درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 - 15:06   

آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!

  آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است

  استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است


ادامه ادامه مطلب سه

فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف

  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تلگرام چگونه ضعف دولت روسیه را آشکار کرد؟
  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان: روابط عمومی ادارات رویداد « همدان ۲۰۱۸» را فرصت بدانند
  جلسه هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان صبح روز یکشنبه 26 فروردین ماه، به میزبانی بانک ملی برگزار شد
  برگزاری مراسم بزرگداشت روز جانباز در بانک ملی ایران
  برگزاری مراسم معارفه سرپرست اداره کل نظام های پرداخت بانک ملی ایران
  عیادت مدیرعامل بانک ملی ایران از همکاران جانباز
  رشد بازار جهانی روابط عمومی تا سال 2020
  هفت عامل مهم موفقیت در کار روابط عمومی
  اصول روابط عمومی: اطلاعات تماس
  روز جهانی کتاب و کپی رایت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30191صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 5 تیر 1396 - 16:50
هری پاتر ۲۰ ساله می شود
در روز ۲۶ ماه ژوئن سال ۱۹۹۷ سری کتاب های «هری پاتر» نوشته خانم «جی کی رولینگ» منتشر شد و ادبیات کودکان غرب را متحول کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در روز ۲۶ ماه ژوئن سال ۱۹۹۷ سری کتاب های «هری پاتر» نوشته خانم «جی کی رولینگ» منتشر شد و ادبیات کودکان غرب را متحول کرد.

این مجموعه در ۷۳ زبان مختلف به چاپ رسید و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه فروش رفت. سری فیلم های هری پاتر که بر اساس کتاب ساخته شد نیز بیش از ۵ میلیارد پوند انگلیس معادل بیشتر از ۶ میلیارد دلار فروش داشته که آن را تبدیل به یکی از پر فروش ترین مجموعه های سینمایی در کل تاریخ کرده است.

هری پاتر نه تنها سرنوشت نویسنده را – که یک مادر تنهای در فقر بود – دگرگون کرد، بلکه در ادبیات کودکان نیز تاثیر گذار بود.

به گفته منتقد وب سایت «تلگراف» جی کی رولینگ در ادبیات کودکان انقلابی به وجود آورد.

«بری کانینگهام» ناشری که تصمیم به چاپ کتاب های هری پاتر گرفت تاثیر این کتاب را غیر قابل توصیف می داند. او در مصاحبه ای گفت که هری پاتر همه چیز را تغییر داد. ناگهان ناشران آگاه شدند که ادبیات کودکان فقط برای کودکان نیست. همه آن را می خوانند و آن کودکانی که هری پاتر را خواندند در بزرگسالی هم به خواندن کتاب های کودکان ادامه دادند. از همین رو است که امروزه بازار کودکان رشد چنین چشمگیری داشته است.

هری پاتر رکوردهای زیادی را شکسته است. برای مثال بخش نهایی مجموعه، سریع ترین فروش در تاریخ را داشته است. تنها در ۲۴ ساعت اول بعد از ورود کتاب به بازار، ۱۱ میلیون نسخه از آن فروش رفت.

برخی از واژه های ساختگی خانم رولینگ از کتاب هری پاتر به دیکشنری آکسفورد راه پیدا کرد. دو شهر بازی، یکی در آمریکا و دیگری در ژاپن با تم داستان های هری پاتر ساخته شده است و نمایشگاهی دایمی در رابطه با آن در لندن برپا است. و البته جوائز بسیاری نیز نصیب این مجموعه کتاب شده است.

شاید بتوان گفت هری پاتر از نظر تاثیر تجاری و فرهنگی در تاریخ همتایی ندارد.

قرار است روز دوشنبه به مناسبت ۲۰ سالگی کتابهای هری پاتر طرفداران این مجموعه در سراسر دنیا جشن بگیرند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ خط بین اخبار و تبلیغات تار است


  همایش روز روابط عمومی


  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


  بحث نقض حریم خصوصی و ردیابی افراد غیر عضو در شبکه فیسبوک


  اصول روابط عمومی: اطلاعات تماس


  علی ربیعی: مطبوعات سخنگوی فقرا باشند


  هفت عامل مهم موفقیت در کار روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی