درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 21:04   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29699صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 3 خرداد 1396 - 11:02
اولین دانش‌آموخته روابط عمومی در استان اصفهان:
روابط عمومی نماینده جامعه در سازمان است/«رقابت» عامل اصلی توسعه روابط عمومی
روابط عمومی در محیط‌هایی می‌تواند توسعه یابد که «رقابت» در آن جریان داشته، در کشور ما هم هر جا رقابت ایجاد شده روابط عمومی‌ها قوی تر ظاهر شده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، 27 اردیبهشت ماه در تقویم به نام روز روابط عمومی نامگذاری شده و هر ساله نیز برنامه‌ها و جشنواره‌های متفاوتی به ویژه از سوی انجمن‌های روابط عمومی برای تقدیر از مدیران برتر روابط عمومی استان در این روز برگزار می‌شود.

اما امسال به دلیل برگزاری انتخابات، دوازدهمین جشنواره روابط عمومی به همت انجمن فرهنگی روابط عمومی و با همکاری شهرداری اصفهان امروز در اصفهان و با یک هفته تاخیر در حال برگزاری است.

به همین مناسبت به سراغ اولین دانش‌آموخته رشته روابط عمومی در استان اصفهان رفتیم تا نظر او را درباره جایگاه امروز روابط عمومی در جامعه جویا شویم:

«حسین عاملیان»، اولین دانش‌آموخته روابط عمومی در استان اصفهان و از پیشکسوتان این حوزه است، او سال‌ها دانشجوی پرفسور حمید نطقی پدر علم روابط عمومی ایران بوده است.

عاملیان معتقد است در کشور ما روابط عمومی در تئوری و حرف پذیرفته ‌شده اما در عرصه عمل نقش پررنگ و اثرگذاری ندارد.

سخنان زیبایی مثل‌ اینکه روابط عمومی چشم و گوش و معرف سازمان است، در حالی مطرح می‌شود که تخصص در عملکرد روابط عمومی‌ها وجود ندارد.

او ادامه می‌دهد: اغلب مدیران روابط عمومی تحصیل‌کرده این رشته نیستند و به دلایلی غیر از تخصص در این حوزه به کار گرفته ‌شده‌اند و همین باعث شده که روابط عمومی از وظیفه و کارکرد اصلی خود دور شود.

این کارشناس روابط عمومی تأکید می‌کند که روابط عمومی باید در خدمت مصالح جامعه باشد نه صرفاً مصالح سازمان، به این معنا که مسئول روابط عمومی در صورت مشاهده اینکه عملکرد سازمانی به ضرر جامعه است، باید منافع و مصالح سازمانی را کنار گذاشته، از مصالح جامعه دفاع کند.

عاملیان مسئول روابط عمومی را نماینده جامعه در سازمان می‌داند و می‌گوید: امروز می‌بینیم که باوجود علم به عملکرد ضعیف و حتی بعضاً مضر و خطرناک سازمان، همچنان تبلیغات و پروپاگاندا انجام می‌شود و این کارکرد غلط و تحریف ‌شده‌ای است که برای روابط عمومی‌ها جا افتاده است.

او در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید: روابط عمومی در محیط‌هایی می‌تواند توسعه یابد که «رقابت» در آن جریان داشته، در کشور ما هم هر جا رقابت ایجاد شده روابط عمومی‌ها قوی ظاهر شده‌اند.

این پیشکسوت روابط عمومی معتقد است:‌ به دلیل اقتصاد دولتی و عدم وجود رقابت در فعالیت سازمان‌ها، ادارات و بنگاه‌های اقتصادی، روابط عمومی‌ها هم از کارکرد اصلی خود دور شده‌اند.

عاملیان تصریح می‌کند: در این زمینه مثال صنایع خودروسازی کشور قابل‌ طرح است، دو کارخانه ایران‌ خودرو و سایپا تولید انحصاری خودرو را در کشور بر عهده ‌داشته و چون هر کدام خریداران خود را دارند، لزومی به رقابت برای افزایش کیفیت نمی‌بینند، بنابراین روابط عمومی هم در اینجا کاری برای انجام‌ دادن ندارد درحالی‌که در صورت وجود رقابت، روابط عمومی می‌تواند افکار و مطالبات مردم را جهت‌دهی کرده و به افزایش کیفیت تولید کمک کند.

عاملیان در پایان می‌گوید: پیشکسوتانی مثل پرفسور حمید نطقی، پدر علم روابط عمومی ایران و دکترمعتمدنژاد، همواره براین نکته تأکید می‌کردند که اگر چه روابط عمومی، معرف سازمان است و باید مدیریت کننده حسن ارتباط بین مردم و سازمان باشد اما محور انجام تمام این وظایف باید «جامعه» باشد و نه فقط سازمان، زیرا بدیهی است که وجود یک سازمان منوط به مفید بودن و کارکرد داشتن برای جامعه است.

 

منبع: ایمنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد