درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29788صفحه نخست » سه شنبه، 9 خرداد 1396 - 09:47
درجست‌وجوی سرمایه‌گذار وفادار
مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران: گوش به زنگ بازار
 مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران در یک شرکت، مسوول رساندن پیام‌های کلیدی شرکت به گوش بازار است. بازار شامل سهامداران فعلی و سرمایه‌گذاران بالقوه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،  مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران در یک شرکت، مسوول رساندن پیام‌های کلیدی شرکت به گوش بازار است. بازار شامل سهامداران فعلی و سرمایه‌گذاران بالقوه است. بازار شامل تحلیلگران و مشاوران سرمایه‌گذاری است که با بررسی و تحلیل اوضاع شرکت‌ها، به مشتریان خود پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی آنها را می‌دهند یا به آنان توصیه می‌کنند تا سهام خود را در شرکتی مشخص به فروش برسانند. در مطلب قبلی به معرفی مجموعه وظایف گروه ارتباط با سرمایه‌گذاران پرداختیم. تیم ارتباط با سرمایه‌گذاران، بسته به اندازه شرکت ممکن است متشکل از افراد زیادی باشد. در مورد شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است این بخش تنها یک یا دو عضو داشته باشد، اما آنچه مهم است، مهارت‌هایی هستند که این افراد باید دارا باشند. یکی از مهم‌ترین این مهارت‌ها قدرت تحلیل است.مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران نه تنها باید در تحلیل و ارائه گزارش‌های مالی و مخابره اهداف و استراتژی‌های شرکت بسیار خبره باشد، بلکه باید بتواند دائما پیام‌هایی را که بازار مخابره می‌کند، جمع‌آوری کرده، آنها را با تیم خود تحلیل کند و در اختیار هیات‌مدیره قرار دهد.

 

در مورد شرکت‌های بزرگ، واحد ارتباط با سرمایه‌گذاران و به‌خصوص مدیر آن، لازم است حتما از قدرت تعیین استراتژی نیز برخوردار باشد. پیام‌هایی که بازار به هر شرکت مخابره می‌کند، می‌توانند فرصت‌های زیادی را پیش پای مدیران قرار دهد. در عین حال، بی‌توجهی به آنها به سادگی باعث از دست رفتن فرصت خواهد شد. تیم ارتباط با سرمایه‌گذاران علاوه‌بر قابلیت پاسخگویی به سرمایه‌گذاران خود، باید دائما به رصد سرمایه‌گذاران شرکت‌های رقیب نیز بپردازد.به‌عنوان مثال دو شرکت BMW و پورشه را در نظر بگیرید که رقیب یکدیگر به شمار می‌روند. فرض کنید هر دو شرکت BMW و پورشه یک سهامدار حقوقی مشترک داشته باشند. روزی این سهامدار مشترک به فروش سهام خود در شرکت BMW اقدام می‌کند. در این صورت تیم ارتباط با سرمایه‌گذاران پورشه با اطلاع از این موضوع، باید سریعا به بررسی عواقب این اقدام سهامدار در شرکت خود برآید و نسبت به علت این تصمیم‌گیری، استراتژی مناسبی تهیه کند.

در صورتی‌که هدف این سهامدار از فروش سهامش در BMW این باشد که کلا از سرمایه‌گذاری بر شرکت‌های خودرویی بیرون بیاید، این احتمال قوت می‌یابد که در آینده‌ای نزدیک به فروش سهامش در پورشه نیز اقدام کند. در این صورت لازم است مدیران پورشه، با پیش‌بینی این مساله، طرحی برای روبه‌رو شدن با این موضوع تهیه کنند. طبیعتا، هرچه سهام این سهامدار بیشتر باشد، موضوع اهمیت بیشتری می‌یابد.اما این احتمال نیز وجود دارد که این سهامدار به دلایل دیگری، اقدام به فروش سهام خود کرده باشد. مثلا ممکن است از یکی از استراتژی‌های جدید BMW ناراضی باشد یا برای یکی از محصولات جدیدی که BMW به تولید آن پرداخته است یا قصد تولیدش را دارد، آینده مثبتی را پیش‌بینی نکند و در نتیجه سرمایه خود را در خطر ببیند.در این صورت، سناریویی که پورشه و تیم ارتباط با سرمایه‌گذاران آن پیش روی خود خواهند داشت، به کلی با تصویر قبلی متفاوت است. مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران پورشه، در این حالت می‌تواند با بررسی و تحلیل نیازهای این سرمایه‌گذار، وی را بیش از پیش به سمت خود بکشد. چنانچه مدیر ارتباط با سرمایه‌گذاران پورشه دریابد که توقعات این سرمایه‌گذار با برنامه‌های آتی پورشه همسوتر هستند، می‌تواند این موضوع را به عنوان فرصتی برای انتقال سرمایه از BMW به پورشه معرفی کند.

ممکن است فروش سهام از سوی یک سرمایه‌گذار ده‌ها دلیل مختلف داشته باشد، اما این تجربه و قدرت تحلیل تیم ارتباط با سرمایه‌گذاران یک شرکت است که با بهره‌گیری از آن می‌تواند دلایل عملکرد و تصمیم‌گیری‌ سرمایه‌گذاران را به خوبی درک کند و از آنها به‌منظور تبیین بهترین استراتژی‌ها استفاده کند و هیات‌مدیره شرکت را برای درست‌ترین تصمیم‌گیری یاری کند. از سوی دیگر، چنانچه اشاره کردیم، واحد ارتباط با سرمایه‌گذاران باید داده‌های مالی و وضعیت درون شرکت را نیز تحلیل کند و نتایج آنها را در پایان هر دوره به مناسب‌ترین روش ممکن در اختیار بازار قرار دهد. هر چه اطلاعاتی که ارائه می‌شوند شفاف‌تر باشند، شرکت جایگاه بهتری در میان تحلیلگران می‌یابد. هرچه تحلیلگران بیشتری به بررسی وضعیت یک شرکت بپردازند، نام شرکت بیشتر در دهان‌ها خواهد چرخید و عملا برای شرکت تبلیغات صورت می‌گیرد. در آینده به این موضوع خواهیم پرداخت که مدیران عامل چگونه می‌توانند عملکرد تیم ارتباط با سرمایه‌گذاران خود را بسنجند. یکی از فاکتورها برای سنجش عملکرد این بخش، تعداد تحلیلگرانی است که مرتبا به بررسی و تحلیل گزارش‌های مالی شرکت می‌پردازند. هرچه تحلیلگران بیشتری به این داده‌ها توجه کنند، نشان می‌دهد عملکرد تیم ارتباط با سرمایه‌گذاران بهتر بوده است.

نکته‌ای که لازم است مدیران ایرانی به آن توجه کنند، این است که منظور ما از این گزارش‌های مالی «صورت‌های مالی» که به صورت خام و تحلیل نشده هر سه ماه یکبار به بورس ارائه می‌شوند یا در سایت کدال قرار می‌گیرند، نیستند. در واقع بررسی این صورت‌های مالی در میان سرمایه‌گذاران کشورهای پیشرفته آنقدر وقت‏گیر خواهد بود که می‌توانید مطمئن باشید هیچ سرمایه‌گذاری برای بررسی این داده‌های دسته بندی نشده، وقت نخواهد گذاشت.در مطلب بعدی با جزئیات توضیح خواهیم داد که گزارش‌ها و تحلیل‌هایی که واحد ارتباط با سرمایه‌گذاران وظیفه تهیه آنها را به عهده دارد، باید چه استانداردهایی را داشته باشند. اگر شرکت‌های ایرانی حقیقتا به دنبال یافتن سرمایه‌گذاران خارجی هستند و امیدوارند بتوانند در آینده سهام خود را در سایر بورس‌های دنیا عرضه کنند، لازم است با این استانداردها آشنا شده و آنها را در سازمان خود پیاده‌سازی کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4058

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد