درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:14   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29857صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 22 خرداد 1396 - 08:16
شش توصیه برای کارگزاران روابط عمومی در ارتباط با رسانه ها
مارک نِیپلز - روابط عمومی معنادار برای فضای ما نیازمند زمان و تلاشی بیش از هر یک از شاخه های بازاریابی است. از متخصصین روابط عمومی خود بپرسید که چگونه پیام شما را به گروه های ذی نفع خواهند رساند و اگر ندانستند گروه ذی نفع چیست، راه خروجی را به آن ها نشان دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):
1. اطلاعیه رسمی مرده است. اگر شرکتی که انتخاب کرده اید، توانایی تنظیم یک اطلاعیه رسمی خوب را دارد، خوشا به حالش.


تمام شرکت هایی که در نزدیکی ما قرار دارند، به استثنای تعداد اندکی، همگی خصوصی هستند و بیش از 90 درصد از اخباری که هر روز در نشریات تجاری می خوانید هیچ ارتباطی با اطلاعیه رسمی ندارند.


تمام چیزی یک اطلاعیه رسمی تولید می کند، ابزار تبلیغاتی برای گروه فروش و وب سایت شماست. اگر یک خبرنگار فکر کند که شما اطلاعیه را به جای دیگری نیز می فرستید، برای شما زیان آور خواهد بود. اگر شرکت یا بخش روابط عمومی شما به یک اطلاعیه رسمی نیاز دارد تا افکار شما را سازماندهی کرده در قالب یک خبر درآورد، اطلاعات مورد نیاز خود درباره "چه کسی، چه چیزی، کجا، کِی، و چرا" را از خلاصه اطلاعیه بردارید و به صورت یک اطلاعیه پندآمیز درآورید و به صورت سفارشی برای هر یک از خبرنگاران ارسال کنید.


مشتریان، از شرکت روابط عمومی خود بپرسید که اخبار شما را به چه صورتی برای دیگران ارسال می کنند، به چه کسانی ارسال می کنند. از آن ها بپرسید که آیا از گوگل نیوز برای دانستن علایق خبرنگارانی که برای شان اخبار ارسال می کنند استفاده می کنند. کسی چه می داند، شاید آن ها تنها وقت خبرنگارانی را که برای کسب و کار شما اهمیت دارند تلف می کنند، و شاید به نام شما برای آن ها هرزنامه (spam) ارسال می کنند.


2. اسب مرده را هی نکنید. اگر شرکت شما پاسخی از یک خبرنگار دریافت نکردید، شاید بدین دلیل باشد که خبر شما برای خبرنگار مورد نظر جذاب نبوده یا او خبر را مرتبط به خود نیافته است. خبرنگاران هر روزه با اخبار بسیاری بمباران می شوند. همه ما تعداد زیادی پست الکترونیکی دریافت می کنیم، اما در صورتی که متخصص یا شرکت روابط عمومی شما مرتب پس زده می شود، به جای فشار بیشتر، شانس خود را در جای دیگری امتحان کنید.


اگر نمی توانید خبر خود را در یک نشریه خاص منتشر کنید، بلاگ دیگری یا منبع دست دوم تاثیرگذار دیگری را امتحان کنید. هنگامی که موفق شدید، می توانید از آن برای پوشش خبری در جای دیگری استفاده کنید.


3. به زمان بندی خبرنگاران توجه داشته باشید. اگر شما هفت خبر 350 کلمه ای برای امروز داشته باشید، روزانه بیش از 300 پست الکترونیکی دریافت کنید، و اطلاعیه رسمی از یک شرکت روابط عمومی دریافت کرده باشید که پایان مهلت آن همین امروز است، آیا حتی زحمت خواندن آن را به خود می دهید؟


در این باره بیاندیشید؛ اولین وظیفه هر شرکت روابط عمومی برقراری ارتباط و اطلاع رسانی درباره نام تجاری مورد نظر خود در میان نگهبانان رسانه ها به خصوص سردبیران است. اگر روابط عمومی رفتار محترمانه ای با این سردبیران نداشته باشد و به جای سهولت تنها کار آن ها را دشوارتر کند، طبیعی است که از تلاش خود نتیجه ای نخواهد گرفت، صرف نظر از این که چقدر قدرتمند باشد یا رلودکس (فهرست نام و نشانی و شماره تماس ها) او چقدر عمیق باشد.


4. لطفا اشتیاق کاذب ایجاد نکنید. متخصص معتبر روابط عمومی جرج سیمپسون، به عنوان یک دوست، به من گفت "به شرکت روابط عمومی خود اجازه نده و آنان را تشویق نکن تا اطلاعیه هایی مملو از عبارات پر زرق و برق بازاریابی بنویسند. می دانی منظورم چیست، عباراتی مانند ‘پیشرو صنعت’، ‘آغازگر یک روند’، و ‘نقطه عطف’ که هیچ کس خریدارشان نیست. اگر جمله ای را با عبارت ‘در آخر’ شروع کردند، بلافاصله اخراج شان کند. اگر در جایی از نوشته خود از علامت تعجب استفاده کردند، حق قرارداد آن ها را به نصف کاهش ده."


اطلاع رسانی معتبر با خبر صورت می گیرد که بهتر است بر پایه حقایق باشد. عبارات اغراق آمیز همانند پرچم قرمزی برای خبرنگاران است. یافتن کسی که اخبار ما را پوشش دهد به خودی خود دشوار است چه رسد به این که مدل های تجاری بیزانسی ما را نیز درک کند.


5. خبرنگاران را در تولید خبر یاری کنید. خبرنگاران به ندرت حاضر می شوند تا خبر ویژه ای را در مورد یک شرکت خاص پوشش دهند و زمانی که این کار را انجام می دهند معمولا بدین دلیل است که آن شرکت واحد جدیدی را تعریف کرده است یا یک واحد قدیمی را با دیدگاه جدیدی مدیریت می کند.


اگر واقعا قصد دارید که وارد کار بازاریابی از طریق رسانه شوید، سعی کنید تا گاهی به اعتبار و ارزش یک سردبیر یا خبرنگار بیافزایید. از آنان درباره یک پوشش خبری در گذشته بپرسید، چیزی که با کار شما مرتبط نباشد. از آن ها بیاموزید و ببینید که آیا اجازه نزدیکی بیشتر به شما می دهند تا از شما بیاموزند. برای این کار نیاز ندارید که دائما تبلیغات کنید. بلکه باید بیشتر مطالعه کنید و در واحدهای صنعتی هوشمند شوید. به آن پیچیدگی که به نظر می رسد نیست. اما به هر حال، مستلزم تلاش بسیار است.


6. برای فروش به مطبوعات تکیه نکنید. این پاسخ مورد علاقه من است و ضروری ترین عامل از زبان یکی از معتبرترین سردبیران صنعت ماست. این جمله را به همراه شکایات بیشتر، هر روز می شنوم.


فکر می کنید که شرکت شما به ارزش و اعتبار اکوسیستم واحد شما می افزاید؟ یا تنها خواستار فشار برای رسیدن به فروش هستید؟ اگر پاسخ شما مورد اول است، اطلاع رسانی خود را در آن راستا انجام دهید و اگر مورد دوم است، به فکر خرید تبلیغات باشید. روابط عمومی معنادار نیازمند چیزی بیش از این است.


روابط عمومی معنادار برای فضای ما نیازمند زمان و تلاشی بیش از هر یک از شاخه های بازاریابی است. از متخصصین روابط عمومی خود بپرسید که چگونه پیام شما را به گروه های ذی نفع خواهند رساند و اگر ندانستند گروه ذی نفع چیست، راه خروجی را به آن ها نشان دهید.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد