمومی ها در شرایط حاضر اشاره کرد و گفت: رشد روزافزون تکنولوژی ها و فن آوری های ارتباطی و گسترده شدن فعالیت های اطلاع رسانی و ظهور شبکه های اجتماعی از یکسو و عدم تحرک کمی و کیفی منابع انسانی و کارشناسان و کارکنان روابط عمومی، کار روابط عمومی را بسیار سخت و دشوار کرده است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد بسیار مثبت و درخشان شرکت ملی پالایش و پخش در دولت یازدهم گفت : باید صادقانه اعتراف کنیم با وجود همه تنگناها و مشکلات ناشی از تحریم ها خوشبختانه شرکت ملی پالایش و پخش با تلاش صادقانه و متعهدانه مجموعه مدیریت و کارکنان شرکت در واحدهای ستادی و عملیاتی کارنامه موفقی داشته است .
مومنی در ادامه در این زمینه گفت: توزیع سوخت در هشت کلانشهر، صادرات پایدار فراورده های نفتی، آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، راه اندازی پروژه بنزین سازی پالایشگاه اصفهان، بهره برداری از واحد بنزن سازی در پالایشگاه تبریز و تولید بنزین یورو4 در این پالایشگاه و مراحل نهایی تکمیل بسیاری از طرح های مهم بنزین سازی در پالایشگاه هایی چون بندرعباس، لاوان، آبادان و ...، بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه 480 هزار بشکه ای سیراف، اجرای طرح های برندسازی و پیمایش و دستاوردهای مهمی که پس از برجام محقق شده است... از جمله اقدامات این شرکت در دولت یازدهم می باشد.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش با ارایه آمار علمی از یک گزارش تحلیل محتوای شش ماهه اخبار سایت ها و خبرگزاری ها در حوزه خبری شرکت ملی پالایش و پخش گفت: متاسفانه چند سایت و خبرگزاری مشخص در طول چهار سال گذشته در یک جریان خبری یک سویه و هدفمند در صدد سیاه نمایی عملکرد مجموعه بزرگ شرکت ملی پالایش و پخش هستند که دور از انصاف و رسالت یک رسانه است.
وی افزود : در این شرایط نقش روابط عمومی بسیار مهم و حساس است . تولیدات رسانه ای مختلف و همکاری مداوم و به موقع برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یکی از وظایف مهم امروز روابط عمومی های صنعت نفت است.
مومنی در ادامه با اشاره به عدم پوشش مناسب و موثر اخبار فعالیت صنعت پالایش و پخش در رسانه ملی بر ضرورت به کار گیری از برنامه ها و استراتژیهای خلاقانه در این زمینه اشاره کرد و گفت: طرح بهره گیری از رهبران فکری جامعه ضمن اجرای برنامه های بازدید از مناطق و مراکز عملیاتی در این شرایط بسیار کارآمد خواهد بود . خوشبختانه زیر ساخت ها و تجارب خوبی از این طرح از گذشته موجود بوده و حتی در حال حاضر بعضا برنامه های باردید از تاسیسات شرکت در حال انجام است اما به نظر می رسد با یک برنامه ریزی جدید و هدفمند نیاز است افکار عمومی را از کار و فعالیت های بزرگی که در دولت یازدهم انجام شده است آشنا و آگاه کرد.
وی بهره گیری هنرمندانه از شبکه های مجازی با تولیدات رسانه ای را یکی دیگر از راهکارهای رسانه ای در این زمینه یادکرد.
مومنی در پایان از مجموعه بزرگ و گسترده روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش به عنوان یکی از روابط عمومی های مهم کشور با بیشترین سطح تعامل با آحاد جامعه یاد کرد و اظهار امیدواری کرد در انعکاس فعالیت های شبانه روزی ارزشمند کارکنان خود در خدمت رسانی به مردم و بخشهای مختلف جامعه موفق تر عمل کند .
بر اساس این گزارش، در جلسه هماهنگی روابط عمومی های شرکت ملی پالایش و پخش، محورهای مهمی مورد توجه قرار گرفت.
طرح بازدید رهبران فکری از طرح ها و پروژه ها و مراکز عملیاتی(ملی/ منطقه ای)، مشارکت در تولیدات رسانه ای، طرح یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی، فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانی و مسابقات سراسری قرآن کریم از جمله این محورها بود.
از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه؛ طرح همسان گزینی، مستندسازی و ارسال به موقع گزارش های عملکرد، دایرکتوری جامع صنعت پالایش و پخش، نمایشگاه های داخلی، مناسبت های خاص و طرح موزه های صنعت بود که در این موارد توضیحات لازم داده شد.
جشنواره روابط عمومی های برترصنعت نفت/ جشنواره های تخصصی داخلی، تقویت فعالیت های ارتباطی درون سازمانی و اجرای طرح اوقات فراغت فرزندان و خانواده ها با استفاده از امکانات محلی و طرح موزه های مجازی از دیگر محورهای جلسه هماهنگی روابط عمومی های پالایش و پخش کشور بود که در مورد بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد .
یاد آور می شود در این دوره نشست به دلیل حوزه های فعالیت مشترک در برخی زمینه ها و ضرورت هماهنگی و برنامه ریزی مناسب به خصوص در زمینه ارتباطات رسانه و اطلاع رسانی و پاسخگویی به هجمه های رسانه ای روسای روابط عمومی های شرکت های پالایشی خصوصی نیز حضور داشتند .
بازدید از انبار نفت و تاسیسات مخازن و بارگیری و امکانات فرهنگی و ورزشی پخش فرآورده های نفتی کرمانشاه ، موزه حلب سازی و پالایشگاه کرمانشاه و تلمبه خانه تاریخی و زیبای پایطاق از برنامه های جانبی این نشست دو روزه بود .
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران
|