درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29927صفحه نخست » شنبه، 20 خرداد 1396 - 23:43
اثر سوء تبلیغات خوراکی های ناسالم بر روی نوجوانان
90 درصد از آگهی های مربوط به مواد غذایی که توسط کودکان و نوجوانان دیده می شوند، محصولات فاقد ارزش غذایی و حتی ناسالم را تبلیغ می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما از کودکان و نوجوانان خود در برابر خطرات مختلف محافظت می کنیم؛ از تماشای خشونت در برنامه های تلویزیونی و سینما گرفته تا سیگار، اسلحه و غیره. زیرا به سلامت فیزیکی و روانی آنها اهمیت می دهیم. اما از سوی دیگر، از ایجاد رابطه سالم بین آنها و غذا عاجز هستیم و از فرزندان مان در برابر موج تبلیغات خوراکی های ناسالم (junk food)  محافظت نمی کنیم.


به گزارش شارا به نقل از ایران جوان، دکتر تام وارشاوسکی، مدیر Childhood Obesity Foundation و استادیار دانشکده پزشکی بریتیش کلمبیا، با انتشار مقاله ای جالب در torymedia.com، به این معضل پرداخته است و می نویسد:


از سال 1979 به این سو، تعداد کودکان کانادایی مبتلا به چاقی مفرط سه برابر بیشتر شده است. هم اکنون یک نفر از هر 3 کودک کانادایی اضافه وزن دارد. بیشترین افزایش در گروه سنی 12 تا 17 سال مشاهده می شود.


شواهد مستند، وجود ارتباط بین اوبیسیتی و تبلیغاتی که کودکان در معرض آن قرار دارند را نشان می دهد. تبلیغاتی که آنها را در معرض مشکلات جدی، از جمله بیماری های قلبی، سکته و دیابت قرار می دهد.


بازاریابی یک بیزنس پیچیده است. میلیون ها دلار پول صرف ساخت تبلیغاتی می شود که کودکان و نوجوانان را هدف قرار می دهند. نتیجه تحقیقات اخیر پژوهشگران کانادایی نشان می دهد که 90 درصد از آگهی های مربوط به مواد غذایی که توسط کودکان و نوجوانان دیده می شوند، محصولات فاقد ارزش غذایی و حتی ناسالم را تبلیغ می کنند. اکثر تبلیغات به انواع بیسکوئیت، کیک، بستنی، غلات صبحانه، رستوران های فست فود و نوشیدنی های اشباع شده با قند مربوط است.

کودکانی که آگهی های رستوران های فست فود را در تلویزیون تماشا می کنند، 50 درصد بیشتر از سایر کودکان به خوردن غذاهای عرضه شده در این رستوران اقدام می کنند. مصرف هفتگی این غذاها، به معنای 800 کالری اضافه برای پسران و 660 کالری اضافه برای دختران در هفته می باشد. این یعنی بیش از 4.5 کیلو (10 پوند) اضافه وزن در یک سال.


کبک برای مبارزه با این معضل، از سال 1980 به این سو، آگهی های تبلیغاتی برای مخاطب زیر 13 سال را ممنوع کرده است. در حال حاضر لایحه ای برای ممنوعیت تبلیغ غذا و نوشیدنی به کودکان زیر 13 سال در کانادا در مجلس سنا در حال بررسی است، که به خودی خود گامی مثبت تلقی می شود. اما کارشناسان معتقدند که شرط سنی بایستی به 16 سال افزایش پیدا کند. مقامات سایر کشورهای جهان، از جمله انگلستان، نیز ممنوعیت مشابه را به اجرا گذاشته اند. در پایان نظرسنجی با شرکت 126 کارشناس بین المللی تغذیه و اوبیستی، اکثر پاسخ دهندگان تعیین سقف سنی 16 سال و حدود نیمی از پاسخ دهندگان تعیین سقف سنی 18 سال را توصیه کردند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد