درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:33   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29900صفحه نخست » پنجشنبه، 18 خرداد 1396 - 19:08
چطور تندروها را در فضای مجازی متوقف کنیم
اینترنت علاوه بر کاربردهای مفید، دارای پتاسیل بالقوه ای برای تروریستها است که می توانند از آن به عنوان فرصتی برای انتقال پیام و جذب نیروهای تازه استفاده کنند. از سوی دیگر شرکت ها و کابران می توانند به روشهای مختلفی با این سواستفاده مبارزه کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اینترنت علاوه بر کاربردهای مفید، دارای پتاسیل بالقوه ای برای تروریستها است که می توانند از آن به عنوان فرصتی برای انتقال پیام و جذب نیروهای تازه استفاده کنند. از سوی دیگر شرکت ها و کابران می توانند به روشهای مختلفی با این سواستفاده مبارزه کنند.

در پی وقوع سومین حمله تروریستی در بریتانیا طی سه ماه گذشته، نخست وزیر این کشور ترزا می درخواست راه اندازی کمپینی اینترنتی جهت مبارزه با گروه های افراط گرائی شد که از شبکه های اجتماعی جهت جذب نیروهای جدید و ارسال پیام هایشان استفاده می کنند. این موضوع سبب شده است تا برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح شود که تروریست ها چگونه از اینترنت استفاده کرده و چگونه می توان از طریق اینترنت، فعالیت های ان ها را متوقف کرد؟

در این میان اصلی ترین سوال این است که چگونه شرکت ها و کمپانی های بزرگ اینترنتی می تواننداز انتشار ویدئوهای تبلیغاتی و پیام های این افراد در شبکه جهانی جلوگیری کنند؟

در پاسخ به این سوال باید اعلام کرد که شرکت های بزرگ جهانی و تیم های انسانی بازبینی کننده محتوای این شرکت ها نقش مهمی در شناسائی و حذف نوشته ها و پیام های مرتبط با فعالیت های تروریستی ایفا می کنند. برای نمونه شرکت گوگل دارای تیمی قدرتمند و متشکل از هزاران نفر نیروی زبده در این زمینه است که با فعالیت های غیر مجاز در شبکه جهانی مبارزه می کنند.

شرکت های فیس بوک، مایکروسافت، تیوتر و یو تیوب نیز در سال های گذشته اقدام به راه اندازی تیم های ویژه مرتبط با این موضوع و همچنین پایگاه داده هایی از ردپای دیجیتالی فعالیت های تروریست ها و شناسائی تصاویر و ویدئوهای تهیه شده توسط آن ها کرده اند. این داده ها و ردیابی های انجام شده می تواند منجر به شناسائی سریع محتوای اینترنتی منتشر شده در رابطه با فعالیت های تروریستی بوده و منجر به حذف سریع این موارد از اینترنت و شناسائی کاربران متخلف شود.

پس از عملیات های تروریستی پل وست مینیستر لندن که در ماه مارس سال جاری رخ داد، گوگل و سایر شرکت های بزرگ اینترنتی با یکدیگر در زمینه همکاری در رابطه با مقابله با محتوای تروریستی در اینترنت توافق کردند. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی تویتر، طی شش ماه دوم سال 2016 بیش از 376 هزار و 890 حساب کاربری مختلف در این شبکه که مرتبط با فعالیت های تروریستی بودند، به حالت معلق درآمد که بیش از سه چهارم این حساب های کاربری توسط تیم توئیتر شناسائی شده و از این میان تنها 2 درصد از حساب های فوق در پی درخواست دولت ها و مراکز رسمی شناسائی شدند.


فیس بوک نیز با اعلام آماده باش به اعضای تیم بازرسی خود از آماده بودن جهت شناسائی هر نوع پیام یا محتوای تهدید امیز خبر داده و همچنین نسبت به شناسائی حساب های کاربری که احتمال مرتبط بودن آن ها با تروریست ها وجود دارد اقدام کرده است. در این میان گزارش های سایر کاربران در زمینه فعالیت های تروریستی نیز می تواند بسیار مفید و کارگشا باشد.

به اعتقاد کارشناسان، این مبحث یعنی وظیفه شهروندی کاربران شبکه های مختلف اجتماعی نیز بسیار مهم ارزیابی شده و هر یک از کاربران به عنوان عضوی از شبکه های جهانی موظف به گزارش موارد مشکوک و پیام هایی هستند که می تواند مرتبط با فعالیت های تروریستی باشد. گسترش و وسعت بسیار زیاد فضای مجازی می تواند جولانگاه مناسبی برای تروریست ها باشد که پیدا کردن تمامی موارد مرتبط با این نوع فعالیت ها از سوی تیم های تخصصی شرکت ها، کار دشواری است و همکاری و مسئولیت پذیری کاربران می تواند بسیار راهگشا بوده و تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از فعالیت تروریست ها و محدود کردن آن ها داشته باشد.

منبع: phys.org- سیناپرس
ترجمه: احسان محمدحسینی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد