شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روزنامه نگاران در امارات متحده عربی فرصتی برای بیرون ریختن افکار خود در مورد آژانس ها و متخصصین روابط عمومی بدست آوردند. اولین ایندکس روابط عمومی (Public Relations Index) برای امارات متحده عربی بر اساس یک نظر سنجی از بین 200 روزنامه نگار در ارتباط با دیدگاه های آن ها از این صنعت و نقش آفرینان آن به وجود آمده است.
به گزارش گروه ترجمه شارا، این ایندکس به شناسایی 10 آژانس برتر بر اساس دو معیار کلیدی می پردازد: کیفیت محتوا و تعامل موثر با رسانه ها به واسطه ارزیابی سطح آن ها از پشتیبانی، پیگیری سریع و تعامل. به علاوه، این معیارها به صورت جداگانه به عنوان بخشی از دو زیر شاخص امتیازبندی شدند.
این کار توسط یک شرکت مشاوره ای در دبی است، راه اندازی شد. محمد بایدا، مدیر عامل شرکت Content Plus می گوید: "اهمیت این دیدگاه ها، در این واقعیت نهفته است که رسانه ها در اصل، کانال اولیه مورد استفاده برای انتقال پیام مشتریانِ آژانس های روابط عمومی به مخاطبین هدف می باشند".
"Content Plus با راه اندازی این ایندکس، قصد تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف صنعت روابط عمومی امارات متحده عربی و اشاره دقیق به راه های عملی برای بهبود سطح آن ها در همکاری با رسانه های مختلف دارد."
این نظرسنجی، که توسط شرکت تحقیقاتی ایپسوس انجام شد، 100 روزنامه نگار عرب و 100 روزنامه نگار انگلیسی را در سراسر رسانه های سنتی، دیجیتال و بصری پوشش داد. این نظرسنجی با استفاده از شیوه Cati (مصاحبه تلفنی به کمک کامپیوتر) که از مصاحبه های تلفنی بهره می گیرد، انجام شد.
یافته های کلیدی این نظرسنجی عبارتند از این که فعال ترین آژانس ها، آژانس های برتر بر اساس کیفیت محتوا و آن هایی هستند که بر اساس پشتیبانی، پیگیری و تعامل انتخاب شده اند.
بیانیه شرکت Content Plus بیان می کند که نتایج به طور معنی داری بین خروجی های رسانه ای عرب زبان و انگلیسی زبان متفاوت است. " مسئله ای که برای اولین بار توسط این شاخص مشخص شد، این بود که اولویت سردبیران، همکاری با آژانس های روابط عمومی در مقابل بخش ارتباطات داخلی می باشد."
|