درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:12   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3020صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 10 اردیبهشت 1392 - 20:03
آیا روابط عمومی فرزند ناخلف سازمان است! آیا وظایف روابط عمومی به همین سادگی است
  

دل خوش کرده است به چاپ پیام های رنگارنگ برای مناسبتهای مختلف در روزنامه و یا به نصب پارچه نوشته ای بر روی دیوار. دل خوش کرده است به برگزاری یک مراسم تودیع آن همکار و خیرمقدم به این همکار. ... به راستی آیا وظایف روابط عمومی به همین سادگی است که گاه کارمندان مازاد را به این بخش می فرستند؟

 

یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها که باید از آن به عنوان وظیفه ای مهم یاد کرد خلق اخبار مثبت درباره سازمان است. این اخبار به سه صورت، در رسانه ها منتشر می شود:

 

*** اخبار ترکیبی: آیا تا به حال بعد از خواندن یک مطلب در یک نشریه، فرضا درباره "طب سوزنی" شده که با ورق زدن مجله به تبلیغی برخورد کنید که به معرفی پزشک متخصص طب سوزنی بپردازد.!!! شیوه ترکیبی تبلیغ و مقاله در یک رسانه، شیوه ای است که اخیرا در کشور ما به حد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. هنوز هم کم نیستند کسانی که به تبلیغات اعتقاد ندارند. رسانه ها جهت کاهش اثرات این دیدگاه !! از ترکیب مقاله و تبلیغ استفاده می کنند. در این حالت رسانه های مختلف BOX های تبلیغاتی خود را با قیمت مناسب و به شرط درج خبری مثلا 2 صفحه و یا مصاحبه ای بلندبالا با مدیرعامل سازمانِ تبلیغ دهنده به فروش می رسانند.

اثربخشی این شیوه بسیار بالاست زیرا خواننده ابتدا مصاحبه یا خبری جذاب را درباره سازمان در صفحات ابتدایی مجله می خواند. مصاحبه یا خبری که سراسر درباره یک محصول خاص صحبت می کند (بدون آنکه خواننده متوجه شود خبر حالت تبلیغاتی دارد). سپس در صفحات پایانی تبلیغی از همان شرکت را می بینید و همه اینها را به پای یک تصادف ساده می گذارد. این شیوه، جهت معرفی سازمانهای نوظهور و یا محصولات جدید بسیار مناسب به نظر می رسد. به عنوان مثال وقتی در مقاله ای علمی و از زبان دانشمندان درباره فواید "روغن هسته انگور" مطلبی نوشته می شود، دیدن یک تبلیغ در صفحات بعدی مجله درباره فروش روغن هسته انگور،می تواند توجه خواننده را بیشتر به خود جلب کند.در واقع تبلیغ مسیر خرید را به مخاطب نشان می هد.در کشور ما دفاتر خدمات مسافرتی و یا تولیدکنندگان مواد بهداشتی و دارویی بسیار از این شیوه استفاده می کنند.

 

*** اخبار سفارشی:حتما شما هم شنیده اید که فلان فوتبالیست به فلان روزنامه پول می دهد تا ... . اینها همان اخبار سفارشی است. در این حالت سازمان با دعوت از خبرنگاران رسانه های مختلف در محل سازمان و انجام هماهنگی لازم نسبت به درج خبر در رسانه ها اقدام می کند. این شیوه از خبرسازی لازمه اش داشتن روابط حسنه با رسانه هاست.این روابط حسنه عمدتا از طرق زیر بدست می آید.

.... سازمان در طی سال نسبت به درج تبلیغات خود در آن رسانه اقدام کند.

.... سازمان در مناسبتهای مختلف نظیر روز خبرنگار ، روز رسانه و ... نسبت به تقدیر از رسانه ها اقدام کند.

.... سازمان ضمن درج تبلیغ در رسانه های موردنظر، خوش حساب نیز باشد.

و شیوه های غیر عرف که در کشور ما ... !!

 

*** اخبار تصادفی: سازمانهای مختلف از جمله سازمانهای بزرگ همه روزه و یا در صورت بروز رویدادی خاص که می تواند تولید یک محصول جدید،عمل پسندیده یک کارمند در قبال مشتری، شرکت در مراسم خیریه، اهدا کمک به گروههای نیازمند،... اخبار خود را برای خبرگزاری های مختلف ارسال می کنند. خبرگزاری های مختلف نیز با توجه به ارزش خبری موضوع ارسالی نسبت به چاپ یا عدم چاپ آن اقدام می کنند.این روش هیچ گونه تعهدی برای طرفین ندارد و با روح استقلال خبرنگار و رسانه کاملا سازگار است.

http://sigmagroup.mihanblog.com/post/160

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد