شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کانادایی ها و آمریکایی ها حداقل در یک مورد اتفاق نظر دارند. اینکه شرکت های هواپیمایی عملکرد خوبی ندارند.
حدود دو سوم از آمریکایی ها و کانادایی ها با شرکت در نظرسنجی اخیر Angus Reid Institute، صنعت هواپیمایی را ناکارآمد دانستند. از پاسخ دهندگان پرسیده شد: آیا از کار خطوط هواپیمایی، بر حسب ارائه بهترین خدمات و مناسب ترین قیمت ها راضی هستند و یا آنها را ناکارآمد و بخشی از یک کارتل می دانند؟
در پایان نظرسنجی که از 24 تا 28 ماه مه انجام و نتیجه آن در Huffington Post منتشر شد، 35 درصد از پاسخ دهندگان کانادایی و 42 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی از کار شرکت های هواپیمایی ابراز رضایت کرده و معتقد بودند که وجود رقابت بین شرکت های هواپیمایی به ارائه قیمت ها و خدمات مناسب تر منجر می شود.
در مقابل 65 درصد از کانادایی ها و 58 درصد از آمریکایی ها، خطوط هواپیمایی را ناکارآمد دانسته و معتقد بودند که این شرکت به صورت کارتل عمل کرده و رقابتی وجود ندارد.
اما کانادایی ها و آمریکایی ها در نحوه دخالت و نظارت دولت بر صنعت هواپیمایی اتفاق نظر نداشتند. 63 درصد از کانادایی ها معتقد بودند که دولت بایستی مقررات سختگیرانه تری را برای این صنعت وضع کند. در حالی که 41 درصد از آمریکایی ها تعیین مقررات سختگیرانه تر را موثر دانستند.
37 درصد از پاسخ کانادایی ها و 59 درصد از آمریکایی ها دخالت دولت در صنعت هواپیمایی را لازم ندانسته و معتقد بودند که بازار خود خطوط هواپیمایی عرضه کننده خدمات نامناسب را تنبیه خواهد کرد.
در میان شرکت های هواپیمایی آمریکایی، United و در بین شرکت های کانادایی Air Canada از نظر سطح رضایتمندی مشتری در پایین ترین رتبه قرار گرفتند. 56 درصد از آمریکایی ها و کانادایی ها عملکرد یونایتد را خوب و 12 درصد ضعیف ارزیابی کردند. در میان شرکت های آمریکایی، به ترتیب Southwest، Jetblue، Alaska Airlines، Delta و American Airlines مکان های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
77 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی عملکرد WestJet را خوب و 50 درصد عملکرد Air Canada را مثبت ارزیابی کردند. نکته جالب اینکه 17 درصد از پاسخ دهندگان کانادایی از Air Canada ناراضی بودند، در حالی که تنها 4 درصد از آمریکایی ها، عملکرد آن را ضعیف ارزیابی کردند. / ایران جوان
|