درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:14   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29840صفحه نخست » شنبه، 13 خرداد 1396 - 10:03
پردرآمدترین مدیران تکنولوژی جهان
شرکت‌های تکنولوژی معمولا به‌عنوان شرکت‌هایی پردرآمد و فعال در دنیا شناخته می‌شوند. این شرکت‌ها به خاطر ساختار نوآورانه و رو به رشدی که دارند در روزهای رکود اقتصادی هم کمترین آسیب را متحمل شده و شاید بتوان گفت کمی راحت تر از شرکت‌های فعال در عرصه‌های دیگر این روزها را پشت سر گذاشته‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شرکت‌های تکنولوژی معمولا به‌عنوان شرکت‌هایی پردرآمد و فعال در دنیا شناخته می‌شوند. این شرکت‌ها به خاطر ساختار نوآورانه و رو به رشدی که دارند در روزهای رکود اقتصادی هم کمترین آسیب را متحمل شده و شاید بتوان گفت کمی راحت تر از شرکت‌های فعال در عرصه‌های دیگر این روزها را پشت سر گذاشته‌اند. در این میان اما عملکرد مدیران این شرکت‌های مهم و تاثیرگذار در روندهای بین‌المللی، اهمیت زیادی در رشد یا سقوط آنها دارد. به همین دلیل هم هست که موسسه تحقیقاتی Equilar هر سال فهرستی شامل 200 نفر از پردرآمدترین مدیران دنیا منتشر می‌کند. در واقع این موسسه با بررسی بیشترین حقوق‌های پرداختی به مدیران شرکت‌های بزرگ جهان، پردرآمدترین‌های آنها را انتخاب و معرفی می‌کند. این بررسی مدیران ارشد در شرکت‌های بزرگ دنیا با سهامی عام که درآمدی بیش از یک میلیارد دلار در سال دارند، تا پیش از ماه مه‌سال جاری میلادی در نظر گرفته است.

 

درآمد بالای مدیران شرکت‌های رسانه‌ای

حالا یازده سال است که موسسه تحقیقاتی Equilar با همکاری نیویورک تایمز با تحلیل اطلاعات اولیه در این زمینه، فهرست پردرآمدترین مدیران دنیا را منتشر می‌کند. در حقیقت در فهرست امسال میزان حقوق دریافتی مدیران در سال 2016 مورد بررسی قرار گرفته و به این ترتیب فهرست پیش‌رو شامل پردرآمدترین مدیران جهان در سال گذشته میلادی است. به‌طور کلی متوسط درآمد مدیران این فهرست در سال مالی 2016 برابر با 9/ 16 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 2015 رشد 9 درصدی را تجربه کرده است. متوسط درآمد مدیران در فهرست سال 2015 تنها 5 درصد بیشتر از سال 2014 بوده است.

جالب است بدانید که شرکت‌های فعال در بخش رسانه و سرگرمی حاکمیت این فهرست را در اختیار دارند. «تام روتلج» مدیر عامل شرکت مخابراتی Charter Communications که به خاطر ارائه خدمات در زمینه تلویزیون‌های کابلی شناخته می‌ شود، با درآمد سالانه 98 میلیون و 12 هزار و 344 پردرآمدترین مدیر عامل جهان شناخته و معرفی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان حقوق دریافتی روتلج در یک سال گذشته رشد 499 درصدی داشته است. با این همه در تمام این سال‌ها مدیران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی سهم قابل توجهی از این فهرست را در اختیار خودشان داشته‌اند و به همین دلیل توجه تحلیلگران را جلب کرده‌اند.

 

پردرآمدترین مدیر زن جهان در اوراکل

در این میان اما مدیران زن هم در فهرست پردرآمدترین مدیران جهان جایگاه قابل قبولی دارند. در نهایت 16 مدیر زن در این فهرست 200 نفری حضور دارند که تعدادشان تنها یک نفر نسبت به فهرست سال گذشته رشد کرده است. این مدیران زن به‌طور متوسط درآمد سالانه 6/ 17میلیون دلاری دارند. این در حالی است که درآمد سالانه 15 مدیر زنی که در فهرست سال گذشته قرار داشتند به‌طور متوسط 6/ 18 میلیون دلار بوده است. در‌نهایت اگرچه تعداد مدیران زن این فهرست بسیار کمتر از مدیران مرد است، اما متوسط درآمد سالانه آنها بیشتر از مدیران مرد است. جالب است بدانید که «سافرا کتز» مدیر ارشد مالی شرکت اوراکل که از سال 2001 در هیات‌مدیره این شرکت حضور دارد و نقش مشاور رئیس را به عهده دارد، پردرآمدترین مدیر زن دنیاست. او با درآمد سالانه 9/ 40 میلیون دلاری، جایگاه هشتم را در فهرست پردرآمدترین مدیران دنیا به خودش اختصاص داده است. نکته جالب و مهم در این زمینه آن است که سافرا کتز تنها مدیر زنی است که برای دومین سال متوالی در میان 10 مدیر پردرآمد جهان قرار گرفته است.

 

30 مدیر پردرآمد دنیای تکنولوژی

به این ترتیب با اینکه حاکمیت فهرست پردرآمدترین مدیران جهان در اختیار مدیران شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی است؛ اما رهبران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی چندان هم از آنها دور نیفتاده و توانسته‌اند جایگاه قابل قبولی در این فهرست برای خودشان دست و پا کنند. بررسی‌های موسسه تحقیقاتی Equilar در این زمینه نشان می‌دهد که 30 مدیر برتر تکنولوژی که در این فهرست قرار دارند در مجموع 662 میلیون دلار در سال 2016 درآمد داشته‌اند. به این ترتیب در فهرست 200 نفره پردرآمدترین مدیران جهان، 30 مدیر برتر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از شرکت‌های فعال در حوزه پردازنده‌ها گرفته تا رایانش ابری قرار دارند. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از مدیران عامل شرکت بزرگ اوراکل عنوان پردرآمدترین مدیر عامل صنعت تکنولوژی دنیا را به خودش اختصاص داده است. به این ترتیب «مارک هوارد» با درآمد سالانه 1/ 41 میلیون دلاری این جایگاه را در اختیار خودش گرفته است.

بعد از او همکارش «سافرا کتز» با درآمد سالانه 9/ 40میلیون دلاری قرار دارد. حالا سافرا کتز، مدیر ارشد مالی شرکت اوراکل عنوان پردرآمدترین مدیر زن دنیا را هم در اختیار دارد. «بابی کوتیک» مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت Activision Blizzard که در زمینه طراحی و توسعه بازی‌های ویدئویی فعالیت می‌کند، با درآمد سالانه 1/ 33 میلیون دلاری جایگاه سوم را در اختیار دارد. جایگاه چهارم به «مگ وایتمن» مدیر‌عامل شرکت Hewlett Packard Enterprise اختصاص دارد. او درآمد سالانه 9/ 32 میلیون دلاری دارد و توانسته در سال‌های اخیر تصمیمات و اقدامات مهمی مانند جداسازی شرکت بزرگ HP به دو شرکت را به خوبی انجام بدهد. نفر پنجم فهرست پردرآمدترین مدیران تکنولوژی جهان هم به یک مدیر زن اختصاص دارد. «جینی رومتی» مدیر عامل شرکت بزرگ و قدیمی IBM با درآمد سالانه 3/ 32 میلیون دلار در این جایگاه قرار دارد.

ششمین مدیر پردرآمد این حوزه هم از شرکت HP است. «دیون ویسلر» با درآمد سالانه 2/ 28 میلیون دلاری این جایگاه را به خودش اختصاص داده است. هفتمین نفر «جیمز پترسون» مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت Microsemi که در زمینه پردازنده‌های نیمه رسانه فعالیت می‌کند. درآمد سالانه او 28 میلیون دلار است. «ماریسا مایر» مدیر‌عامل محبوب شرکت یاهو هم با درآمد سالانه 7/ 25 میلیون دلار در جایگاه هشتم این فهرست قرار گرفته است. جایگاه نهم و دهم هم به ترتیب با درآمد سالانه 25 و 7/ 24 میلیون دلار در اختیار «راندال استفان» مدیر‌عامل شرکت مخابراتی AT&T و «هاک تان» مدیر‌عامل شرکت بزرگ Broadcom است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4061

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد