درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 20:12   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29839صفحه نخست » شنبه، 13 خرداد 1396 - 09:59
جهانی شدن و چالش‌های نیروی کار
اقتصاددانان مدت‌ها بر سر منافع تجارت میان کشورها – که شامل قیمت‎های پایین‎تر و استانداردهای زندگی بالاتر است ـ بحث‏های طولانی داشته‏اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اقتصاددانان مدت‌ها بر سر منافع تجارت میان کشورها – که شامل قیمتهای پایینتر و استانداردهای زندگی بالاتر است ـ بحث‏های طولانی داشته‏اند. این در حالی است که هزینههای جهانی شدن شامل ریسک بالای جابه‌جایی نیروی انسانی برای صنایع در حال رقابت بسیار قابل توجه است. اما به‌تازگی به‌دلیل افزایش آمار بالای از دست دادن شغل در صنایع تولیدی، هزینه‏های تجارت جهانی این مباحثات را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. در دوران مبارزات انتخاباتی آمریکا، دونالد ترامپ و برنی سندرز هر دو به چالش‌های ناشی از تفاهم‏نامه‏های تجاری برای آمریکا و طبقه متوسط کشور اشاره می‏کردند. دلیل چنین گرایش‌هایی دستمزدهای نسبتا بالا در بخش تولید عنوان می‏شد. استدلال ترامپ و سایر مخالفان حاکی از این بود که چین و سایر کشورهای کم درآمد امکان به دست آوردن شغل خوب و پر درآمد برای مردم آمریکا را غیرممکن کرده‏اند و به وضعیت شغلی آمریکایی‏ها آسیب می‏زنند. در توصیف چالش‏های استخدام که از رقابت‌های تجاری ناشی می‏شود، بسیار مبالغه شده است. در طول دوره‏ای که واردات به سرعت در حال رشد بود – از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون- خطر بیکار شدن یک کارگر در بخش تولید در مقایسه با سایر بخش‏ها به‌طور یکسان افزایش پیدا نکرده و همچنین نرخ بیکاری در بخش تولید ثابت نبوده است. نتایج مطالعات پیشین نیز حاکی از این است که به‌طور متوسط زندگی یک چینی در منطقه‏ای نزدیک به مناطق تجاری با آسیب‏های جدی روبه‌رو است.

 


شواهدی از ادبیات اقتصادی

به‏رغم جهت‏گیری‏های علم اقتصاد مبنی بر حمایت از تجارت جهانی، مطالعه اخیر که توسط گروهی از اقتصاددانان برجسته انجام شده است نشان از زیان‏های برجسته تجارت جهانی دارد و مبانی مخالفت با اندیشه رونق توافق‌نامه‏های تجاری عصر حاضر را شکل می‏دهد. در مقاله‏ای که اخیرا منتشر شده است، به موضوع از دست دادن دست کم 2 میلیون شغل در بخش تولید آمریکا بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ اشاره شده است که دلایل آن در رقابت‌های وارداتی چین جستوجو می‏شود. اگر این مشاغل از دست رفته با تغییر جهت از بخش تولید به سایر صنایع هدایت شود، کاهش اشتغال در بخش تولید لزوما یک چالش بزرگ باقی نخواهد ماند. در مقاله‏ای که توسط جمعی از نویسندگان (David Autor, David Dorn, Gordon Hanson and Jae Song) تهیه شده است، به روش‏هایی مبنی بر انتقال نیروی کار به صنایع دیگر در صورت بروز رکودهای ناشی از رقابت‌های وارداتی اشاره شده است.

با بررسی وضعیت کارگران آمریکایی بین سال‏های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۷ میلادی، این نویسندگان چنین نتیجه‏گیری کرده‏اند که کارگرانی که تحت‌تاثیر رقابت‌های وارداتی بوده‏اند وضعیتی مشابه با گروهی داشتند که در همان سال شغل‏های پردرآمد داشته‏اند، اما درآمد تجمعی به‌دلیل رقابت‌های وارداتی بسیار ناچیز بوده است. نمی‌توان با اطمینان گفت که کارگرانی که در سایر بخش‏های صنعت به دنبال شغل هستند، از توانایی کاهش آسیب‏های درآمدی برخوردارند، اما شواهد حاکی است این امر برای کارگران با درآمد کمتر دشوارتر است. این یافته‏ها تاحدودی با نتایج بدبینانه‏تری از مقاله معروف به «سندروم چین» نوشته Dorn and Hanson در تضاد هستند. نویسندگان این مقاله معتقدند مناطق محلی که تحت‌تاثیر فرآیندهای وارداتی چین هستند، از مزایای جبران آن بهره‏مند نمی‏شوند. در نتیجه، استدلال می‏کنند ساکنان این مناطق با افزایش بیکاری، کاهش گسترده درآمد متوسط و همچنین کاهش مشارکت و تعلق در نیروی‏کار روبه‌رو هستند.


در تفسیری جدید اطلاعات نشان میدهند مناطق تحت تاثیر سیاستهای وارداتی چین در معرض آسیبهای چندانی نیستند چرا که نیروهای بیکار از بخش تولید به سایر بخشهای صنعت منتقل میشوند. علاوه‌بر این، کارگران بخش تولید که در این بخش باقی ماندهاند با رشد درآمد روبه‌رو می‏شوند. روند اشتغال در این مناطق به‌طور کلی به سمت جذب کارکنان تحصیل کرده خارج از بخش تولید تغییر جهت داده است. به‌طور خلاصه باید گفت شواهد محکمی مبنی بر نقش رقابت‌های وارداتی در افزایش نرخ از دست دادن شغل در بخش تولید در دست است اما کارکنانی که به سایر بخش‏های صنعت منتقل شده‏اند دقیقا مثل کارکنان بخش‏های دیگر نظیر ساختمانسازی و خردهفروشی موفق به پیدا کردن شغلی جدید شدهاند و گروهی که شغل خود را تغییر دادهاند در معرض کاهش یا افزایش غیر منتظره درآمد نیستند. به‌طور خلاصه باید گفت رقابت بین کسبوکارهای مستقر در ایالات متحده آمریکا و کسبوکارهای فعال در خارج از این کشور شباهت‏های زیادی به رقابت‌های داخلی در این کشور دارد.


چه بر سر بهترین مشاغل آمده؟

بازگشت به این استدلال که رقابت‌های وارداتی به طرز نامناسبی منجر به از بین رفتن بسیاری از مشاغل شده است و فرصت‏های برخورداری از مشاغل پردرآمد را دچار فرسایش بی‌رویه‏ای کرده است، باید از دو منظر دیگر پرداخته شود. نخست اینکه، رشد اشتغال خالص در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی در صنایع کم درآمد متمرکز نیست. اگر خلاف این موضوع ثابت شود، در توزیع مشاغل براساس صنعت این گرایش به سمت مشاغل با پرداخت‌های نسبتا بیشتر تمایل دارد. در میان مشاغل پردرآمد مراقبت‏های بهداشتی، خدمات طراحی سیستم‏های کامپیوتری، مشاوره و خدمات مدیریتی، صنعت بیمه و خدمات تخصصی متنوعی را می‏توان نام برد. در این میان بسیاری از شغل‏های از دست رفته در بخش تولید در صنایعی با دستمزدهای پایین نظیر تولید پوشاک و منسوجات دسته‌بندی می‏شوند. همچنین اکثر فرصتهای شغلی پردرآمد برای کارکنان با مدارک دانشگاهی در خارج از بخش تولید قرار دارند و بسیاری از آنها مستلزم برخورداری از سطح بالایی از دانش فنی هستند.

بر اساس اطلاعات برگرفته ازCensus، ۸۴ درصد کارکنان دارای مدرک دانشگاهی کمتر از کارشناسی که ۵۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند، در خارج از صنایع تولیدی فعالیت میکنند. ۱۳ درصد مشاغل در بخش خدمات تخصصی، مالی یا بیمه، ۱۲ درصد در شرکتهای خردهفروشی و عمدهفروشی و ۹ درصد در بخش حمل و نقل انبارداری و 8 درصد در مشاغل دولتی و بقیه در بخشهای دیگر دسته‌بندی میشوند. جهانی‌سازی در حال تبدیل شدن به یکی از قربانیان افزایش نابرابری و عملکرد ضعیف اقتصادی است. تفسیری دیگر بر این پدیده این است که ایالات متحده آمریکا و شاید برخی کشورهای ثروتمند به واسطه عدم توانایی برای رقابت در بازارهای مالی و افزایش ناکارآمدی در بازارهای داخلی شامل بهداشت و درمان، مسکن و آموزش و پرورش که سهم قابل‌توجهی از هزینه‌های ملی را به خود اختصاص میدهند، با چالشهای قابلتوجهی روبه‌رو هستند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4061

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد