درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:28   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30074صفحه نخست » یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 19:34
به بهانه ادغام «هول فودز»‌ در «آمازون»: جهان در راه انحصار چند قطبی
خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هول فودز» توسط شرکت آمازون، به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، نشان داد که شرکت‌های تکنولوژی برای تامین نیاز خود به گسترش، به کسب‌وکارهائی در بیرون از دایره تخصص خود، روی می‌آورند و به تدریج، روی قدرت وثروت بیشتری دست می‌اندازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هول فودز» توسط شرکت آمازون، به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، نشان داد که شرکت‌های تکنولوژی برای تامین نیاز خود به گسترش، به کسب‌وکارهائی در بیرون از دایره تخصص خود، روی می‌آورند و به تدریج، روی قدرت وثروت بیشتری دست می‌اندازند.

روند کارتل سازی، که ظهور تکنولوژی پیشرفته در دهه ۱۹۸۰ یکی از اسباب ختم آن دانسته می‌شد، اینک به کمک تکنولوژی پیشرفته، به صورت دیگری باز می‌گردد.

شرکت «آمازون»‌ تا پایان سال ۲۰۱۷، مراحل خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هول فودز» را به اتمام خواهد رسانید. این معامله با پرداخت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول نقد به صاحبان سهام «هول فودز» جوش خورد. آمازون برای جلب موافقت هیات مدیره «هول فودز»، ۲۷ درصد بیشتر از قیمت بازار،‌ به سهام‌داران «هول فودز» پول نقد پرداخت می‌کند.

گسترش شرکت های تکنولوژی در رشته‌های مختلف و نامربوط به کسب‌وکار اصلی آنها، به شکل گرفتن بنگاه‌های عظیمی منجر می‌شود که مثل کارتل‌های دهه‌های میانی قرن بیستم، از حمل و نقل گرفته تا نفت و گاز، فیلم سینمائی و کالاهای تولیدی را زیر یک چتر می‌آورند.

«دیوید استریتفلد» در روزنامه «نیویورک تایمز»‌ می‌نویسد آمازون با سرمایه‌گذاری ۱۳.۷ میلیارد دلاری در «هول فودز»، برای خود جای پائی در کسب و کار ۸۰۰ میلیارد دلاری مواد غذائی، بدست آورد.

انحصار چند قطبی
اما «آمازون» تنها شرکت فناوری نیست که با گسترش سریع،‌ روی کسب‌وکارهای دیگر، دست می‌اندازد. مسیری که شرکت های رقیب یا همکار آمازون در پیش گرفته‌اند، نشان می‌دهد که به سوی «اولیگاپولی» یا انحصار چند قطبی، پیش می‌روند.

اپل، که با تولید کامپیوترهای ارزان خانگی شروع کرد، اینک در مخابرات، و تولید و توزیع سرگرمی دیجیتال، یکی از چند شرکت سرآمد جهان است. در صنایع واقعیت مجازی فعالیت می‌کند و اینک می‌خواهد کار خود را با تولید خودروهای خودران، و فیلم سینمائی و سریال، گسترش دهد، و ضمنا با وارد شدن به کار واسطگی در نقل و انتقال پول، میخواهد با بانک‌ها رقابت کند.

شرکت «آلفابت» که با «گوگل»، از راه فروش آگهی‌های مخاطب‌شناس، ثروتمند شد، اینک تولیدکننده نرم‌افزار سیستم عامل «اندروید»‌ است، که بیشتر از هر سیستم عامل دیگری در جهان، در انواع تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و کامپیوترهای دستی و رومیزی، نصب شده است، و پیشگام تکنولوژی خودروهای خودران، مبتکر توزیع اینترنت از طریق بالن، و فعال در رشته‌های دیگر، از جمله تولید روبات برای کمک به سربازان در جبهه هاست.

«کریستوفر میمز» در «وال استریت جورنال» می‌نویسد فلسفه مدیران شرکتهای فناوری نوین این است که کلید حل مشکلات همه صنایع عالم را در دست دارند. ترکیب این فلسفه، با خصلت کلاسیک جاه طلبی و بلندپروازی انسان، به تمرکز تدریجی کسب‌و‌کارها در دست چند شرکت معدود انجامیده است.

کسب‌وکارها، از بخش فروش گرفته تا تولیدی ها و موسسات بیمه و بانکداری، چاره‌ای ندارند که یا به شرکت تکنولوژی تبدیل شوند یا اجازه دهند که توسط یک شرکت تکنولوژی، بلعیده شوند. این روند، تاهمین اواخر، قابل پیش‌بینی نبود.

بنا به گزارش «وال استریت جورنال»، ۱۵ سال پیش، هیچ کس فکر نمی‌کرد که چند شرکت معدود تکنولوژی انحصاری،‌ نیروی انسانی متخصص و سرمایه خود را برای بلعیدن شرکت‌های دیگری خارج از کسب و کار خود، به خدمت گیرند. اما اینک، این سئوال مطرح است که جامعه تا چه حد می‌تواند تمرکز منابع در دست چند شرکت خاص را تحمل کند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد