درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 11:58   

"موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب یک

گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶

  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

"سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم
  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018
  با حضور استاندار مازندران؛ اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند
  مدیرعامل بانک رفاه/ وجود روابط عمومی قدرتمند و فعال، زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی است
  شش سفیر فرهنگی بانک صادرات ایران جوایز خود را دریافت کردند
  اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!
  مرگ خبرنگار غنایی که درباره فساد در فوتبال تحقیق می کرد
  قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با هواوی
  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است
  آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29735صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 6 خرداد 1396 - 10:56
نقش پژوهش در تولید تبلیغات کارآمد
کسی که می خواهد در دنیای تبلیغات به موفقیت برسد، باید دانش جامعی در مورد موضوعات مختلف داشته باشد. یک دفتر تبلیغاتی باید کتابخانه ای مجهز از کتاب هایی در تمام زمینه ها داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کسی که می خواهد در دنیای تبلیغات به موفقیت برسد، باید دانش جامعی در مورد موضوعات مختلف داشته باشد. یک دفتر تبلیغاتی باید کتابخانه ای مجهز از کتاب هایی در تمام زمینه ها داشته باشد.

گاهی یک مسئول تبلیغاتی سختکوش باید ساعت ها روی علت عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی مطالعه کند و این کار دشواری است چون تنوع آگهی ها بسیار گسترده است و هیچکس نمی تواند در تمامی زمینه ها متخصص باشد و حتی با ساعت ها جست وجو بین منابع مختلف ممکن است فقط چند خط مطلب مفید پیدا شود. به هر حال چار ه ای نیست و دانش تنها راه موفقیت است.

به عنوان مثال، وقتی از یک مدیر تبلیغاتی خواسته شد تبلیغی راجع به قهوه بدون کافئین انجام دهد، وی مجبور شد یک مطالعه گسترده پزشکی در مورد قهوه انجام دهد. هدف از این مطالعه، بررسی علت عدم اقبال مردم به قهوه عاری از کافئین بود.

یکی از هزاران مطلبی که راجع به قهوه وجود دارد، ممکن است ارتباطی با این موضوع پیدا کند. نتیجه ساعت ها مطالعه نویسنده این بود که کافئین موجود در قهوه دو ساعت پس از نوشیدن قهوه اثر خود را می گذارد یعنی اثر شادابی ای که پس از نوشیدن قهوه به ما دست می دهد ناشی از کافئین نیست و بالطبع حذف آن از قهوه تأثیری روی این خاصیت قهوه ندارد، همچنین کافئین نمی تواند تأثیری در طعم و عطر قهوه داشته باشد چرا که تحقیقات نشان می دهند کافئین بدون طعم و بدون بو است.

از سویی قهوه بدون کافئین سال ها تبلیغ می شد و مردم آن را به عنوان محصولی ناقص یا شاید رژیمی در نظر می گرفتند. فقط از طریق هفته ها مطالعه و پژوهش موفق شدیم این محصول را به شکل دیگری معرفی کنیم. همین فرد هنگامی که تبلیغ یک خمیر دندان به او پیشنهاد شد، مجبور شد هزاران صفحه مطالب خشک و علمی دندانپزشکی را مطالعه کند اما حاصل این دود چراغ خوردن ها یک موفقیت خیره کننده بود. تبلیغ این خمیر دندان آنچنان موفق بود که شرکت از فروش آن میلیون ها دلار سود کرد و این کمپین و تلاشی که این فرد برای موفقیت تبلیغ انجام داد، تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین لحظات تاریخ تبلیغات شد. البته همیشه اطلاعات را نمی توان در کتاب ها و مجلات و اینترنت به دست آورد.

گاهی لازم است واقعاً آمار مصرف یا رفتار مصرف کنندگان یک کالا را به دست آوریم چون هیچ منبع خارجی برای این کار وجود ندارد. مثلاً قبل از تبلیغ یک محصول غذایی، 130 نفر برای مصاحبه و نیازسنجی طبقات مختلف اجتماعی مشغول گردآوری اطلاعات بودند. یا در موردی دیگر نامه هایی به 12000پزشک فرستاده شد.

 در این موارد معمولاً نامه هایی به ده ها هزار نفر فرستاده می شود تا نظرات مخاطبان راجع به یک محصول به دست آید. به این فرآیند تولید آمار تبلیغاتی گفته می شود. اگر بخواهیم مثال بهتری راجع به کاربرد آمار بگویم مثال کنسرو لوبیا را مطرح می کنم.

از یک گروه تبلیغاتی خواسته شد تبلیغ جدیدی برای یک کنسرو لوبیا انجام شود. تا آن زمان بیشتر تبلیغات سنتی و براساس شعار های نه چندان دلچسب «از من بخر» استوار بود. به دلیل نبود اطلاعات موثق، این گروه به مطالعه میدانی خانه به خانه دست زد؛ نتایج بسیار جالب بود.

این نتایج نشان داد فقط 4درصد مردم از کنسرو لوبیا استفاده می کنند و 96 درصد مردم همیشه خوراک لوبیا را در منزل تهیه می کردند، بنابراین مشکل در مورد فروش یک برند خاص نبود،  بلکه مشکل درصد پایین مصرف کنندگان بود. تبلیغ موفق باید در راستای تغییر آن 96درصد صورت می گرفت. این شرکت کار خود را روی تشویق مردم به استفاده بیشتر از کنسرو لوبیا گذاشت و نتیجه خوبی گرفت. اگر این شرکت بدون تحقیق دست به تبلیغات می زد، قطعا شکست بزرگی را تجربه می کرد، ولی با داشتن آمار صحیح توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

البته در این تحقیق نه تنها میزان مصرف مردم و رفتار مصرف کنندگان بلکه آمار مربوط به فروشندگان و رقبای تجاری هم همگی جمع آوری شد. از این رو این کمپین کار خود را با یک اطلاعات دقیق آغاز کرد. از سویی با شروع تبلیغات نحوه بازخورد جامعه مورد مطالعه قرار گرفت. هر نکته ای که از مصرف کنندگان یا فروشندگان دریافت می شد به قسمت بازاریابی شرکت می رفت.

 نتیجه اینکه برای شروع هر کار تبلیغاتی، داشتن جامعه آماری دقیق از میزان مصرف جامعه بسیار ضروری است. از سویی بسیاری از اطلاعات نیاز به عینی سازی و علمی شدن دارند. به عنوان مثال، یک نوشیدنی در آمریکا به عنوان یک نوشابه انرژی زا پا به عرصه گذاشت. ابتدا این فقط یک ادعا بود. برای اثبات ادعا، نوشیدنی به لابراتور فرستاده شد و نتایج نشان داد که هر بطری حدود 425 کالری دارد.

 این عدد نشان داد که انرژی این نوشیدنی با شش عدد تخم مرغ برابری می کند و درج همین ادعا برای موفقیت این نوشیدنی کافی بود. البته در هر کار تبلیغاتی بالاخره یک تصمیم گیری نهایی لازم است. هر چند گروه بازاریابی مجرب و با دانش باشد و اطلاعات دقیق و جامعی کسب کند، اما ممکن است نتایج اشتباهی از داده های خود بگیرند. بنابراین تمام این تحقیقات و تصمیم نهایی باید به تأیید یک مقام مسئول در شرکت سفارش دهنده برسد.

تبلیغات در ظاهر خیلی ساده به نظر می رسند و البته در اجرا هم باید ساده باشند چراکه قرار است نظر عامه مردم را جذب کند، ولی پشت یک تبلیغ ساده ممکن است آموزش اطلاعات فوق العاده زیاد، ده ها جلد کار تحقیقاتی و ماه ها پژوهش خوابیده باشد. بنابراین تبلیغ صحیح کار راحتی نیست و به پشتکار و سختکوشی زیادی احتیاج دارد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  رئیس روابط عمومی کیوکوشین کاراته کشور منصوب شد


  مشترکان نتفلیکس از ۱۳۹ میلیون نفر گذشت


  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


  ترکیه یک خبرنگار هلندی را اخراج کرد


  اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» در گرگان برگزار شد


  نت‌فلیکس


  معیارهای تصمیم‌گیری مجازی باید تغییر کند/ تقلب در رده‌بندی‌ها و ستاره‌های اینترنتی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز