درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:26   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29787صفحه نخست » سه شنبه، 9 خرداد 1396 - 09:45
اصل شاد بودن و بهره‌وری در محیط کار
این روز‌ها، لیزا از کارش دل خوشی ندارد. هر روز صبح او با تشویش و نگرانی فراوان درباره کار‌هایی که باید در محیط کاری‌اش انجام دهد، از خواب برمی‌خیزد و هر روز عصر در حالی‌که به کار‌هایی که باید انجام می‌داده نرسیده، به خانه بازمی‌گردد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این روز‌ها، لیزا از کارش دل خوشی ندارد. هر روز صبح او با تشویش و نگرانی فراوان درباره کار‌هایی که باید در محیط کاری‌اش انجام دهد، از خواب برمی‌خیزد و هر روز عصر در حالی‌که به کار‌هایی که باید انجام می‌داده نرسیده، به خانه بازمی‌گردد. او یک مهندس 35 ساله است که به‌عنوان مدیر پروژه در یک شرکت فناوری اطلاعات دانمارکی کار می‌کند. روز به روز که کسب‌وکار شرکت لیزا رونق می‌گیرد، این احساس در او به وجود می‌آید که باید سریع‌تر بدود و بهتر فعالیت کند تا از قافله عقب نماند.

 

علاوه‌بر این، بسیاری از همکاران لیزا از او می‌خواهند تا در مورد پروژه‌هایشان به آنها کمک فکری کند. تمام این دل‌مشغولی‌ها موجب شد لیزا تصمیم بگیرد درباره عوامل و ابزار‌های گوناگون افزایش بهره‌وری دست به تحقیق بزند. او دریافت که بخش عمده عوامل تاثیر‌گذار بر بهره‌وری را به حد کفایت رعایت کرده است: او می‌تواند کار‌هایی را که تصمیم‌ به انجام آنها گرفته، به خوبی به مرحله اجرا درآورد و زمان‌بندی و اولویت‌بندی او هم در سطح مطلوبی قرار دارد. اما باز هم کار‌های زیادی بر سر لیزا ریخته و او را خسته می‌کند، در حالی‌که لیزا مطمئن است که بهره‌وری و کار‌آیی او بسیار بالاتر و مطلوب‌تر می‌تواند باشد. لیزا پس از مدتی دریافت که عامل اصلی خسته شدن و نگرانی‌های او از آنجا ریشه می‌گیرد که از یکسری کار‌هایی که می‌کند، متنفر است. او متوجه شد که عامل اصلی تشویش و خستگی‌اش در محل کار به فعالیت‌هایی چون پیگیری پیشرفت کار، به‌ روز کردن آمار، گزارش‌نویسی و غیره که او نسبت به آنها هیچ علاقه‌ای نداشته و ندارد، مربوط می‌شود.

لیزا این مساله را با رئیس شرکت در میان گذاشت و رئیس موافقت کرد این دسته از فعالیت‌ها را به فرد دیگری واگذار کند و لیزا فقط کار‌هایی را که به آنها علاقه دارد، انجام دهد. پس از این اقدام بود که لیزا احساس شادی و راحتی فوق‌العاده‌ای در محل کارش کرد و بهره‌وری و کارآیی او چندین برابر شد. هم اکنون او با انرژی فوق‌العاده‌ای با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و بر توان نوآوری و ایده‌پردازی او تا حد قابل توجهی افزوده شده است. حالا او به جای استرس و نگرانی در مورد کارش، کاملا مثبت‌اندیش و خوش‌بین است و از کارش لذت می‌برد، چرا که در محیط کار، شاد و سرزنده است و فعالیت‌های بیشتری را در زمان کمتر و با کیفیت بالاتری انجام می‌دهد.

اگر شما می‌خواهید بهتر و بیشتر کار کنید، باید پاره‌ای از ملاحظات را مدنظر داشته باشید؛ مثلا باید برنامه‌ریزی مدون و مشخصی برای کارتان داشته باشید. اولویت‌ها را رعایت کنید و بدانید چه کاری را در چه مرحله‌ای انجام دهید. تا وقتی از کاری که می‌کنید لذت نبرید و آن را دوست نداشته باشید، کاری از پیش نخواهید برد. مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عامل برای افزایش بهره‌وری بیش از هرچیز دیگری، شاد بودن در محل کار است. بدون توجه به اصل شاد بودن در محل کار، سایر ترفند‌های مرتبط با ارتقای بهره‌وری آنچنان که باید، مفید و تاثیر‌گذار نخواهند بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4058

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد