درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:08   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30357صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 13 تیر 1396 - 22:58
نقش روابط عمومی در تغییرات سازمانی
دکتر رضا نجف‌بیگی - مدیریت تغییر و نوآوری و گرایش و اهمیت آن در اکثر سازمان‌های تولیدی و صنعتی کشور ما هنوز شناخته نشده است. این موضوع یکی از امور بسیار اساسی است که باید مورد توجه مدیران ارشد قرار گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مسئولان روابط عمومی در ایجاد آمادگی برای تغییر و نوآوری در کارکنان نقش بسیار موثری دارند و نقش کلیدی در مدیریت تغییرات سازمانی دارند.


یونیان باستان نخستین ملتی بودند که از تغییر سخن گفتند و تغییر را تنها پدیده‌ای می‌دانند که پایدار است. آن‌ها از مفهوم تغییر برنامه‌ریزی شده در جنگ‎ها استفاده می‌کردند، اما این مفهوم پس از مدتی در متون اقتصاد و مدیریت نیز به کار گرفته شد.


تاکنون تعاریف مختلفی از تغییر و نوآوری مطرح شده است، اما بهترین تعریف به گفته‌ی رابینز اختصاص یافته است. از نظر وی تغییر و نوآوری عبارت است از ” تغییر در افراد، ساختار و فن‌آوری. “بنابراین وقتی که سخن از تغییر در افراد به میان می‌آید نقش روابط عمومی سازمان گسترده‌تر می‌شود. زیرا بهبود روابط داخل سازمان از اصلی‌ترین وظایف مسئولان روابط عمومی محسوب می‌شود.


به عبارت ساده، تغییر یعنی اصلاح یا به هم خوردن وضع موجود در هر سیستم و یا هر نظامی و از نظر مدیریت تغییر، حرکت در جهت بهبود ساختار و رفتار سازمانی است.


یکی از زمینه‌های لازم برای تغییر و نوآوری در یک سازمان وجود آمادگی برای پذیرش روش‌ها و نظریات جدید است. بنابراین، اگر کارکنان مجموعه‌ای این نوع آمادگی را نداشته باشند و طوری به گذشته وابسته باشند که حاضر نشوند رسوم جدیدی را که مستلزم اصلاح کردار گذشته است، بپذیرند، در نتیجه با مشکل اساسی تغییر در رفتار روبرو خواهیم شد. هر چند آداب و رسوم و جنبه‌های سازنده‌ی هر فرهنگ سازمانی باید حفظ و تقویت شود، لیکن سنت‌پرستی، به سبب تعارضی که با نوآوری دارد، آشکارا با پیشرفت و نوسازی مخالف است.


تغییر برنامه‌ریزی شده
به طور کلی هر سازمانی می‌تواند بدون برنامه در ساختار خود تغییری مختصر ایجاد کند، اما هدف تغییر برنامه‌ریزی شده، آماده کردن و تغییر در کل مجموعه‌ی سازمان یا بخش عمده آن جهت تطبیق و پذیرش تغییرات معنی‌دار و مهم برای رسیدن به هدف‌های سازمانی است. تغییر برنامه‌ریزی شده عبارت است از تغییر در فلسفه عملیاتی سازمان و یا سبک اداره‌ی سازمان، به طوری کل سازمان از آن بهره‌مند شوند. در واقع تغییر برنامه‌ریزی شده تغییری است که در کل سازمان ایجاد شود.


فرآیند ایجاد تغییر
شکست در مدیریت تغییر اغلب به دو دلیل اتفاق می‌افتد:
۱) افراد نسبت به تغییر نگرش و رفتار خود بی‌میل یا ناتوان هستند.
۲) اگر در فرآیند تغییر افراد کاملا توجیه نشوند و کوشش در جهت تغییر تداوم نیابد، عملا آنان به حال خود رها می‌شوند. در نتیجه به نگرش، حالت و الگوهای رفتاری پیشین خود برمی‌گردند.


از این رو، برای جلوگیری از این عادت سه مرحله برای مدیریت تغییر در سازمان به مدیران روابط عمومی توصیه می‌شود.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

مرحله‌ی اول: انجمادزدایی
انجمادزدایی شامل کوشش‌هایی است در جهت آشکارساختن نیاز و ضرورت برای ایجاد تغییر، تا افراد بتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند و بپذیرند. اقداماتی که برای این مرحله در نظر می‌گیرید باید در کارمندان آمادگی لازم جهت قبول فکر و یا ایده‌ی جدید را به وجود آورد.


مرحله‌ی دوم: ایجاد تغییر
ایجاد تغییر شامل کشف و روشن کردن و قبول نگرش‌ها، ارزش‎‌ها و رفتارهای جدید است. در این مرحله، مسئولان روابط عمومی باید به هدایت و توجیه افراد و گروه‌ها در جهت لزوم تغییر و فرآیند آن بپردازد و ممکن است این کار را در سطح سازمان به اجرا در آورد. در این مرحله، مسئولان روابط عمومی باید با تشویق نقش موثری در شناسایی، روشن نمودن و قبولاندن ارزش‌ها، نگرش‌ها و ایده‌های جدید برآیند. این مرحله زمانی با موفقیت مواجه شده است که تمامی افراد ضرورت تغییر را درک کرده، اثربخشی آن را تائید کرده و بپذیرند.


مرحله‌ی سوم: تثبیت تغییر
مرحله‌ی تثبیت، فراگرفتن الگوهای جدید رفتاری و تقویت آن‌ها از طریق مکانیزم‌های حمایت و تقویت‌کننده و نهادینه کردن آن‌ها می‌باشد. به طوریکه در نهایت معیارهای جدید ایجاد شوند و عملا جایگزین معیارها، ارزش‌ها و مقررات قبلی گردند.


نتیجه‌گیری
مدیریت تغییر و نوآوری و گرایش و اهمیت آن در اکثر سازمان‌های تولیدی و صنعتی کشور ما هنوز شناخته نشده است. این موضوع یکی از امور بسیار اساسی است که باید مورد توجه مدیران ارشد قرار گیرد. به علاوه، ترویج این تفکر در بین کارکنان سازمان‌ها و تشویق آنان در جهت ارائه راه‌حل‌های نو و خلاقیت ضروری است. امروزه در سازمان‌های موفق جهان کوشش می‌شود تا در رفتار کارکنان حس تعلق و دلبستگی به سازمان و محیط کار خود و یافتن راه‌حل برای رفع مشکلات نهادینه شود. بنابراین باید از طریق آموزش، توانایی و قدرت خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی را افزایش داد و علاوه بر آن، با اعمال شیوه‌های صحیح مدیریت و عوامل انگیزشی به این هدف مهم دست یافت.



 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد