درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:29   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30015صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 11:56
انتخاب روابط عمومی ضابطه مند در دولت جدید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- - مدت هاست که دولت ها در ارائه و اطلاع رسانی عملکرد ها و دستاوردهای خود ضعیف عمل می کنند. مقصر این موضوع می تواند روابط عمومی های سازمان ها و وزارتخانه ها باشد که در اطلاع رسانی صحیح عملکرد وزرای خود نمره قابل قبولی نداشته اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدت هاست که دولت ها در ارائه و اطلاع رسانی عملکرد ها و دستاوردهای خود ضعیف عمل می کنند. مقصر این موضوع می تواند روابط عمومی های سازمان ها و وزارتخانه ها باشد که در اطلاع رسانی صحیح عملکرد وزرای خود نمره قابل قبولی نداشته اند. اما امید آن است که در چهار سال آتی دولت حسن روحانی به این موضوع توجه کند و به جای نشاندن روابط عمومی های رابطه مند، از سیستم ضابطه ای استفاده کند تا هم نتیجه مثبتی ببیند و هم منتقدان همیشه آماده نتوانند از این ضعف در نقد هرچه بیشتر دولت بهره ببرند.

عدم اطلاع رسانی صحیح منجر به دیدن ضربه می شود
جلال خوش چهره یکی از افراد برجسته در بین اهالی رسانه های کشور در این باره اظهار داشت: مشکل اطلاع رسانی اخبار دولت را از دوجنبه می توان بررسی کرد؛ یکی از جنبه ها این است که خود دولت کمتر اقدام معلومی را در اطلاع رسانی عملکرد انجام داده است؛ اگرچه دولت روزنامه و خبرگزاری هایی دارد اما متاسفانه نمی شود از داخل آن ها تیترهای مشترکی که مورد استفاده وزرا، معاونان و مسئولان روابط عمومی خود دولت هم قرار بگیرد را ندارند.

خوش چهره ادامه داد: باید ناتوانی ساختار بین نیروهای همکار با آن ها را درنظر گرفت. دولت در انتخابات اردیبهشت سال 92 به این مهم پی برده که عدم اطلاع رسانی تا چه اندازه می تواند ضربه به اعتبار دستاوردهای دولت بزند که خوشبختانه دستاوردهای دولت از سال 92 تا کنون هم کم نبوده اما نتوانسته درباره آن ها به درستی تبلیغ کند؛ برای مثال در خصوص اطلاع رسانی مسئله برجام و دستاوردهایش، دستاوردهای اقتصادی مانند خودکفایی در تولید گندم، راه اندازی واحدهای صنعتی و ایجاد تغییرات گسترده ای که برایشان فراهم شد، و یا تلاش هایی که در زمینه اشتغال انجام شده است نتوانستند درست عمل کنند. اما متاسفانه چون یک فرمول یا تیتر مشخص و مستقیمی برای انتشار این قضایا وجود ندارد و همچنین عواملی که کارگزار ارتباط دولت بوده اند در این رابطه تجربه کافی و مهارت لازم را نداشتند، مشکل پیدا به جود آمده است.

این روزنامه نگار برجسته گفت: اما یکی دیگر از مشکلاتی که دولت در انعکاس دستاوردهایش دارد این است که حاشیه بر متن غلبه می کند و چه هواداران و چه منتقدان خواسته یا ناخواسته بیشتر از آنکه به اصل یک موضوع بپردازند و تاثیرگذاری آن را در تحولات نه تنها در بخش سیاسی بلکه در بخش های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... جستجو کنند، بیشتر حواشی که درکنار آن ساخته شده را برجسته کردند و این هم به دلیل آن است که متاسفانه رسانه های ما جای اینکه بخواهند به یک موضوع به طور مشخص بپردازند، درگیر حواشی هستند. کما اینکه در حمله داعش به تهران بیش از اینکه در رسانه ها به اصل موضوع پرداخته شود به حواشی آن مانند این که خود دولت کوتاهی کرد و یا مخالفان دولت چه کردند و ... توجه شد و خود موضوع فراموش شده است.

وی تصریح کرد: حتی در مورد دستاوردهای دولت هم همینطور است؛ یعنی اطلاع رسانی صحیحی در خصوص عبور از تورم، تلاش برای تورم تک رقمی، رشد اقتصادی و یا تلاشی که دولت در عرصه ایجاد یک راهکار بینابین بین اقتصاد انقباضی و انبساطی انجام داد و یا حتی کمک های دولت به محیط زیست که کم هم نبوده نداشاته است.

پیروزی دولت مدیون خردمندی مردم
این فعال رسانه ای بیان کرد: اتفاقا در مناظرات به شدت به دولت حمله شد در حالی که دستاوردهای خیلی خوبی داشت، اما به سختی میشد یک تیتر مشترک از رسانه ها خارج کرد و به این دلیل است که یا افراد منتشرکننده اخبار دولت در اندازه ای که بتوانند در خدمت به اهداف و تبیین دیدگاه های دولت باشند ناتوانند که به نظر من قطعا همین بوده، و یا اینکه حواشی بر متن دولت سایه انداخته است؛ این هم ناشی از عمد منتقدان مغرض دولت است و در عین حال کم تجربگی رسانه ها یا نیروهای ارتباطی که هدفشان حمایت از دولت است اما متاسفان درست در زمینی بازی می کنند که منتقدان و مغرضان مخالف دولت در پی آن هستند.

خوش چهره افزود: البته دولت بیش از آنکه پیروزی اش را مدیون رسانه ها و هوادارن خود باشد، مدیون خردمندی و تدبیر مردم است که با یک انتخاب هشیارانه بین دو رویکرد تشخیص دادند که رویکرد اعتدال دولت را بپذیرند.

وی در پاسخ به این که بین مدیران روابط عمومی، روابط عمومی کدام سازمان در اطلاع رسانی عملکرد وزیر سازمان خود بهتر عمل کرده است، گفت: به نظر من وزارت نفت موفق تر عمل کرده است. البته پیش از آن که بخواهیم بگوییم روابط عمومی خوب عمل کرده، باید به جنگندگی و توانایی حضور رسانه ای وزرا یا معاونین رئیس جمهور در عرصه رسانه ای و تبلیغات اشاره کرد. یعنی حتی وزارت کار که با انبوهی از نیروی کار شاغل و متقاضی کار روبه رو است، هرگز نتوانسته پاسخ درخوری را از جانب وزارتخانه و یا روابط عمومی خود در مورد مطالباتش داشته باشد؛ حتی در بخش مسکن نیز شاهد هستیم که علی رغم خصلت جنگندگی خود وزیر در خیلی از بحث ها، روابط عمومی آن نه تنها نتوانسته به کمک وزیر بیاید بلکه نتوانسته کمک دولت باشد. به طور مثال وزارت ارشاد با اینکه ارتباط خوبی با رسانه ها دارد اما نتوانسته در بزنگاه حتی از خود دفاع کند و یا بتواند زمینه ای را برای همراهی رسانه های همراه دولت بدهد.

انتخاب روابط عمومی ها ضابطه مند شود
این فعال رسانه ای ادامه داد: واقعیت این است که نمی توان نمره برجسته ای را به روابط عمومی وزارتخانه ها داد؛ آن هم به این دلیل است که متاسفانه در انتخاب مدیران روابط عمومی بیش از آنکه ضابطه مورد نظر قرار بگیرد، رابطه به آن ارجحیت داده شده است. اینکه بتوانند از نیروهای زبده در همه عرصه ها استفاده کنند مورد توجه قرار نگرفته است؛ روابط عمومی نباید کمتر از وزیر در خصوص مسائل بداند. اگر پیش از این در خصوص همین مسئله گلایه ای به دولت های گذشته بوده، همین وضعیت را در ابتدای دولت آقای روحانی به شکل بسیار تشدید شده ای شاهد بودیم که حتی کسانی مانند خود من که تلاش های بسیاری برای دولت کردیم و امسال گمان میکردم در جاهایی که دولت کسی را برای دفاع از عملکردهایش ندارد بتوانیم ورود کنیم متاسفانه هیچ نقشی در دولت نداشتیم و این نشان دهنده آن است دولت در این زمینه کاستی دارد.

خوش چهره در خصوص ارائه راهکار برای بهبود وضعیت اطلاع رسانی دولت خاطرنشان کرد: پیشنهاد من برای بهبود در اطلاع رسانی عملکرد دولت این است که باید کمتر رابطه مند عمل کنند. دولت در دوره دوم خود فرصت برای مطالعه دارد و باید جرات پیدا کند که ضابطه را جایگزین رابطه کند. متاسفانه روابط در وزارتخانه ها حاکم است. حتی بانک مرکزی که مورد هجوم شدید مردم قرار دارد نتوانسته پاسخ قاطعی دهد؛ باید زودتر از اینکه این موضوعات پیش بیاید خودش در خبررسانی پیشتاز باشد و این نشان از ضعف عملکرد دارد. باید کارکرد سازمانی هر وزارتخانه مشخص باشد که بداند با چه ابزاری چه چیزی می خواهد بگوید.

وی با اشاره به اینکه دولت پایگاه اطلاع رسانی دارد اما اطلاعات یکسانی را ارائه نمی دهد، تصریح کرد: دولت در حال حاضر پایگاه اطلاع رسانی دارد که دستاوردهایش را منتشر می کند؛ اما مشکل پایگاه اطلاع رسانی نیست. ما متاسفانه اطلاعات مشترکی برای خبرسازی دستاوردهای دوره اول دولت نداشتیم و این موضوع باعث شد تا مخالفان مغرض دولت بتوانند در رقابت های انتخاباتی به شدت از این نقد استفاده کنند و آمار و ارقام دروغین را در اختیار مردم قرار دهند؛ در حالی که دولت واقعا کار و تلاش کرده بود. این اتفاق به این دلیل می افتد که نیروهای رسانه ای وزرا نتوانستند به خوبی در اطلاع رسانی موفق عمل کنند.

خوش چهره در انتها یادآور شد: ما در چهارمین دهه استقرار دولت به سر می بریم و این موضوع یعنی رسیدن به بلوغ. این بلوغ تنها در بخش های سیاست و اقتصاد و .. نیست بلکه در بخش رسانه ای هم وجود دارد. این دولت فارغ از جریانات آمد تا اصلاحات انجام دهد که برای این کار قاعدتا به نیروهای مجربی احتیاج دارد نه اینکه نیروهایی را که تازه می خواهند تجربه داشته باشند را وارد این کار کنند. در حالی که ما معتقدیم دولت آقای روحانی درجه بالای بلوغ هم نظام سیاسی و هم جامعه است. در واقع برخاسته از جنبش مشترک هم نظام سیاسی و هم مردم است. خب در این خرد اجتماعی باید شاهد بلوغ قابل قبولی در بخش رسانه باشیم.

منبع: عصر اقتصاد

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد