درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:57   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30051صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 27 تیر 1399 - 17:52
هفت درس روابط عمومی که هر متخصص بازاریابی محتوا باید بداند
سال ها پیش وقتی سعی می کردم، روابط عمومی را برای مادربزرگم توضیح بدهم، بعد از کلی توضیح و تفصیل، مادربزرگم گفت: «خوب این که همان تبلیغات است!»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سال ها پیش وقتی سعی می کردم، روابط عمومی را برای مادربزرگم توضیح بدهم، بعد از کلی توضیح و تفصیل، مادربزرگم گفت: «خوب این که همان تبلیغات است!» و مجبور شدم مجدد توضیح بدهم که نه! تبلیغات یعنی پرداخت برای جلب توجه. ولی روابط‌عمومی یعنی به دست آوردن توجه.»

بعید می دانم مادربزرگم درست متوجه شده باشد. حتی ممکن است خیلی از افراد فعال در حوزه بازاریابی هم تفاوت روابط عمومی و تبلیغات را متوجه نشوند. در ادامه سعی می کنم به هفت نکته مهم در خصوص روابط عمومی بپردازم بلکه این تفاوت ها آشکارتر شود.

روابط عمومی چیست؟


روابط عمومی یعنی قراردادن شرکت در برابر مخاطبین مناسب در زمان مناسب و سخن گفتن با آن ها به عنوان یک انسان نه به عنوان یک ربات بازاریابی! در این مسیر باید محتوای مناسب ساخت. هدفی که همه کسب و کارها و متخصصین و سرمایه گذاران و ... پیگیری می کنند.

چه انتظاراتی در نوشته ها وجود دارد؟

هر انتشاراتی که قبول می کند یک مطلب را منتشر کند قواعدی دارد که باید در نوشته های روابط عمومی هم لحاظ شوند. به عنوان مثال می توان به این موارد اشاره کرد:
- مخاطبین را موقع نوشتن در نظر داشته باشید.
- راهنمایی های به دردبخور ارایه دهید.
- روان و ساده بنویسید.
 از عبارات الهام بخش و انگیزشی استفاده کنید.
- مطلب جدیدی بنویسید که در جای دیگری منتشر نشده است.

آیا نوشتن مقاله تنها راه روابط عمومی است؟

هدف از روابط عمومی رفع مشکلات کسب و کار است. مسایلی نظیر جذب نظر مخاطبین از جمله مهم ترین مسایل کسب و کاری هستند که در روابط عمومی مد نظر قرار می گیرند. یک تیم کامل روابط عمومی گستره زیادی از فعالیت ها را در این راستا پوشش می دهد که بیش از نوشتن مقاله است. از جمله، انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی، اجرای یک برنامه جامع نوشتن، پخش محتواهای باکیفیت مثل کتاب الکترونیک، تصاویر اینفوگرافیک و ...، مدیریت و ترویج یک خبرنامه ایمیلی، و ترکیبی از این فعالیت ها و تاکتیک ها.

آیا رقابتی بین روابط عمومی و بازاریابی محتوا وجود دارد؟

وقتی بازاریابی محتوایی توسعه پیدا کند، روابط عمومی هم رشد می کند. در حالی که بازاریابی محتوا سعی می کند مخاطبین را با نوشتن محتوا جذب کند به جای این که مطالب را به زور نشر دهد روابط عمومی هم اهداف مشترکی را دنبال می کند. البته روابط عمومی از ابزارهای متنوع تری در کنار تولید محتوا استفاده می کند.

آیا روابط عمومی قابل سنجش است؟

بله.

مانند بازاریابی محتوایی، روابط عمومی هم اهدافی را دنبال می کند که قابل سنجش هستند.


اگر روابط عمومی و بازاریابی محتوا این قدر همپوشانی دارند، چرا باید هر دو را داشته باشیم؟

اگر شما هم متخصص بازاریابی محتوا دارید و هم متخصص روابط عمومی می تواند خیالتان راحت باشد که برای اهداف کسب و کاری خودتان مطالب مناسب تولید خواهید کرد و از مسیرهای مناسب و در زمان مناسب در اختیار مخاطبین اصلی خود قرار خواهید داد.

یک تیم بازاریابی محتوا چگونه با روابط عمومی همسو می شود؟

ارتباطات، مسیر اصلی همسویی تیم بازاریابی محتوا و روابط عمومی است.

وقتی تیم بازاریابی محتوا قصد تولید یک کتاب الکترونیک دارد، روابط عمومی می تواند به او کمک کند که محتوا را مجدد هدف گذاری کند تا به سطح بیشتری از انتشار در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها دست یابد، درگیری بیشتری با افراد اثرگذار صنعت و حوزه ایجاد کند، و اهداف بیشتری از بازاریابی محتوا را محقق سازد.

الان اگر از من بپرسید که چه کار می کنی خیلی بهتر می توانم توضیح بدهم. من در روابط عمومی به شرکت ها کمک می کنم که داستان هایشان را مردم بشوند. احتمالا فردی که در بازاریابی محتوا هم مشغول است چنین پاسخی می دهد.

منبع: بانکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد