درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:04   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29768صفحه نخست » دوشنبه، 8 خرداد 1396 - 09:39
افکار یک تبلیغاتچی
جلب توجه از نخستین و مهم ترین اهداف یک طرح ریزی تبلیغات است؛ اینکه یک طرح بتواند چشمگیر و جذاب باشد که جلب توجه کند و سپس مفهوم و پیامی را که در آن مخفی شده است به مخاطب منتقل کند. در حقیقت باید با استفاده از تصویر با مخاطبان حرف بزنید تا جلب توجه کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جلب توجه از نخستین و مهم ترین اهداف یک طرح ریزی تبلیغات است؛ اینکه یک طرح بتواند چشمگیر و جذاب باشد که جلب توجه کند و سپس مفهوم و پیامی را که در آن مخفی شده است به مخاطب منتقل کند. در حقیقت باید با استفاده از تصویر با مخاطبان حرف بزنید تا جلب توجه کنید.

اگر قرار است پنج ساعت را برای آماده سازی یک طرح تبلیغاتی صرف کنید، چهار ساعت آن را برای پیدا کردن و نهایی سازی تصویر اختصاص دهید. اینکه یک تصویر چقدر می تواند مؤثر باشد و جلب توجه کند در ویژگی های نهفته آن قرار دارد. در این مطلب قصد داریم توصیه هایی برای مؤثرترشدن تصاویرتان ارائه دهیم تا موفق به خلق تصاویر تأثیرگذار شوید.

1- محصول را نشان دهید

تصاویری می توانند مؤثر باشند که؛ محصول در نقطه تمرکز عکس قرار گرفته باشد، عکس هایی از محصول در حین استفاده وجود داشته باشد، عکس هایی از افرادی که محصول را استفاده می کنند و عکس هایی از جایزه هایی که به مصرف کنندگان تعلق می گیرد.

2- عامل انسانی را هم اضافه کنید

نشان دادن اینکه مردم از محصولات تان استفاده می کنند می تواند در اثرگذاری تبلیغات بسیار مؤثر باشد. طی تحقیقاتی که انجام شده، تبیلغاتی که شامل تصاویری از افراد در حال استفاده از محصول هستند دو برابر تصاویر بدون حضور افراد تأثیرگذارند و جلب توجه می کنند. صورت ها اغلب توجه بسیاری را به خود جلب می کنند و اگر حتی بتوانیم تصاویری خلق کنیم که بیننده آگهی بتواند با افراد داخل تصاویر همزادپنداری کند، این امر نیرو محرکه بسیار قدرتمندی می شود برای انتقال پیام و تأثیرگذاری یک تبلیغات.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که افراد به همجنس های شان توجه بیشتری نشان می دهند و معمولاً 33درصد زنان بیش از مردان به تصویر زن ها نگاه می کنند و از سوی دیگر مردها 50 درصد بیش از زنان به عکس های مردان نگاه می کنند. همچنین تحقیقات نشان داده که افراد بیشتری به تصویر جوان ها نسبت به سالخورده ها نگاه می کنند. به علاوه هر یک از دو جنسیت زن و مرد دوست دارند به تصاویر افراد سالخورده جنس خودشان یا تصویر افراد جوان جنس مخالف نگاه کنند.

به عنوان مثال اگر پیام شما خطاب به کودکان است، از نمایش عکس های کودکانه اجتناب کنید و از تصاویری که چندین سال (5-3سال) از مخاطبان تان بزرگ تر است استفاده کنید و اگر مطمئن نیستید که از تصویر دختر یا پسر برای تأثیرگذاری برای مخاطبان کودکان استفاده کنید، تصویر پسر را انتخاب کنید چون نتیجه بهتری را کسب می کنید ولی اگر مخاطبان شما سالخورده ها هستند، تصویری را انتخاب کنید که 10 الی 15 سال جوان تر باشد چرا که تحقیقات نشان داده که افراد مسن تر همیشه تصورشان از خودشان حداق 10سال جوان تر است.

در پایان باید گفت که هر جا که ممکن است از المان انسانیت در طرح ریزی تبلیغات تان استفاده کنید و آن را به آگهی های تان بیفزایید تا تأثیر بیشتری داشته باشد و نکته دیگر اینکه از اقلیت های نژادی و قومی نیز در آگهی ها استفاده کنید؛ آنها می توانند بسیار در ارتقای شناسایی محصولات تان مؤثر باشند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد