شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کچم (Ketchum) یکی از حامیان اصلی و عضو فعال صنایع، سازمان های تخصصی و انسانی است که حرفه روابط عمومی را ارتقا می دهد و به جوامع مختلف خدمت ارایه می کند.
کچم همزمان با 90 سالگی خود، 90،000 دلار برای توانمند ساختن 90 دختر در یک برنامه آموزشی در تانزانیا و هند اختصاص داد.
ساخت کتابخانه در نپال،معماری پیام برای کمک به توسعه زبان، آموزش رسانه ها و انتشار و توزیع 5000 کتاب در لائوس از جمله فعالیت های اجتماعی و انسانی کچام در جهان است.
Ketchum اولین موسسه روابط عمومی برای ترویج شهروندی مسئولیت پذیر و یا مسئولیت اجتماعی شرکتی است که پیمان جهانی سازمان ملل متحد پیوسته است.
کچم از انجمن های روابط عمومی و اهتصادی و همچنین مجمع جهانی اقتصاد که همه ساله در داووس برگزار می شود نیز پشتیبانی می کند.
(Ketchum) که دارای یک بخش تبلیغات و غول بازاریابی (Omnicom) است، در حال حاضر خود را در طی کردن یک مسیر عالی پیدا کرده است. این شرکت در ابتدا دارای 36 پرسنل بود که با حساب کاربری روسیه حداقل با 6 کشور جهان همکاری می کرد. «کتی جونز» یکی از شرکای کچام در واشنگتن که ریاست حساب کاربری روسیه را بر عهده دارد با اشاره به «مشکلات زیست محیطی جهان» گفت: « این شرکت در حال حاضر همکاری خود را به 10 کشور جهان محدود کرده است.» و اخیراً به معامله خود به عنوان نمایندگی شرکت انرژی گازپروم غول آسای روسیه که تحت کنترل دولت است پایان داده است. وی گفت: گازپروم تصمیم گرفته بود که بر روی اروپا تمرکز کند.
اعضای کارکنان Ketchum که به همکاری خود با روسیه در مسکو، واشنگتن، نیویورک، لندن و بروکسل ادامه می دهند، باید از عملکردهایی که نشان می دهند بر خلاف منافع آمریکا است، اجتناب کنند. اما همچنان به ارایه عملکردهایی برای درخشش سودآورتر و حتی اعتبارات و مشتریان ادامه دهند.
خانم جونز برای اولین بار در مجامع عمومی درباره ی حساب کاربری صحبت می کرد اما جزئیات کمتری را ارایه می داد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا او و کارکنان وی در مورد نمایندگی روسیه تردید دارند و یا اینکه آیا ممکن است حساب آنها پایان یابد، گفت: « ما به طور مداوم به ارزیابی تعامل خود با آنها نگاه می کنیم، همان کاری که با هر مشتری دیگری انجام می دهیم». وی گفت: «هدف اصلی در کچام ترویج سرمایه گذاری در روسیه است. گفتگو بین ایالات متحده و روسیه یک واقعیت از اتصال اقتصاد جهانی و بازارهای مالی است».
کچم به تنهایی نماینده ی دولت های خارجی و رهبران آنها است. در سال 2011، شرکت روابط عمومی «براون لوید جیمز» در واشنگتن کمک کرد تا پروفایلی را برای اسما اسد، همسر بشار اسد رئیس جمهور سوریه ایجاد کرد. عنوان این داستان با نام «گل رزی در کویر» بعدها از وب سایت وگیو حذف شد و آنا وینتور سردبیر مجله بیانیه ای را برای ابراز تأسف از اقدامات دولت اسد صادر کرد.
یکی دیگر از شرکت ها با نام سانی تای بین المللی، نیز عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، دشمنان انتخابات در افغانستان را با توجه به بایگانی های وزارت امور خارجه نشان دادند. چین دارای 11 نماینده مختلف روابط عمومی است.
دفتر مرکزی کچم در سانفرانسیسکو قراردارد.
کچم با فعالیت در بیش از ۷۰ کشور در شش قاره جهان یکی از پیشگامان مشاوره ارتباطات جهانی است. PRWeek در ۲۰ سال گذشته کچم را برنده ۷۶ تندیس شیر کن و شش جایزه بی سابقه کمپین سالانه روابط عمومی معرفی کرده است. کچم بخشی از گروه روابط عمومی آمنیکام است.
|