درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 21 مرداد 1399 - 13:57   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد

  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


ادامه ادامه مطلب سه

توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد

  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مراسم تجلیل از اصحاب قلم با حضور شهردار باقرشهر
  تغییر مدیر کل روابط‌ عمومی دانشگاه تهران
  پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  یادداشت/ ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه
  پرتال داخلی جدید شرکت مخابرات ایران رو‌نمایی شد
  میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / وقتی روابط ‌عمومی‌ها جای رسانه‌ها را می‌گیرند
  چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: امیدواریم شاهد رشد شاخص ها در حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشیم
  نوآوری چیست؟ هنوز کسی نمی‌داند
  مراسم تودیع و معارفه مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30051صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 27 تیر 1399 - 17:52
هفت درس روابط عمومی که هر متخصص بازاریابی محتوا باید بداند
سال ها پیش وقتی سعی می کردم، روابط عمومی را برای مادربزرگم توضیح بدهم، بعد از کلی توضیح و تفصیل، مادربزرگم گفت: «خوب این که همان تبلیغات است!»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سال ها پیش وقتی سعی می کردم، روابط عمومی را برای مادربزرگم توضیح بدهم، بعد از کلی توضیح و تفصیل، مادربزرگم گفت: «خوب این که همان تبلیغات است!» و مجبور شدم مجدد توضیح بدهم که نه! تبلیغات یعنی پرداخت برای جلب توجه. ولی روابط‌عمومی یعنی به دست آوردن توجه.»

بعید می دانم مادربزرگم درست متوجه شده باشد. حتی ممکن است خیلی از افراد فعال در حوزه بازاریابی هم تفاوت روابط عمومی و تبلیغات را متوجه نشوند. در ادامه سعی می کنم به هفت نکته مهم در خصوص روابط عمومی بپردازم بلکه این تفاوت ها آشکارتر شود.

روابط عمومی چیست؟


روابط عمومی یعنی قراردادن شرکت در برابر مخاطبین مناسب در زمان مناسب و سخن گفتن با آن ها به عنوان یک انسان نه به عنوان یک ربات بازاریابی! در این مسیر باید محتوای مناسب ساخت. هدفی که همه کسب و کارها و متخصصین و سرمایه گذاران و ... پیگیری می کنند.

چه انتظاراتی در نوشته ها وجود دارد؟

هر انتشاراتی که قبول می کند یک مطلب را منتشر کند قواعدی دارد که باید در نوشته های روابط عمومی هم لحاظ شوند. به عنوان مثال می توان به این موارد اشاره کرد:
- مخاطبین را موقع نوشتن در نظر داشته باشید.
- راهنمایی های به دردبخور ارایه دهید.
- روان و ساده بنویسید.
 از عبارات الهام بخش و انگیزشی استفاده کنید.
- مطلب جدیدی بنویسید که در جای دیگری منتشر نشده است.

آیا نوشتن مقاله تنها راه روابط عمومی است؟

هدف از روابط عمومی رفع مشکلات کسب و کار است. مسایلی نظیر جذب نظر مخاطبین از جمله مهم ترین مسایل کسب و کاری هستند که در روابط عمومی مد نظر قرار می گیرند. یک تیم کامل روابط عمومی گستره زیادی از فعالیت ها را در این راستا پوشش می دهد که بیش از نوشتن مقاله است. از جمله، انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی، اجرای یک برنامه جامع نوشتن، پخش محتواهای باکیفیت مثل کتاب الکترونیک، تصاویر اینفوگرافیک و ...، مدیریت و ترویج یک خبرنامه ایمیلی، و ترکیبی از این فعالیت ها و تاکتیک ها.

آیا رقابتی بین روابط عمومی و بازاریابی محتوا وجود دارد؟

وقتی بازاریابی محتوایی توسعه پیدا کند، روابط عمومی هم رشد می کند. در حالی که بازاریابی محتوا سعی می کند مخاطبین را با نوشتن محتوا جذب کند به جای این که مطالب را به زور نشر دهد روابط عمومی هم اهداف مشترکی را دنبال می کند. البته روابط عمومی از ابزارهای متنوع تری در کنار تولید محتوا استفاده می کند.

آیا روابط عمومی قابل سنجش است؟

بله.

مانند بازاریابی محتوایی، روابط عمومی هم اهدافی را دنبال می کند که قابل سنجش هستند.


اگر روابط عمومی و بازاریابی محتوا این قدر همپوشانی دارند، چرا باید هر دو را داشته باشیم؟

اگر شما هم متخصص بازاریابی محتوا دارید و هم متخصص روابط عمومی می تواند خیالتان راحت باشد که برای اهداف کسب و کاری خودتان مطالب مناسب تولید خواهید کرد و از مسیرهای مناسب و در زمان مناسب در اختیار مخاطبین اصلی خود قرار خواهید داد.

یک تیم بازاریابی محتوا چگونه با روابط عمومی همسو می شود؟

ارتباطات، مسیر اصلی همسویی تیم بازاریابی محتوا و روابط عمومی است.

وقتی تیم بازاریابی محتوا قصد تولید یک کتاب الکترونیک دارد، روابط عمومی می تواند به او کمک کند که محتوا را مجدد هدف گذاری کند تا به سطح بیشتری از انتشار در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها دست یابد، درگیری بیشتری با افراد اثرگذار صنعت و حوزه ایجاد کند، و اهداف بیشتری از بازاریابی محتوا را محقق سازد.

الان اگر از من بپرسید که چه کار می کنی خیلی بهتر می توانم توضیح بدهم. من در روابط عمومی به شرکت ها کمک می کنم که داستان هایشان را مردم بشوند. احتمالا فردی که در بازاریابی محتوا هم مشغول است چنین پاسخی می دهد.

منبع: بانکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در کردستان، صنعت نیست/ وبینار" "چالش های روزنامه نگاری و روزنامه داری در کردستان"


  انفجار بیروت؛ وزیر اطلاع‌رسانی لبنان استعفا کرد


  فرق بین مدیر من و مدیر تو


  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگری استان گیلان


  به همت روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد؛ بزرگداشت پیشکسوتان و فعالان رسانه در پایتخت رسانه‌های محلی


  بازدید استاندار قزوین از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار


  باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید


  روابط عمومی موفق با مدیر توانمند


  انتشار کتاب الگوی ارتباطات کلامی در نهج‌البلاغه


  دومین نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در ندامتگاه ورامین برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی