درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:17   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30014صفحه نخست » چهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 11:09
اهمیت بهره برداری مناسب از هوش سازمان
ایده های اخیر را به بررسی اهمیت ایجاد فضایی کارآفرینانه در محیط کاری اختصاص دادیم. در این ایده و به عنوان ادامه سلسله بحث های قبلی قصد داریم تا چگونگی بهره برداری سودمند از هوش و استعداد کارمندان را مورد مطالعه قرار دهیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ایده های اخیر را به بررسی اهمیت ایجاد فضایی کارآفرینانه در محیط کاری اختصاص دادیم. در این ایده و به عنوان ادامه سلسله بحث های قبلی قصد داریم تا چگونگی بهره برداری سودمند از هوش و استعداد کارمندان را مورد مطالعه قرار دهیم. به عنوان نخستین نکته باید یادآورد شد که خاصیت یک سازمان ایجاد محدودیت است. به عبارت دیگر، کارمندان مانند هر انسان دیگری علاقه ها مختلفی دارند، اما فعالیت سازمانی حیطه اختیار آن ها را محدود به وظایفی خاص خواهد کرد.

اگرچه کارمندان خلاق و کارآفرینان ماهر تحت هر شرایطی بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند، با این حال پژوهش های صورت گرفته بر روی زندگی شخصی چنین افرادی نشان دهنده توانایی فوق العاده بالای آن هاست. طنز تلخ درست جایی است که متوجه شویم به طور معمول تنها بخش کمی از این توانایی و استعدادها در فرایند سازمانی مورد بهره برداری قرار می-گیرد.

ایده

استفان کاوی، نویسنده حوزه مدیریت و رهبری تجاری، معتقد است که بر اساس تحقیقات اخیر استعداد کارمندان بسیار کمتر از آنچه باید مورد استفاده و بهبره برداری قرار می گیرد:"اطلاعات پیام بسیار واضحی را منتقل می کند. در واقع این اطلاعات تا حدود زیادی مطابق با تجربه شخصی من از مشاهده وضعیت کارمندان در بسیاری از سازمان هاست. بسیاری از کارمندان شرکت های مختلف نه از کارشان راضی هستند و نه از بودن در فضای آن شرکت لذت می برند.همچنین باید توجه داشت که از توانایی های کارمندان نیز به ندرت در محیط کار به صورت درست استفاده خواهد شد. شاید در وهله نخست عجیب باشد، اما بر اساس نتیجه گیری من بسیاری از شرکت ها به آسانی همان چیزهایی را که به دنبال اش هستند، از دست می دهند. این اهداف عبارت اند از علاقه، خلاقیت، استعداد و مهارت؛ درست همان  مواردی که در عمل توسط شرکت ها نادیده گرفته شده است."

تونی فرناندز، صاحب شرکت فعال در زمینه خطوط هوایی ارزان قیمت موسوم به AirAsia، نیز تقریبا مانند استفان فکر می کند. فرناندز که نقش تاثیرگذاری در این برند مالزیایی دارد، اظهارنظرش در مورد موضوع این ایده را اینگونه آغاز کرده است:"ما هنوز یک شرکت کوچک و در حال توسعه هستیم. این عبارت به معنای آن است که در برند ما همه افراد دارای ارزش والایی هستند.در پایان یک روز کاری من ترجیح می دهم به جای 10 ذهن معمولی 7000 ذهن خلاق برای شرکت ام کار کنند. از زمان تاسیس شرکت شیوه مدیریتی به همین روال بوده و رشد سریع AirAsia نیز مدیون همین عامل است. در واقع اگر یک ایده مناسب در شرکت ایجاد شود، بی اهمیت ترین نکته طراح آن خواهد بود. این به معنای بی ارزش تلقی کردن افراد نیست، بلکه به معنای شانس همه افراد به منظور ارائه پیشنهادات مناسب است.صرف نظر از ایده های مناسب که به سرعت در فضای شرکت تبدیل به پروژه های اجرایی می شوند، ایده های بد و فاقد معیارهای لازم نیز در سریع ترین زمان ممکن محو خواهند شد. این شیوه منحصر به فرد فعالیت برند من است، شیوه ای که موفقیت های خود را مدیون آن هستیم."

شیوه IBM برای جمع آوری ایده های کارمندان وسرمایه گذاران نیز در نوبه خود قابل ستایش است. در واقع این غول دنیای IT با ایجاد فضای مجازی مخصوص این امکان را به تمامی افراد مرتبط با برند داد تا در زمینه های مختلف به ارائه ایده بپردازند.

اگر برند IBM در زمینه بهره برداری مناسب از خلاقیت کارمندان یکی از بهترین ها باشد، بدون شک گوگل عنوان برترین برند را در این زمینه، بدون هیچ گونه رقیبی، کسب خواهد کرد. این غول اینترنتی به کارمندان خود اجازه گشت وگذار در زمینه های مورد علاقه شان را می دهد. نکته جالب اینکه چنین جستجویی لازم نیست حتما در زمینه تخصصی و موقعیت شغلی فعلی افراد باشد.

اریک اشمیت، رئیس هیات مدیره و مدیرامل سابق گوگل، در این مورد چنین اظهارنظری کرده است:"ما در گوگل بر اساس قاعده 20 درصد قعالیت می کردیم. بر این اساس افراد یک روز هفته را قادر به بررسی و تحقیق بر روی موضوعات موردعلاقه شان بودند. اگرچه این زمان در وهله نخست اندکی زیاد به نظر می رسد، با این حال اغلب ایده های خلاقانه برند در همین زمان ها طراحی و ارائه شده اند."

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- اگر برای اجرای طرح های مشابه گوگل و IBM تردید دارید، به یاد داشته باشید که همیشه کل بر جزء برتری دارد. بر همین اساس ایده هایی که ممکن است به ذهن کل مجموعه تان برسد، بسیار بیشتر از ایده هایی خواهد بود که به ذهن شما خواهد رسید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد