درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:54   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29919صفحه نخست » شنبه، 20 خرداد 1396 - 10:08
فروش استراتژیک
راهکارهای فروش بیشتر مبتنی بر تکنیک های فروش حرفه ای است و فروش حرفه ای یعنی فروش استراتژیک. تکنیک های فروش بیش از آنکه مبتنی بر مقاله و مفاهیم نظری باشند، بر پایه روش های فروش کالا به شکل عملیاتی استوار هستند. فروش استراتژیک از چهارجنبه برخوردار است. برای اینکه به جمع 10 درصد بالای حوزه فعالیت خود از نظر فروش بپیوندید، باید بر این چهارجنبه تسلط کامل داشته باشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، راهکارهای فروش بیشتر مبتنی بر تکنیک های فروش حرفه ای است و فروش حرفه ای یعنی فروش استراتژیک. تکنیک های فروش بیش از آنکه مبتنی بر مقاله و مفاهیم نظری باشند، بر پایه روش های فروش کالا به شکل عملیاتی استوار هستند. فروش استراتژیک از چهارجنبه برخوردار است. برای اینکه به جمع 10 درصد بالای حوزه فعالیت خود از نظر فروش بپیوندید، باید بر این چهارجنبه تسلط کامل داشته باشید.

1- تخصص

منظور این است که تعیین کنید کالا-خدمات شما برای انجام دادن چه ماموریتی تولید شده است. اگر برنامه ریزی فروش مویرگی برای کالاهای خاصی را در برنامه اجرایی خود دارید، می توانید در مشتری یا در بازار به خصوصی متخصص شوید. می توانید مختص منطقه جغرافیایی ویژه ای بازاریابی و فروش کنید. می توانید نیازی را بهتر از هر شخص دیگر برطرف سازید؛ اما باید به جای یک نفر که در زمینه های عمومی و کلی تبحر دارد، به کسی که در زمینه خاص تخصص دارد تبدیل شوید.  

2- تفاوت قائل شدن

خود را جدای از دیگران در نظر بگیرید. در تفاوت گذاری به این نکته توجه کنید که در کالا-خدمات شما چه چیزی هست که در مقایسه بازار، رقبای شما از آن محرومند.

کالا-خدمات ویژه شما به مشتریان تان چه می دهد که در جای دیگری وجود ندارد؟ در چه زمینه هایی کالا-خدمات شما از 90درصد کالاها-خدمات رقیب برتری دارد؟

توجه داشته باشید راهکارهای عملی افزایش فروش با توجه به همین نکات ساده اما کلیدی در بازار کشور ما عملیاتی است. در بسیاری از زمینه ها، اگر محصول-خدمت شما در جای دیگری نیز وجود داشته باشد، ویژگی خاص محصول-خدمت شما به شخصیت منحصربه فردتان بازمی گردد. در تمام دنیا تنها یک نفر مانند شما زندگی می کند، شرکت و کسب وکاری را به سبک خود ایجاد و مدیریت  کنید. اغلب خریدها با توجه به احساسی که خریدار نسبت به فروشنده یا شرکتی خاص دارد، صورت خارجی پیدا می کند.

3- مشخص کردن بازار

روش های نوین فروش زمانی به نتیجه می رسند که با بررسی و تحلیلی صحیح، بازار خود را مشخص و بخش بندی کنید. به عنوان مثال فرض کنید شما شرکتی را در خصوص مواد غذایی ثبت کرده اید و هم اکنون می خواهید فعالیت بازاریابی و فروش خود را شروع کنید و گسترش دهید. یکی از آن دسته سوالات مهمی که در شروع باید از خود بپرسید و بر مبنای پاسخ آن حرکت کنید، این پرسش است که:

الف) لیست صنایع غذایی من کدام موارد است؟

ب) کارخانجات صنایع غذایی و رقبای من چه مجموعه هایی هستند؟

ج) آیا تولید مواد غذایی با سرمایه کم در دستور کار من باید قرار بگیرد یا تولید در منزل-دفتر شرکت با سرمایه کم؟

پس اهمیت بخش بندی را فراموش نکنید. پس از آنکه زمینه تخصصی خود را مشخص ساختید و دانستید که کالا-خدمت شما چه دارد که بقیه کالاها-خدمات ندارند، باید تعیین کنید کدام مشتری از کالا-خدمت شما بهتر از دیگران استفاده می کند؟ مشاهده می کنید راهکارهای فروش موفق چیزی جز توجه صحیح به اجزای برنامه صحیح بازاریابی نیست: فرض کنید دنبال مشتریان عالی می گردید و می خواهید بدین منظور آگهی تجارتی بدهید؛ چگونه آنها را توصیف می کنید؟ ایده های فروش از پاسخ چنین سوالاتی به ذهن مدیران کسب وکار و مدیران فروش می رسد.

4- توجه و تمرکز داشتن

چهارمین بخش فروش استراتژیک، داشتن تمرکز است. اگر خاطرتان باشد، یکی از بازی های زمان کودکی ما، تمرکز نور خورشید با کمک یک ذره بین بر نقطه خاص بود؛ به خاطر می آورید وقتی این انرژی متمرکز و دود از منطقه مورد نظر بلند می شد، چه احساسی به شما دست می داد؟ قدرت و موفقیت.

برنامه ریزی فروش و عملیات یک کسب وکار، دقیقا همانند این ذره بین است و احتمالا مهم ترین مهارت و راهبردی است که در یک زمینه برای رسیدن به موفقیت می توانید از آن برخوردار باشید. موضوع این است که اولویت های واضح و روشن را در نظر بگیرید و سپس صرفا روی مشتریانی تمرکز کنید که به طور بالقوه بهترین مشتریان باشند. ممکن است یک مشتری به اندازه 100 مشتری دیگر برای کسب وکار شما ارزش داشته باشد. توصیه من به شما این است که اگر برای صید به دریا می روید، به جای ماهی های کوچک، نهنگ ها را نشانه بروید. اگر هزار ماهی کوچک صید کنید، نتیجه کارتان یک سطل پر از ماهی است؛ اما اگر یک نهنگ شکار کنید، می تواند همه کشتی شما را پر کند.

به خاطر می آورم در یکی از مشاوره های خود به شرکتی در حوزه پخش، بر این چهار آیتم به شکل تخصصی برای آن کسب وکار تاکید و برنامه ریزی کردم و مدیر فروش مجموعه بعد از یک ماه تماس گرفت و بیان کرد که با به کارگیری این چهاراصل، در مدت یک هفته 58درصد سهمیه ای را که برای فروش دو ماه خود در نظر گرفته بود، به دست آورده است.

وی حقیقتا از این حیث شگفت زده شده بود.پس هر روز از خود بپرسید کدام مشتری و کدام بازار می تواند بخش بزرگی از کالا-خدمات شما را خریداری کند؟ این خریداران کجا هستند و چگونه می توانید به آنان نزدیک شوید، ارتباط برقرار کنید و به یک فروش قطعی و شیرین برسید؟

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد