درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 17:09   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل

  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


ادامه ادامه مطلب دو

استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش

  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قدردانی دانشگاه علوم پزشکی قم از بانک رفاه
  هشدارهای امنیتی درباره نرم‌افزار ارتباطی زوم
  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا
  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش
  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند
  روابط عمومی در هنگامه کرونا/ 6 توصیه
  داده‌های برنامه نقشه‌های گوگل در خدمت نبرد با کووید ۱۹
  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل
  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس
  نخستین اجرای آنلاین تئاتر افتتاح شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30097صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 30 خرداد 1396 - 12:23
برخی کارفرمایان چگونه جویندگان کار را گمراه می‌کنند؟
من معتقدم به‌عنوان یک مدیر منابع انسانی، باید محیطی سالم برای کارکنان فراهم آورم. یکی از دلایلی که باعث شد به محیط کار فعلی‌ام علاقه‌مند شوم، همین بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، من معتقدم به‌عنوان یک مدیر منابع انسانی، باید محیطی سالم برای کارکنان فراهم آورم. یکی از دلایلی که باعث شد به محیط کار فعلی‌ام علاقه‌مند شوم، همین بود. آنها دائما تاکید می‌کنند که فضای این شرکت خودمانی و دوستانه است؛ اما حالا که استخدام شده‌ام، بعضی از جنبه‌های فرهنگی این شرکت را نمی‌پسندم.

 

در اینجا چند عنوان شغلی داریم که برخلاف توضیحاتی که در آگهی استخدام آمده، نه جذابند، نه خلاقانه و نه مستقل. از ابتدای سال که کار خودم را شروع کرده‌ام، بیشترین شکایاتی که دریافت کرده‌ام از سوی کارکنان دو واحدی است که قصد ترک شرکت را دارند. نمی‌توانیم آنها را به ماندن متقاعد کنیم چون شغل‌های آنها جذاب و پر زرق و برق نیستند، هرچند که در آگهی استخدام به آنها وعده یک شغل جذاب داده شده بود. با مدیران هر دو واحد صحبت کردم. آنها حالت تدافعی به خود گرفتند، چون ناچارند کارکنان واحد خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند. به آنها پیشنهاد کردم با همکاری هم، پروژه‌ای را آغاز کنیم و شرح وظایف شغلی، حقوق و مزایا و شرایط شغلی را اصلاح کنیم. اما آنها گفتند: «ما قبلا این روش را امتحان کرده‌ایم. مدیران ما موافقت نمی‌کنند». به آنها گفتم که وظیفه من گوش دادن به صحبت‌های کارکنان و رسیدگی به مسائل آنهاست. نمی‌توانم شکایاتی را که هر روز و هر هفته از کارکنان سمت‌های مهم دریافت می‌کنم، نادیده بگیرم. آنها اعتراض می‌کنند که شغلشان با آنچه در آگهی استخدام آمده، زمین تا آسمان متفاوت است. اما مدیران این دو واحد معتقدند که من مساله را بزرگ کرده‌ام. من نمی‌خواهم هنگام مصاحبه با افراد باهوش و بااستعداد، به دروغ به آنها بگویم که این مشاغل جذاب، خلاقانه و چالش‌برانگیزند؛ در حالی‌که حقیقت چیز دیگری است. نظر شما چیست؟

پاسخ:

دوست عزیز، قرار نیست همیشه همه همکارانت با تو موافقت کنند. تو موظفی نسبت به مشکلات فرهنگی واکنش نشان دهی و این وظیفه ممکن است گاهی تو را در مقابل همکارانت قرار دهد یا مخالفت آنها را بر انگیزد. وقتی با مشکلی «انسانی» مواجه می‌شوی که به سازمان، فرهنگ و کارکنان صدمه می‌زند، باید دست به‌کار شوی و آن را رفع کنی. نباید با همکارانت بجنگی. آنها نیز مثل تو مسوولیت واحد خودشان را بر عهده دارند؛ اما می‌توانی گفت‌وگوهایی که حول محور این مساله هستند را با ملایمت پیش ببری و با آنها همکاری کنی. هر دو را به صرف ناهار یا عصرانه دعوت کن و به صحبت‌های آنها گوش کن. به آنها نگو که مشکلشان چیست. بگذار خودشان مساله را مطرح کنند. مدتی طول می‌کشد به تو اعتماد کنند، اما وقتی اعتماد آنها را جلب کردی، حرف‌های دلشان را به تو خواهند زد. نباید عجله کنی یا آنها را وادار کنی که با تو صحبت کنند.

بگذار بدانند که نگران آنها هستی. آنها به خوبی می‌دانند که یک‌جای کار می‌لنگد. آنها دائما افراد جدید را استخدام می‌کنند و بعد از مدتی این افراد پی می‌برند که شغل مربوطه هیچ شباهتی به مندرجات آگهی استخدام ندارد و سپس استعفا می‌دهند.می‌توانی به این مدیران کمک کنی شرح وظایف و شرایط شغلی را با آگهی‌های استخدام مطابقت دهند. اما نمی‌توانی به اجبار آنها را کمک کنی. منتظر باش خودشان از تو کمک بخواهند. البته تو هم مدیری داری که باید به او جواب پس بدهی. در گزارش نیم‌سالانه وضعیت فرهنگی سازمان، حتما به این مساله و مشکلات مربوط به استخدام و حفظ کارکنان اشاره کن.مدیرانت را در جریان نارسایی‌های فرآیند جذب نیرو قرار بده و راه‌حل‌های خودت را نیز ارائه کن. به‌راحتی می‌توانی ترتیبی بدهی تا مشاغل مربوطه مستقل و جذاب‌تر باشند، اما باید پیش از آن، موافقت همکارانت را جلب کنی. اگر قصد داری افراد با استعداد و باهوش را استخدام کنی، باید درباره شرح وظایف شغلی شرکت تجدیدنظر کنی. برای مدیران کمی سخت است که یک کارمند کارش را به شیوه خودش انجام دهد و استقلال داشته باشد. باید به همکارانت کمک کنی که جرات پیدا کنند و به کارکنان خود آزادی عمل بدهند. بسیاری از کارفرمایان، آگهی‌های استخدام را رنگ و لعاب می‌دهند تا نظر جویندگان کار را جلب کنند. اما مگر می‌شود کسی را فریب داد؟ طولی نمی‌کشد که کارکنان به مشکلات پی می‌برند و دست کارفرمایان در یک چشم به هم زدن رو می‌شود. کارفرمایان معمولا به یکی از روش‌های زیر جویندگان کار را فریب می‌دهند:

۱- در آگهی‌های استخدام، روی مسائل جذابی مثل «ساعات انعطاف‌پذیر کار» تاکید می‌کنند و مسائل مهم‌تری را که جذاب نیستند، از قلم می‌اندازند. مثل تغییر هفتگی برنامه کاری یا نرخ گردش نیرو. هنگام درج آگهی استخدام با مخاطب خود صادق و روراست باشید. اگر میزان پرداخت شما منصفانه باشد، همیشه افراد فوق‌العاده‌ای هستند که با کمال میل حاضرند برای شما کار کنند و کار خود را به بهترین نحو انجام دهند.

۲- در آگهی ذکر نمی‌کنند که شغل مربوطه پروژه‌ای یا پاره‌وقت، فصلی یا قراردادی است و هیچ مزایایی ندارد. چرا این اطلاعات را از طریق آگهی در اختیار جویندگان کار قرار ندهیم؟

۳- در طول مصاحبه می‌گویند که شغل مربوطه کاملا اداری است و کار در بیرون از شرکت یا تعامل با مشتریان را در بر ندارد. پس از آن که فرد این شغل را پذیرفت، درمی‌یابد که باید در خانه مردم برود و محصولات شرکت را تبلیغ کند، آن هم با ماشین خودش!

۴- برای یک شغل متوسط یا سطح پایین، یک عنوان جذاب و فریبنده را انتخاب می‌کنند تا نظر افراد شایسته را جلب کنند. پس از آنکه فرد پیشنهاد شغلی را پذیرفت، می‌فهمد که باید پادوی دیگران باشد.

۵- می‌گویند که فرد باید کار خود را با حداقل حقوق آغاز کند، اما به او قول می‌دهند که به‌زودی یا حقوقش را افزایش می‌دهند یا فرصت‌های زیادی وجود دارد که فرد می‌تواند ترفیع رتبه بگیرد؛ اما این فرصت‌ها هرگز پیش نمی‌آیند.

آنقدر باهوش هستی که بدانی آگهی‌های استخدام فریبنده هیچ مزیتی ندارند. درج چنین آگهی‌هایی به فرهنگ سازمان لطمه وارد می‌کند چون کارمندان، حتی اگر شرکت را ترک نکنند، همیشه این احساس را خواهند داشت که فریب خورده‌اند یا به شعورشان توهین شده است، حق هم دارند. باید دست به‌کار شوی و مشکل را مطرح کنی. این مشکل به اندازه مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری یا توزیع محصولات مهم است. یک کارمند ناراضی، چه بماند و چه برود، بیشتر از رقیبان شرکت به شما صدمه می‌زند. اگر صادقانه رفتار کنی، جو محیط کار اصلاح خواهد شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4074

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است


  بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله


  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی


  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی


  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


  4 نکته برای تقویت تصویر برند تجاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"