درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:47   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29939صفحه نخست » یکشنبه، 21 خرداد 1396 - 09:46
چند نکته برای طراحی یک لوگوی تاثیرگذار
شما تنها یک شانس دارید تا با لوگوی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، بنابراین با داشتن یک طراحی مناسب و اصولی، شانس خود را چند برابر کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شما تنها یک شانس دارید تا با لوگوی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، بنابراین با داشتن یک طراحی مناسب و اصولی، شانس خود را چند برابر کنید. راه اندازی یک کسب و کار جدید تنها به ارائه محصولات بدون نقص محدود نمی شود. اگر قصد دارید یک کسب و کار موفق در بازار داشته باشید باید روی بازاریابی برند خود نیز کار کنید. این روزها و با وجود امکانات جدید ساختن وب سایت بسیار ساده شده است، اما باید به یاد داشته باشید که بازاریابی برند با داشتن نام و لوگوی مناسب آغاز می شود.

مطالعه انجام شده نشان می دهد لوگوهایی که از طراحی خوبی برخوردار هستند، ۱۳درصد بیشتر توجه مشتری ها را جلب می کنند، ۷درصد بیشتر آنها را به یک برند علاقه مند می کنند و ۶درصد شانس معرفی شدن شرکت به عنوان یک برند خاص در یک زمینه مشخص را افزایش می دهند. درواقع یک لوگوی مناسب و به یاد ماندنی باعث ایجاد رابطه خوبی میان شرکت شما و مشتری های تان می شود و شانس درگیر شدن آنها با برند شما را افزایش می دهد. در این مقاله زومیت به بررسی نکته هایی پرداخته شده است که در طراحی یک لوگوی موثر و ماندگار به شما کمک می کنند.

۱- باید قوی و متعادل باشد

یک لوگو می تواند فقط از متن تشکیل شده باشد مانند IBM یا اینکه یک سمبل گرافیکی باشد مانند لوگوی نایک یا شامل هر دو مورد باشد. درواقع لوگو باید بازتابی از شرکت شما، قلب، روح و شخصیت آن باشد. برای طراحی چنین لوگویی باید مخاطبان و محصولات یا خدمات خود را همیشه در ذهن داشته باشید. لوگوهایی که ظاهری قوی دارند و متعادل هستند، تاثیر بهتری روی مخاطبان خواهند گذاشت زیرا خواندن آنها ساده بوده و در یک محیط شلوغ مانند مراکز خرید تاثیر مثبت تری روی دیگران خواهند گذاشت.

2- باید ساده باشد

سادگی کلید موفقیت است. چاپ و تکثیر یک لوگوی پیچیده سخت است و ممکن است شنوندگان متوجه نکته آن نشوند. اغلب شرکت هایی که موفق هستند مانند اپل، فیس بوک و مک دونالد لوگوی ساده ای دارند.

۳- باید به یاد ماندنی باشد

نیازی نیست لوگوی شما تعریف دقیقی از کسب و کارتان باشد. به عنوان مثال شرکت های خودروسازی از علامت ماشین در لوگوی خود استفاده نمی کنند. اگر قصد استفاده از آیکون ها برای طراحی لوگوی خود را دارید باید به دنبال تصاویری باشید که حتی بدون نوشتن نام شرکت با مخاطبان تان رابطه برقرار کند. در این صورت می توانید از این آیکون به تنهایی در بسته بندی و برچسب  محصولات استفاده کنید.

۴- باید انعطاف پذیر باشد

یک لوگوی مناسب باید از روی یک بیلبورد تبلیغاتی در فاصله چند کیلومتری یا یک کارت ویزیت با ابعاد چند سانتی متر قابل شناسایی باشد. همچنین باید روی بروشورها، تیشرت های تبلیغاتی و دیگر محصولات بازاریابی نمای خوبی داشته باشد. یک لوگوی خوب باید ظاهری خوب با رنگ های مختلف داشته باشد و در پیش زمینه های تیره، روشن یا حتی رنگی رنگی مناسب به نظر برسد.

۵- از رنگ های مناسب استفاده کنید

اگر می خواهید لوگوی رنگی داشته باشید باید روان شناسی رنگ ها را در طراحی آن مدنظر داشته باشید. به این دقت کنید که آیا رنگ های شما احساس قدرت را به مخاطبان منتقل می کنند یا اینکه باعث حواس پرتی می شوند. به عنوان مثال رنگ آبی نشان دهنده اعتماد، وفاداری و طراوت است. اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که رنگ آبی در سیستم های مالی و بانکداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سبز نمایانگر زندگی، طبیعت، پاکی و حتی نشان دهنده محصولات ارگانیک است. همچنین سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که روی پیش زمینه سفید و مشکی خودشان را بهتر نشان دهند زیرا لوگوها معمولا روی کاغذهای سفید یا مشکی چاپ می شوند.

۶- لوگو نباید به زمان وابسته باشد

استفاده کردن از ترندها یا چیزهایی که در مقطعی از زمان مورد توجه قرار می گیرند خوب است اما با گذشت زمان از میزان محبوبیت آنها کاسته می شود. یک لوگوی خوب نباید به زمان وابستگی داشته باشد. هرچقدر وابستگی یک لوگو به زمان کمتر باشد ماندگاری آن در ذهن مردم بیشتر خواهد بود.

۷- باید خاص باشد

با متنوع شدن فونت ها و میلیون ها رنگی که از ترکیب شدن با یکدیگر به دست می آیند، طراحی یک لوگوی خاص زمانبر بوده و به صبوری احتیاج دارد. لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود که جایگاه خودش را در میان دیگر لوگوهای محبوب پیدا کند. هرگز از لوگوهای شناخته شده مانند نایک در طراحی های خود استفاده نکنید. دیدن یک لوگوی جهانی و معروف باعث از بین رفتن اعتماد مشتری ها به برند شما می شود.

۸- باید تایپوگرافی قوی داشته باشد

تایپوگرافی یا حروفچینی در طراحی لوگو بسیار مهم است. فونت های انگلیسی قدیمی مظهر قدرت هستند اما خواندن آنها دشوار است؛ مخصوصا زمانی که در ابعاد کوچک نوشته می شوند. فونت های San-serif تمیز بوده و احساس باز بودن و جذابیت را به مخاطبان منتقل می کنند. استفاده از تایپوگرافی های مناسب نیازمند مهارت است، بنابراین فونت هایی را انتخاب کنید که پیام برند شما را بهتر به مشتری ها منتقل می کنند.

۹- باید معنی برند شما را داشته باشد

لوگوی شما باید پیام برندتان را بازگو کند. برندهای معروف دنیا به دلیل لوگوی شان محبوب نشده اند بلکه لوگوها به دلیل پیامی که به مخاطبان منتقل می کنند مورد توجه قرار می گیرند. بنابراین قبل از طراحی لوگو به این موضوع توجه کنید و نظر دیگران را نیز در این رابطه جویا شوید. گاهی اوقات دیگران متوجه نکته هایی می شوند که هرگز به ذهن شما خطور نکرده اند، البته بسیاری از شرکت ها میلیون ها دلار برای تبلیغات خود هزینه کرده اند تا توانسته اند به این میزان محبوبیت در سطح جهانی برسند.

۱۰- باید از طراحی وکتور استفاده کنید

چه طراحی لوگوی خود را به دوست تان سپرده باشد یا برای انجام این کار طراحان حرفه ای را استخدام کرده باشید، باید از آنها بخواهید لوگوی شما را به صورت وکتور طراحی کنند. وکتور دیزاین نوعی طراحی است که توسط نرم افزارهای فتوشاپ یا ایلاستریتور و توسط بردار و دیگر اشکال ریاضی انجام می شود. چنین طراحی هایی در آینده دست شما را برای اعمال تغییرات کوچک در اندازه و مدل طراحی باز می گذارند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد