درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:03   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30317صفحه نخست » دوشنبه، 12 تیر 1396 - 12:07
قابل اعتماد باشید
معمولا تصوری که در رابطه با مدیران صورت می گیرد، به این شکل است که آنان افرادی هستند که توانایی کنترل احساسات خود را دارند. این حرف اگرچه کمی اغراق آمیز به نظر می رسد اما در واقع حقیقت همین است. این دسته از افراد به علت موقعیت حساسی که دارند، باید نسبت به سایرین رفتارهای پخته تر و شایسته تری از خود نشان دهند. علت این امر هم به این خاطر است که مدیران جهت رهبری نیاز به وجهه خوب و محکم دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، معمولا تصوری که در رابطه با مدیران صورت می گیرد، به این شکل است که آنان افرادی هستند که توانایی کنترل احساسات خود را دارند. این حرف اگرچه کمی اغراق آمیز به نظر می رسد اما در واقع حقیقت همین است. این دسته از افراد به علت موقعیت حساسی که دارند، باید نسبت به سایرین رفتارهای پخته تر و شایسته تری از خود نشان دهند. علت این امر هم به این خاطر است که مدیران جهت رهبری نیاز به وجهه خوب و محکم دارند.

واقعیت این است که افراد تنها به فردی اعتماد خواهند کرد و از وی حرف شنوی خواهند داشت که از کاریزمای مناسبی برخوردار باشد. به همین خاطر در بسیاری از موارد دیده شده که رفتار مدیران در محیط کار بسیار متفاوت است، به نحوی که افرادی که با وی در ارتباط هستند، با مشاهده او در محیط کاری این تصور در آنان شکل خواهد گرفت که با فردی جدید رو به رو هستند، البته این امر به معنای دورویی نیست و فضای کاری نیاز به اینچنین رفتارهایی دارد. روی این امر ابدا نمی توان برچسب دورویی زد و بهتر است از آن به عنوان ماسک رهبری یاد کرد.

ایده

دکتر جان سی مکس ول، متخصص مدیریت و رهبری در دنیای تجارت می گوید «مقیاس واقعی رهبری و مدیریت، نفوذ است، نه کمتر و نه بیشتر.» همه ما کسانی را که از خود لیاقت فراوان نشان می دهند، تحسین می کنیم. مهم نیست که این افراد در چه زمینه هایی از صلاحیت و شایستگی برخوردارند؛ مهم این است که آنها با جدیت زیاد به آنچه می خواسته اند دست یافته اند.

پس برای اینکه بتوانیم صلاحیت خود را افزایش دهیم، باید پیوسته در جست وجوی راه هایی برای یادگیری، رشد و ترقی باشیم و همواره به پیشرفت خود ادامه دهیم. همچنین در انجام کارها پیگیر، کوشا و جدی بوده و تا رسیدن به نتیجه مورد نظر، کار خود را دنبال کنیم. دیگر اینکه همیشه یک قدم جلوتر از هدف نهایی خویش باشیم و بیش از حدی که از ما انتظار دارند ظاهر شویم زیرا از نظر افراد با صلاحیت، «به اندازه کافی خوب» هیچگاه خوب نیست. آنها همیشه می خواهند کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

مفهوم ماسک رهبری به این معنا است که شما باید حتی اگر در زندگی واقعی خود خصوصیات اخلاقی یک مدیر محکم و قابل اعتماد را ندارید، به نحوی خود را نشان دهید که سایرین شما را واجد شرایط تصور کنند.

این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا شما در مقام مدیر، وظیفه رهبری را برعهده دارید و قلب تپنده شرکت محسوب می شوید و این یک واقعیت است که چشم امید چندین کارگر به شما و تصمیم های تان است. بدون شک دیدن مدیری که در سختی ها دست و پای خود را گم می کند و صلابت لازم را در تصمیمات خود ندارد، برای هر کارمندی عذاب آور است و وجهه وی به شدت خراب خواهد شد. به همین خاطر لازم است مانند یک بازیگر همواره فردی پرقدرت را از خود به نمایش درآورید. با این کار مقدمات اطمینان سایرین به خود را فراهم آورده اید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- این نکته را هرگز فراموش نکنید که  هیچکس ذاتا رهبر به دنیا نمی آید. با این حال باید بین رهبرانی که فقط این مقام را یدک می کشند و رهبران واقعی تمایز قائل شد. درواقع رهبران پرورش داده شده و تعلیم می یابند نه اینکه ذاتا رهبر به دنیا بیایند.

- یکی از راهکارهایی که میزان اعتماد افراد را به طرز چشمگیری افزایش می دهد، این است که با اقتدار صحبت کنید. استفاده از کلمات مقتدرانه به شما کمک می کند در هدایت و رهبری کارمندان خود موفق تر عمل کنید. این گونه کلمات حاکی از طرز فکر و نگرش قاطعانه هستند. از کارمندان خود بخواهید کار خود را با قدرت و اشتیاق و در اسرع وقت انجام بدهند. همیشه با جدیت و قاطعیت صحبت کنید.

- احساسات تان را کنترل کنید. اجازه ندهید احساسات بر شما غلبه کنند. اگر احساس عصبانیت، پوچی و ناامیدی می کنید، با انجام تمرینات مدیتیشن یا یک پیاده روی ساده این احساسات را آزاد کنید.

- تعامل و ارتباط خود را با سایرین در سطح بالایی نگه دارید. پرقدرت و قابل اعتماد بودن به این معنا نیست که خودرای باشید. فراموش نکنید که مشورت با سایرین از رموز موفقیت محسوب می شود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد