درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 30 دی 1399 - 16:38   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حقوق همکاران عزیز بانکهای ادغامی توسط بانک سپه بطور کامل رعایت خواهد شد
  انتصاب مدیر کل جدید روابط عمومی استانداری سمنان
  دوره آموزش «تصویربرداری» ویژه فعالان روابط عمومی های استان اردبیل برگزار شد
  نگاهی به نظارت "سالاری " بر 3070
  نتایج انتخابات شوراى هماهنگى روابط عمومى سازمان نظام مهندسى
  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی
  حتما به فرزندان خود ""فن بیان"" یاد بدهید
  احساسات تبلیغاتی
  چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان
  فیس‌بوک به قانون جنجالی ترکیه برای شبکه‌های مجازی تن داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29787صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 9 خرداد 1396 - 09:45
اصل شاد بودن و بهره‌وری در محیط کار
این روز‌ها، لیزا از کارش دل خوشی ندارد. هر روز صبح او با تشویش و نگرانی فراوان درباره کار‌هایی که باید در محیط کاری‌اش انجام دهد، از خواب برمی‌خیزد و هر روز عصر در حالی‌که به کار‌هایی که باید انجام می‌داده نرسیده، به خانه بازمی‌گردد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این روز‌ها، لیزا از کارش دل خوشی ندارد. هر روز صبح او با تشویش و نگرانی فراوان درباره کار‌هایی که باید در محیط کاری‌اش انجام دهد، از خواب برمی‌خیزد و هر روز عصر در حالی‌که به کار‌هایی که باید انجام می‌داده نرسیده، به خانه بازمی‌گردد. او یک مهندس 35 ساله است که به‌عنوان مدیر پروژه در یک شرکت فناوری اطلاعات دانمارکی کار می‌کند. روز به روز که کسب‌وکار شرکت لیزا رونق می‌گیرد، این احساس در او به وجود می‌آید که باید سریع‌تر بدود و بهتر فعالیت کند تا از قافله عقب نماند.

 

علاوه‌بر این، بسیاری از همکاران لیزا از او می‌خواهند تا در مورد پروژه‌هایشان به آنها کمک فکری کند. تمام این دل‌مشغولی‌ها موجب شد لیزا تصمیم بگیرد درباره عوامل و ابزار‌های گوناگون افزایش بهره‌وری دست به تحقیق بزند. او دریافت که بخش عمده عوامل تاثیر‌گذار بر بهره‌وری را به حد کفایت رعایت کرده است: او می‌تواند کار‌هایی را که تصمیم‌ به انجام آنها گرفته، به خوبی به مرحله اجرا درآورد و زمان‌بندی و اولویت‌بندی او هم در سطح مطلوبی قرار دارد. اما باز هم کار‌های زیادی بر سر لیزا ریخته و او را خسته می‌کند، در حالی‌که لیزا مطمئن است که بهره‌وری و کار‌آیی او بسیار بالاتر و مطلوب‌تر می‌تواند باشد. لیزا پس از مدتی دریافت که عامل اصلی خسته شدن و نگرانی‌های او از آنجا ریشه می‌گیرد که از یکسری کار‌هایی که می‌کند، متنفر است. او متوجه شد که عامل اصلی تشویش و خستگی‌اش در محل کار به فعالیت‌هایی چون پیگیری پیشرفت کار، به‌ روز کردن آمار، گزارش‌نویسی و غیره که او نسبت به آنها هیچ علاقه‌ای نداشته و ندارد، مربوط می‌شود.

لیزا این مساله را با رئیس شرکت در میان گذاشت و رئیس موافقت کرد این دسته از فعالیت‌ها را به فرد دیگری واگذار کند و لیزا فقط کار‌هایی را که به آنها علاقه دارد، انجام دهد. پس از این اقدام بود که لیزا احساس شادی و راحتی فوق‌العاده‌ای در محل کارش کرد و بهره‌وری و کارآیی او چندین برابر شد. هم اکنون او با انرژی فوق‌العاده‌ای با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و بر توان نوآوری و ایده‌پردازی او تا حد قابل توجهی افزوده شده است. حالا او به جای استرس و نگرانی در مورد کارش، کاملا مثبت‌اندیش و خوش‌بین است و از کارش لذت می‌برد، چرا که در محیط کار، شاد و سرزنده است و فعالیت‌های بیشتری را در زمان کمتر و با کیفیت بالاتری انجام می‌دهد.

اگر شما می‌خواهید بهتر و بیشتر کار کنید، باید پاره‌ای از ملاحظات را مدنظر داشته باشید؛ مثلا باید برنامه‌ریزی مدون و مشخصی برای کارتان داشته باشید. اولویت‌ها را رعایت کنید و بدانید چه کاری را در چه مرحله‌ای انجام دهید. تا وقتی از کاری که می‌کنید لذت نبرید و آن را دوست نداشته باشید، کاری از پیش نخواهید برد. مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عامل برای افزایش بهره‌وری بیش از هرچیز دیگری، شاد بودن در محل کار است. بدون توجه به اصل شاد بودن در محل کار، سایر ترفند‌های مرتبط با ارتقای بهره‌وری آنچنان که باید، مفید و تاثیر‌گذار نخواهند بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4058

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


  حتما به فرزندان خود ""فن بیان"" یاد بدهید


  طراحی آگهی مطبوعاتی؛ ۸ قانون طلایی


  بهترین جایگزین‌ها برای واتس‌اپ در سال ۲۰۲۱


  درگذشت شیده لالمی، دبیر اجتماعی روزنامه همشهری


  مدیریت ضعیف تنوع قومی در محتواسازی تلویزیون


  ماجرای جنجالی آینده واتس‌آپ با گوگل بعد از فیس‌بوک


  نگرانی شدید کارمندان توئیتر از واکنش هواداران ترامپ


  مجمع عمومی انجمن روابط عمومی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد