درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 3 مهر 1396 - 01:45   

اروپا در پی دریافت مالیات بیش‌تر از غول‌های اینترنت‌بنیان

  اروپا در پی دریافت مالیات بیش‌تر از غول‌های اینترنت‌بنیان


ادامه ادامه مطلب یک

بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود

  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

مدیر جدید روابط عمومی موسسه اعتباری ملل معرفی شد

  مدیر جدید روابط عمومی موسسه اعتباری ملل معرفی شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران

  انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحلیل زبان بدن روحانی هنگام سخنرانی در سازمان ملل
  مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین گرامیداشت هفتۀ دفاع مقدس: رهبری و ایمان دو عامل استقرار و ثبات جمهوری اسلامی ایران
  انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران
  مدیر جدید روابط عمومی موسسه اعتباری ملل معرفی شد
  ویدیو/ روابط عمومی چیست؟
  بانک ملی ایران آماده تخصیص منابع مالی خارجی به سرمایه گذاران*
  «بهترین» دوربین‌های سال به انتخاب «تیپا»
  نتایج یک نظرسنجی در مورد میزان رضایت از خودروهای داخل ایران
  بازدید رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران از موزه بانک ملی ایران
  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30156صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 20 تیر 1396 - 09:47
نتایج یک تحقیق منتشر شد: ایجاد دموکراسی برای همه: راهبردهای افزایش شنیدن و مشارکت دولت
با وجود سرمایه گذاری های عمده در حوزه ارتباطات عمومی، نشانه هایی وجود دارد که دموکراسی در تعدادی از کشورهای دموکراتیک غربی شکسته شده یا نادیده گرفته می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر جیم مکنامارا استاد ارتباطات عمومی در دانشگاه فناوری سیدنی می گوید: دولت ها و احزاب سیاسی صدها میلیون دلار، یورو، پوند و دیگر واحد های پولی را در حوزه ارتباطات عمومی هزینه می کنند. به غیر از مبالغ هنگفتی که در کمپین های انتخاباتی صرف می شود، به ویژه در ایالات متحده آمریکا، دولت ها برنامه های جاری در ارتباط با ارتباطات عمومی دارند.


به گزارش گروه ترجمه شارا، به عنوان مثال، دولت ملی بریتانیا در حدود 300 میلیون پوند در سال برای برقراری ارتباط با شهروندان در بحث اطلاع رسانی و تعامل با آن ها هزینه می کند. حتی دولت های ایالتی نیز 100 میلیون دلار در سال یا بیشتر در فعالیت هایی مانند تبلیغات و روابط عمومی هزینه می کنند. کمیسیون اروپا، کمیته های ارتباطی موضوعی را در 28 کشور عضو خود به مبلغ 30 میلیون یورو به راه انداخته است.


با وجود سرمایه گذاری های عمده در حوزه ارتباطات عمومی، نشانه هایی وجود دارد که دموکراسی در تعدادی از کشورهای دموکراتیک غربی شکسته شده یا نادیده گرفته می شود. موارد زیر به عنوان شاهدی بر این مسئله مطرح می باشند:


• سطوح پایین اعتماد به دولت، سیاستمداران، و فرآیندهای سیاسی و همچنین به سایر نهادهای اصلی در جامعه دموکراتیک و مدنی؛


• عدم تعامل از حیث مشارکت سیاسی سنتی. به عنوان مثال، در حالی که چند حزب سیاسی به تازگی حمایت به دست آورده اند (به عنوان مثال حزب ملی اسکاتلند)، عضویت در سه حزب سیاسی عمده در بریتانیا (محافظه کار، کارگر و لیبرال دموکرات) تنها 1.6 درصد از رای دهندگان واجد شرایط را در سال 2016 تشکیل داد؛


• کاهش اجتماع رأی دهندگان در انتخابات، به غیر از برخی تجمعات اخیر "معترض به آراء"؛


• افزایش رادیکالیزاسیون و افراط گرایی، از افزایش احزاب سیاسی راستگرا در چندین کشور گرفته تا تبدیل جوانان به "مبارزان خارجی" با سازمان های افراطی خشونت آمیز.


تحقیقات نشان می دهد که علت این نارضایتی از دموکراسی می تواند به تمرکز سازمان بر انتشار پیام (یعنی صحبت کردن) و استماع سازمانی که صرفا سازنده است، نسبت داده شود.


این گزارش، با استناد بر دو سال و نیم تحقیق جامع در استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا و همچنین مصاحبه ها و مشاوره های متعدد در اروپا، راهبردهای طراحی شده برای ایجاد دولت ها و دموکراسی های متعادل و پایدارتر که برای همه کار کنند، را تعیین می نماید.


یافته ها:
رسانه های دیجیتال از جمله وب سایت ها و رسانه های اجتماعی فرصت هایی را برای مشارکت کم هزینه با بسیاری از سهامداران و شهروندان فراهم می کنند و هنوز هم به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته اند. با این حال، لازم است به این نکته نیز توجه شود که ارتباطات دیجیتالی و ارائه خدمات توسط برخی از بخش های جامعه (به عنوان مثال، افراد بسیار مسن و بسیاری از افرادی که در شرایط اجتماعی و اقتصادی پایین قرار دارند) استفاده نمی شوند. بنابراین، دولت ها نیاز به ترکیبی از روش های دیجیتال و "آنالوگ" در بحث ارتباط و تعامل، و نیز تعاملات چهره به چهره (مثلا تعامل مستقیم مردم، مشارکت و ...) دارند.


سیاستمداران گوش می دهند، اما آنها اغلب به موارد زیر گوش می دهند و به واسطه آن ها تحت تاثیر قرار می گیرند:
• رسانه های سنتی - اغلب وقت زیادی از آن ها را برای ترویج و تبلیغ و نظارت بر رسانه ها از جمله روزنامه ها، تلویزیون و رادیو به خود اختصاص می دهد، با این باور که این کانال ها هم در دیدگاه های ذی‌نفعان و شهروندان تاثیر گذاشته و هم منعکس کننده آن می باشند. با توجه به "تقسیم شدن مخاطبان" و کاهش چشمگیر اعتماد به رسانه های سنتی، به نظر می رسد که این باور نادرست باشد. بخش های بزرگی از جامعه امروز اخبار و اطلاعات خود را از طریق رسانه های اجتماعی به دست می آورند و روزنامه ها را نمی خوانند یا تلویزیون را برای اخبار یا امور جاری تماشا نمی کنند. همچنین بسیاری از سازمان های رسانه ای دیدگاه های حزبی را منعکس می کنند؛


• احزاب سیاسی - اکثر احزاب عمده سیاسی عضویت خود را اعتراف کرده و دیگر نماینده اکثریت و یا حتی اقلیت قابل توجهی از بخش هایی از جامعه که ادعای خدمت به آنها را دارند نیز نبوده و برای آنها نیز سخن نمی گویند. همانطور که قبلا اشاره شد، علیرغم افزایش عضویت در برخی از احزاب اقلیت، اعضای سه حزب عمده سیاسی در انگلیس (محافظه کاران، کارگری و لیبرال دموکرات ها) تنها 1.6 درصد از مجموع رای دهندگان واجد شرایط در انگلستان را تشکیل می دهند.
به طور خلاصه، منابع اصلی اطلاعات و بازخوردی که سیاستمداران به آن اعتقاد دارند، نهادهای کاهش یافته ای هستند که نماینده صدای سهامداران و شهروندان نمی باشند.


یافته ها و توصیه های این گزارش بر اساس تحقیقات کیفی جامع در چهار کشور بین سال های 2014 و 2016 در دو مرحله انجام شده است:
1) تجزیه و تحلیل مطالعه موردی در حوزه ارتباطات عمومی و مشارکت ذی‌نفعان از 36 سازمان در استرالیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا در فاصله سال های 2014-2015


2) تحقیق عملی مشارکتی، که در آن محقق اصلی با همکاری مستقیم و نزدیک کارکنان دو سازمان بزرگ دولتی بریتانیا و با مشاوره مستقیم کارکنان 10 اداره و آژانس دولتی دیگر انگلیس در طی یک دوره شش ماهه، برای ارزیابی ارتباطات و تعامل دولت با شهروندان و به منظور توسعه، بررسی و آزمایش استراتژی هایی برای بهبود ارتباطات و تعامل، نسبت به انجام آن اقدام نمود. این گزارش به طور ویژه بر روی مرحله دوم تمرکز دارد. (جیم مکنامارا، 2017) 1
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حماسه عاشورا الگوی همیشه تاریخ


  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا


  نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور


  برندها و مذاهب / ابر برند عاشورا و صیانت از آن


  ثبت نام چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی آغاز ‌شد


  ایران پلاست و نقش روابط عمومی در صنایع پتروشیمی


  آیا متخصصان روابط عمومی، منابع قابل اطمینان محتوا هستند؟


  انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران


  روابط عمومی حرفه ای کمک رسان توسعه اقتصادی!!!!!!


  مدیر جدید روابط عمومی موسسه اعتباری ملل معرفی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد