درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:40   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2976صفحه نخست » شنبه، 7 اردیبهشت 1392 - 10:42
جای خالی برندهای داخلی در رسانه ملی
  

خبر ۲۱ سیما که پربیننده ترین بخش خبری صدا و سیما نیز محسوب می شود ، در یکی از بخش های خبری خود*، به رکوردشکنی شرکت "سامسونگ" در سودآوری از محل فروش گوشی های خود و مشخصاً مجموعه "گالکسی" پرداخت و با پخش تصاویری از گالکسی ۴ و برند سامسونگ ، اطلاعاتی درباره آن داد.

 

به گزارش پایگاه خبری شارا به نقل از عصر ایران این که در بخش خبری سیما ، راجع به یکی از محصولات پرطرفدار در ایران و جهان ، خبری پخش شود ، مورد انتقاد نیست و اتفاقاً یکی از ارزش های خبری در خبرنگاری حرفه ای نیز همین پرداختن به موضوعاتی است که مردم به نحوی با آن سر و کار دارند، حال می خواهد این موضوع فراگیر، مساله ای به نام گرانی باشد یا یک گوشی تلفن همراه.

موضوع بحث که به بهانه مطرح کردن نام و نشان سامسونگ در پربیینده ترین بخش خبری صدا و سیما بدان می پردازیم ، بی لطفی و کم توجهی صدا و سیما به "برندهای داخلی" است.

صدا و سیما ، نه تنها از سامسونگ ، که گاه درباره برندهای دیگر خارجی نیز اطلاع رسانی می کند و این در حالی است که نام بردن از یک برند داخلی حتی در کم مخاطب ترین برنامه ها نیز مستلزم پرداخت هزینه است.
این ، یک باور عمومی ، حتی در میان مهمانان صدا و سیما شده که نباید از هیچ برندی در رادیو و تلویزیون یاد شود ؛ بسیار دیده یا شنیده ایم که مهمان فلان برنامه این جمله را گفته که "نام این محصول با شرکت را نمی برم چون تبلیغ می شود".

جالب اینجاست که در برخی موارد ، که یک تیم ورزشی به نمایندگی از یک برند داخلی در مسابقات می درخشد و سپس به نمایندگی از ایران مثلاً به مسابقات آسیایی راه می یابد ، تا پولی به صدا و سیما ندهد ، کوشیده می شود تا حد امکان نام آن تیم ، در رسانه ذکر نشود و به عناوینی مانند نماینده ایران ، بسنده شود!

صنایع داخلی ، که با بی سابقه ترین مشکلات و چالش ها درگیر هستند ، متأسفانه جایی در رسانه ملی ندارند و صدا و سیما ، به آنها ، تنها به شرط پول ، اجازه حضور می دهد.
برنامه هایی مانند "پایش" که اجازه می دهند برخی کارآفرینان مقابل دوربین بروند و درباره شرکت و کارخانه خود توضیح دهند و آن را معرفی کنند ، یک استثناست و عمده تولید کنندگان ایرانی ، راهی به رسانه ملی ندارند و تقریباً همه آنها در شرایط متعارف ، از این شانس محرومند که در بخش خبری 21 سیما ، حتی به اندازه سامسونگ کره ای هم نامشان برده شود!

البته معنای این سخن آن نیست که هر محصولی که در ایران تولید می شود ، فوراً سر از صدا و سیما در بیاورد بلکه انتظار این است که دستکم ، تولید کنندگان برتر ، بتوانند از حمایت رسانه ملی بهره مند شوند. برای این کار می توان استانداردی با مشارکت رسانه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین کرد تا برندهای ایرانی ، در برابر برندهای خارجی تقویت شوند. این ، می تواند یکی از مهم ترین کمک ها به تولید داخل باشد.

اگر امروز ، آمریکا ، اروپا ، ژاپن ، کره جنوبی و ... دارای برندهای مطرح هستند ، در کنار به کارگیری ابتکارات ،فناوری ها و نوآوری های جدید و برتر ، از حمایت رسانه های ملی و بزرگ کشورهایشان هم بهره مند شده و در وهله اول ، در داخل مرزهایشان مطرح و تبدیل به برند شده اند. در واقع ، رسانه ، مکمل بخش های فنی و صنعتی و تجاری آنها بوده است.

صدا و سیما ، می تواند بازوی رسانه ای تولیدکنندگان داخلی باشد و به آنها ، تنها به چشم "قلک" ننگرد. هیچ اشکال ندارد در بخش های خبری صدا و سیما ، از تولید نوع جدیدی از یخچال در فلان کارخانه ایرانی یا بازار جدید صادراتی فلان تولیدی فرش و ... خبر بدهند.

این توصیه البته درباره سایر رسانه ها نیز صدق می کند ولی تا فراگیرترین رسانه داخلی این اصلاح نگاه و عملکرد را محقق نکند ، اتفاق بزرگی در این عرصه رخ نمی دهد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد