درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 دی 1399 - 04:11   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان ثبت‌نام هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان ثبت‌نام هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

تندیس طلایی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در دستان شرکت پالایش نفت تهران

  تندیس طلایی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در دستان شرکت پالایش نفت تهران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ترور اقتصادی فرمانده جبهه صنعت فولاد کشور توسط ایالات متحده
  آیا صنعت فولاد با تحریم آسیب می بیند؟
  فولادمردان ایرانی در برابر تروریسم اقتصادی، استوار می مانند
  تندیس طلایی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در دستان شرکت پالایش نفت تهران
  به بهانه تحریم مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان
  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد
  معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه مطرح کرد؛ ارتقای ایمنی با استفاده از سیستم بازرسی اثربخش و کارآمد
  دبیر کمیتۀ پدافند غیرعامل شرکت فولاد مبارکه: قدردانی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از مدیرعامل فولاد مبارکه
  برای نخستین بار در کشور انجام شد: تولید تختال با ضخامت 300 میلی‌متر در فولاد مبارکه
  چهار نکته کلیدی برای مدیریت خوب رسانه‌های اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29876صفحه نخست » تشریفات در روابط عمومیچهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 07:14
زبان بدن چه نقشی در مذاکرات دارد؟
مهدی گودرزی کارشناسان ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی - امروزه حرکات بدن هر انسان نشان دهنده رفتار و نوع نگرش اوست. به را ستی اگر رفتار و حرکات هر شخصی مناسب باشد می تواند مسائل بزرگ را حل کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه حرکات بدن هر انسان نشان دهنده رفتار و نوع نگرش اوست. به را ستی اگر رفتار و حرکات هر شخصی مناسب باشد می تواند 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199مسائل بزرگ را حل کند.

 

در گام اول هر برخورد مراحل سه گانه اتفاق می افتد در گام اول نوع پوشش هر شخص دیده می شود، در گام دوم حرکات بدنی bodylanguage و در گام سوم نوع کلام و گفتار هر شخص در مذاکرات است که دیده می شود. اگر می خواهید موفق شوید، باید به زبان بدن تان اهمیت بدهید. این مسئله خیلی مهم است، حتی مهم تر از زبان آوایی که با آن صحبت می کنید، چون به طور ناخودآگاه احساسی را که واقعاً دارید به دیگران منتقل می کند، حتی اگر کلمات و بیان شما چیز دیگری باشد.

 

اگر بخواهیم نمونه موفق از بادی لنگویج را بیان کنیم می توان رفتار و نوع حرکت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را عنوان کرد. حرکت های بدنی او حساب شده و بسیار سنجیده است. مثلا از راه رفتن و گارد شخصیتی او می توان فهمید که چگونه است.

 

در برخوردها و ملاقات ها ژست و حالت قدرتمندی به خود می گیرد، وضعیت و استایل خود را در حالت های مختلف حفظ می کند و به موقع تغییر می دهد و در موقعیت های مناسب می خندد. این یک نمونه قابل مشاهده از یکbodylanguage مناسب است.

 

حال چگونه می توانیم این مهم را در مذاکرات اجرا کنیم. اگر بتوانیم در هر ملاقات و برنامه پوشش و لباس مناسب آن ملاقات را بپوشیم گام اول را صحیح برداشته ایم مثلا لباس یک جلسه رسمی با البسه یک میهمانی متفاوت است و یا لباس مورد استفاده در دانشگاه با لباس کوهنوردی متفاوت است پس داشتن پوشش مناسب اولین گام است، رنگ کت و شلوار تشریفات و مذاکرات رسمی مشکی و یا سرمه ای است که هم برای آقایان و هم خانم ها استفاده می شود.

 

 کفش مشکی و یا قهوه ای برازنده است و زدن کروات حتما لازم نیست. در مرحله بعد باید زبان بدن تان را کمی تغییر دهید مثلا در هنگام دست دادن کمی فاصله بگیرید، محکم باشید، به موقع بخندید، صاف باستید و ژست درست بگیرید. در گام آخر نوع کلام و گفتار است که باید رعایت شود، بلند حرف نزنید، به موقع حرف بزنید و سعی کنید شنونده خوبی باشید.




 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  سه دلیل عمده برای استفاده از اطلاعیه مطبوعاتی


  آثار برگزیده پوستر پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  نقش و اثر روابط‌عمومی بر رشد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران


  واتساپ در تیررس انتقاد


  پروپاگاندا و دیگر بستگان: کنکاشی بر تعامل ما با شرکای ناخوانده‌ی فکر و رفتارمان


  سبک‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی


  واتس‌اپ در پی نگرانی‌های کاربران بروز رسانی جدید خود را به تاخیر انداخت


  بیانیه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص لزوم تعامل با خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی


  سهل‌انگاری روابط عمومی‌ها تهدیدی برای حذف منابع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد